Bölüm 111

384 23 0
                                    

Herkesin durumu belliydi ve pahalı hayatlar yaşıyordu. En az birkaç yüz kişinin bu kadar lüks giyinebilmesi, imparatorlukta refah ve barışın olduğu anlamına geliyordu.

Tüm bu zorlu çalışmalara değdi. Salondan katılımcılara kadar, sinirle yutkunduğum göz kamaştırıcı her şey etrafımı sarmıştı.

"İçeri girelim mi?" İmparator yüzünde küçük bir gülümsemeyle beni kapıların önünden geçirdi. Elini tuttum ve zenginlerin alışılmadık, ışıltılı dünyasına girdim.

İsmine sadık kalınan maskeli balo, herkesin anonim kalabilmesi için katılanların kimliklerini gizledi.

Elbette durum böyle, ama neden herkes bana bakıyormuş gibi hissediyorum? Umutsuzca bunun sadece benim hayal gücüm olmasını umuyordum. Salona adım attığımızda insanlar ne yapıyorsa onu bırakıp bakışlarını birer birer bana, daha doğrusu bize çevirdiler.

"Vay. Şu elbiseye bak. Tüy gibi, çok güzel.”

“Hangi ailedensin? Saçların çok güzel dokunmuş ipek iplikler gibi göz kamaştırıyor.

“Ortağının kim olduğunu merak ediyorum? Hiç bu kadar çekici birini görmemiştim. Hangi aristokrat aileyi temsil ettiğini merak ediyorum.”

"Maskelere bakın. Bu tüyler son derece nadir Effelan türünden değil mi?”

Fısıltılar anında kulaklarıma hücum etti. Ancak imparator fısıltılardan etkilenmemiş görünüyordu. İnsanların bu kadar açık bir şekilde gevezelik etmelerine aldırış etmiyordu. Bakışları sürekli benim üzerimdeydi, bu yüzden muhtemelen etrafımızda konuşulanları duymamıştı. Neyse ki insanlar sadece kendi aralarında sohbet ediyor ve mesafelerini koruyorlardı.

Zaten büyük ihtimalle imparatora bakıyorlardır. Nerede olursa olsun dikkat çeken biri. Salonun derinliklerine doğru ilerlerken sakinleşmeye çalıştım, elim hâlâ imparatorun elini tutuyordu. İnsanlarla dolu alanın yanından geçtiğimizde bakışlar kayboldu.

Galanın başlamasının üzerinden bir süre geçtiği için müzik zaten çalıyordu. Boş sahnenin yanındaki grubun yanındaki açık alanda birçok çift dans ediyordu. Gergin olduğumu hisseden imparator benimle çok daha nazik bir ses tonuyla konuştu.

"Sanırım seni ilk defa bu kadar gergin görüyorum."

"Bu kadar büyük olacağını hiç düşünmemiştim." Fısıldadım.

"Ve benimle tanıştığın ilk gün bu kadar gergin olduğunu sanmıyorum."

“Aslında ben de o zaman gergindim.”

"Gerçekten mi?" Hafif bir kahkaha atarak sordu. Bana zerre kadar inanmıyor gibiydi. Sahneye yaklaştığımızda aniden kolunu belime doladı ve “Iona, bana bu dansı verir misin?” diye sordu.

Ne diz çöktü ne de filmlerdeki gibi aşırı kibar el uzatışını taklit etti. Ama belimi kavrayışı ve kulağıma fısıldadığı hafif fısıltı yüzümün kızarmasına yetti. Altın gözleri bariz bir nezaketle doluydu; henüz dört ay geçmişti imparatorun gözleri tam üç altmışa dönmüştü. Ne kadar sıradan olsa da bu tür değişiklikleri fark ettim çünkü her zaman onun yanındayım ve onu sessizce izliyor ve gözlemliyorum.

Bana neden öyle bakıyorsun?

Çılgınca atan kalbimi sakinleştirmeye çalıştım. Şimdi bunları düşünmenin zamanı değildi! Sonunda beni destekleyecek sonsuz eğitim ve pratiklerle galada buradayım ve bunun yerine buna odaklanmalıyım. Derin bir nefes alarak, öğretmenimin bana öğrettiği şekilde elimi zarif bir şekilde onun üzerine koydum. "Memnuniyetle."

Tatmin edici bir şekilde gülümsedi ve beni sahnenin ortasına doğru çekti. Bana mı öyle geldi yoksa halkın sesi mi kesildi? İzleyiciler bize kısa bir bakış attı ve aynı anda orkestra şefi copunu havaya kaldırdı ve yeni bir şarkı çalmaya başladı. Birkaç çiftin belirli adımlarla dans ettiği boş bir noktaya yerleştiğimizde, ilk melodik melodi mekanın koridorlarında çınladı.

Bir iki üç, bir iki üç.

Birkaç haftadır pratik yapıyor olmama rağmen konu vals olduğunda kendimi hâlâ bir uzman olarak görmüyorum. Müziğin temposu da zar zor yetişebildiğim kadar hızlıydı. Vuruşu sayarken hareketlerime yoğunlaşarak imparatorun şöyle dediğini duydum:

“Bunu mükemmel yapmaya gerek yok. Sadece güven ve hareketlerimi takip et.

“Birkaç kez pratik yaptım, bunu başardım.”

"Yanlış anlarsan endişelenme. Takılıp düşmen durumunda ağırlığını kolayca kaldırabilirim. Gülerek söyledi.

Aslında endişelendiğim şey kazara ayak parmaklarına basmaktı. Yarın topallayarak yürümene izin veremem, değil mi? Ve eğer ikimiz de düşersek bu kesinlikle herkesin dikkatini çeker ve bu isteyeceğim son şey. Dans edip ritme ayak uydurmaya çalışırken tempo daha hızlı çınlıyordu ve ben de çaresizce sağ ayağımı, sağ ayağımı, sol ayağımı takip etmeye çalışıyordum. Aman Tanrım, çok hızlı!

Sonra aniden sağ ayağım takılıp dengemi kaybetmeme sebep oldu ve son dakikada aceleyle imparatorun kolunu yakaladım. Oh hayır!

Bu kadar çok insanın izlediği bir galada dans etmenin saçma bir fikir olduğunu biliyordum! Kendimden ne kadar hayal kırıklığına uğradığımı ve mükemmel planlanmış bir olayı mahvettiğimi mırıldanarak içten içe kendimi azarladım. Tam düşüşümün neden olacağı aşağılanmayı düşünürken, vücudum havaya kalktı ve şaşkınlıkla gözlerimi kırpıştırdım.

"Ha?"

"Yukarı bak, Iona." Sesinin sesiyle gözlerim açıldı, burun buruna olduğumuzu, sırtlarımız hafifçe bükülmüş halde aramızda zar zor bir boşluk olduğunu gördüm. Farkında olmadığım halde pozisyonlarımız değişmişti ve benim vücudum onunkine yaslanmıştı. Ne oluyor!?

Yüzümün utançtan kızardığını hisseden imparator sırıttı ve beni dik konuma getirirken belimdeki tutuşunu ayarladı, "Bana yaslandığından emin ol, tamam mı?"

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin