"Bağışlamak?"
“Grubu biraz arkadan bıçaklamayı planlıyorum.”
"Kayıp?"
İkisi de biraz kafası karışmış görünüyordu, bu yüzden nazikçe ekledim: "Eğer bunu tek başıma yaparsam, insanlar İmparator tarafından tehdit edildiğimi düşünecekler, o yüzden sen de tanığım olacaksın, Ravis. Rahip kıyafetlerini getirdin, değil mi?”
“Öyle yaptım ama neye tanıklık….?”
Kendinden emin bir gülümsemeyle kıyafetleri giymeye başladım.
“Bundan sonra bir Aziz olacağım!”
O an, ifadeleri görülmeye değerdi. Dışarıdan gülüyordum ama içimde sadece gözyaşları vardı.
Evet, bir gün böyle bir şeyin olacağını bekliyordum. Utançtan ölecektim.
"Bir Aziz mi?"
Ravis, "Tapınağa gitmeyeceğini söylemiştin," diye belirtti.
"İşte bu yüzden bir Aziz olmam gerekiyor," dedim ona.
"Bir planın var mı?"
Bir an düşündüm. Ridrian bir savaştaydı, bu yüzden şeytani bir aletle ona ulaşamayabilirim. Önceden konuşabilseydik iyi olurdu ama durum vahim olduğundan başka seçeneğimiz yoktu.
“Önce Majestelerine bir mesaj göndereceğim. Ona mümkün olduğu kadar köylüleri öldürmemesini söyle.”
"Ama neden? Neden köylüleri hayatta tutmaya çalışıyorsunuz?”
“O halde bir nedenimiz olacak.”
"Bir neden?"
“Evet: genellikle insanlar zor zamanlarında kendilerine yardım edenleri severler.”
“Bu doğru ama…”
İkisi de hâlâ şaşkın görünüyordu.
Tapınağı ve onların aptal rüyalarını arkadan bıçaklamayı planlıyordum. İşleri daha da kötüleştiriyorlardı, ki bunu biraz sinir bozucu buldum. Geriye çekilip izlemem mi gerekiyordu?
Normalde bu şekilde olmasına izin verirdim. Bunun böyle olmasına izin vermeye ve proaktif olmaya hakkım yoktu ama aynı zamanda korkuyordum. Proaktifliğin getirdiği pek çok sorumluluk vardı.
Olsa bile…
Onu korumak istedim. Ridrian'a inanıyordum ama onu kendi haline bırakırsam işler daha da kötüleşirdi. Arkama yaslanıp, sevdiğim kişiyle olan normal hayatımın mahvolmasını izleyemezdim.
“Bu savaş biter bitmez başlayacağım. Sen sadece izle."
Tapınağın tepkisi altın değerinde olurdu. Bana bakan iki endişeli yüzü görünce gülümsedim.
***
Açıktı ama bütün gece süren savaş, İmparator Ridrian liderliğindeki Ivant ordusunun ezici bir zaferiydi.
Güneş doğarken Ridrian yüzünde rahatsız bir ifadeyle ordunun önünde durdu. Sanki savaşın bir parçası bile olmamış gibi temizdi ve Kraman ona hayretle baktı.
Lucretian ordusu zayıf olduğundan bir sürü tuzak kurmuştu, bu yüzden askerler bazı sorunlarla karşılaşmışlardı. Ridrian bir süre öylece baktı, sonra bir şeyler söyledi.
Onu özledim.
Daha sonra ordunun kontrolünü Kraman'a verdi, düşman ordusunun ortasına yürüdü ve hızla generalin kafasını kesti. Lucretius ordusunun geride bıraktıkları anında ortadan kayboldu ve orada teslim oldular.
Gücü hala aynı.
Şaşıran Kraman, Ridrian'a rapor vermeye gitti.
Ivant ordusu, İmparator iktidara geldiğinden beri her yıl en az bir işgal savaşı yaşamıştı, dolayısıyla bu özel bir şey değildi. Ancak bu savaş özellikle tuhaftı.
Normalde, düşmanın ordusunun tamamını öldürmek varsayılan ayardı, ancak bu sefer mümkün olduğu kadar çoğunu ele geçirmeleri talimatı verilmişti. Emir savaş alanının ortasında gönderildiğinden çok sayıda kişi yakalanmamıştı, ancak yeterincesi rehin alınmıştı.
"Majesteleri, tüm mahkumları tek bir yere koyduk."
"Kaç tane?"
"Üç yüz civarında."
Ridrian düşündüğünden daha büyük olduğu için kaşlarını çattı. Sinirli görünüyordu. "Görünüşe göre çok fazla güçleri var."
Yakalamak öldürmekten daha zordu. Ve bu, savaşın ortasında emir verildikten sonraydı. Görünüşe göre kendi iyilikleri için fazla güçlüydüler.
"Ve Vikont Lesprey de burada."
"Ne?"
İmparatorun yüzü savaş alanına geldiğinden beri ilk kez aydınlandı. Kraman bir süreliğine telaşlandı ama Raven tepkiyi bekliyormuş gibi sakin görünüyordu. O zaman bile Raven'ın bu haber karşısında yaşadığı şaşkınlık gözden kaçmadı.
"Bu bir sürpriz."
Iona insanların yaralandığını ve öldürüldüğünü görmekten hoşlanmıyordu. Kadınların çoğu böyleydi ama özellikle Iona daha çok böyleydi. Kan ve katliam görmekten nefret ediyordu.
Kan ve acıyla dolu bir savaş alanına gelmesi için bir şeylerin ters gitmesi gerekir. Raven ilgiyle tek kaşını kaldırdı.
Ridrian kaşlarını çattı. "Daha yeni uyandı. Ravis neden onu durdurmaya çalışmadı?”
Ordunun bir tarafı kavgaya tutuştu. Ridrian güç o yöne doğru yürüdü. Grupta çok sayıda asker ve general vardı ve hepsi izlemekle o kadar meşguldü ki İmparator'un gelişini fark etmediler bile.
Kraman hırladı. "Bu adamlar…"
İmparator pek umursamadı ama ulusun nihai gücünün gelişine gösterilen tepkinin bu olduğuna inanamıyordu. Saygı göstermek için askerlerine bağırmaya başladı ama tam o sırada kulaklarına bir çığlık ulaştı.
"Bu bir mucize! Bir mucize!"
“Gerçekten bir Aziz! Bütün şeref İmparator'a!”
Ridrian kulaklarına inanamadı. Bir Aziz mi?
İmparatoru neden övüyorlardı? Ridrian'ın gözleri Iona'ya gelince aniden büyüdü ve nedenini anladı.
İlahi gücüyle yaralıları iyileştiriyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
Genç Kız EdebiyatıTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...