Bölüm 26

1K 65 1
                                    

Bununla ilgili her şey muhteşemdi.

Okuduklarıma göre Jedo Itirium'un en kuzey kısmındaki saray son derece büyüktü. On yedi bina, muhafızların konuşlandığı beş kule, üç küçük tapınak, otuz geniş bahçe, düzenlenmiş beş sera ve yalnızca İmparatorluk Sarayı'nı yönetmek için kullanılan sekiz bina daha vardı.

Burası imparatorun hüküm sürdüğü ve imparatorluğunu gözetlediği yerdi; aslında tüm kıtayı elinde tutan bir imparatora yakışan anıtsal bir saraydı.

İmparatorun beni getirdiği bahçe, İmparatorluk Sarayı'nın doğu ucunda bulunan Leslie'nin bahçesiydi. İmparatorun sarayının hemen arkasındaki patikayı takip ettik ve kendimi sürpriz bir şekilde, normalde ulaşması çok daha uzun sürecek olan bahçede buldum. İmparator beni buraya bir kısayol kullanarak getirmiş olmalı.

Birkaç nesil geçmişin imparatoru, Leslie'nin Bahçesi'ni, bahçeye adını veren en sevdiği metresi Leslie Markisi için inşa etmişti. Huzurluydu ve kadınsı bir dokunuşu vardı. Bahçenin büyüklüğündeki eksiklik, güçlü ve farklı bir koku yayan çok sayıda çiçekle büyük ölçüde telafi ediliyordu. Her mevsim çiçeklerin tadını kişisel olarak çıkarmak için mükemmel bir yerdi.

Bitki örtüsünü tararken, bahçenin bir yanından sarkan, içinde bir sürü beyaz ve küçük çiçek bulunan büyük bir ağaç gözüme çarptı. Bakmak için boynumu kaldırdım ve bir leylak ağacına baktığımı fark ettim. Şu leylak ağacı . Heyecandan neredeyse yerime atlayacaktım!

Bunu kendi gözlerimle görmek gerçekten heyecan vericiydi. Leslie Garden aynı zamanda erkek başrolün kadın başrole duygularını itiraf ettiği yerdi. Roman çoğunlukla ana karakterin içinde bulunduğu kötü duruma ve sefalete odaklandığı için bu sahne biraz nefes aldırdı ve okumaktan en çok keyif aldığım bölüm oldu.

Güzel leylak ağacının altındaki çiçekler, rüzgârın esmesiyle dallarında uçuşuyordu. Yanakları renkli, utangaç aşıklar birbirlerine olan aşklarını şarkılarla anlattılar. Erkek başrol, geçmişinden kaçmak için çabalamasına rağmen kadına evlenme teklif etti ve ona parlak, umut verici bir gelecek vereceğine söz verdi. Kadın başrol yanaklarından gözyaşları akarak teklifini anında kabul etti.

Bu, dünyanın trajik sonuyla karşılaşmadan bir hafta önce gerçekleşti.

İçimi ısıtan sahnenin gerçekleştiği yerde olduğum gerçeğinden dolayı içten içe baygınlık geçiriyorum. Benim gibi bir hayran için bir hayalin gerçekleşmesiydi. Yüzüm hissettiğim heyecanı yansıtmasa da gözlerim tamamen dehşete düşmüştü.

Burayı kendi gözlerimle göreceğimi hiç düşünmezdim!

Bir an durdum, gözlerim hâlâ leylak ağacındaydı. İmparator elimi bırakıp ona doğru yürürken görüş alanımı takip etti.

'Ne yapıyordu? Bu ağaç onun için henüz bir şey ifade etmiyor.'

Leylak ağacına yaklaşırken, üzerinde seyrek yaprakları olan küçük bir dalı kırıp parmaklarının arasında döndürdü. Zalim imparatorun elinde bir çiçek dalı ile görüntüsü, görmeyi beklemediğim bir şeydi. Daha sonra topuklarının üzerinde döndü ve yüz yüze gelene kadar bana doğru yürüdü. Düşmeyeceğinden emin olarak dalı yavaşça saçlarıma soktu ve güçlü leylak kokusu burnumu gıdıkladı.

Gözleri yüzüm ile çiçek dalları arasında ileri geri gidip geliyordu. “Sen çok beğenmiş gibi göründüğün için ağaca kendim bakmaya gittim ve haklıydım.” Yumuşakça gülümsedi, "Lily, sen herhangi bir çiçekten çok daha güzelsin."

Bu tür sözlere maruz kalan herkes anında kızarırdı ama bu cümlenin bana göre olmadığını çok iyi biliyordum. Onu dinlerken parmaklarımla saçlarımı yavaşça taradım.

Ama küçük bir dal saçıma dolandı ve onu kafamdan kaldırdım; gözlerim hafif bir acıdan karıncalanıyordu. İçinde bulunduğumuz ruh halini mahvetti.

"Evet sen daha güzelsin." Daha da parlak bir şekilde gülümseyerek bir kez daha tekrarladı.

'Anladım, teşekkür ederim. Ama sizi ve kadın başrolü kendi ortamınızda görmek isterim ve ikinizin arasındaki tatlı alışverişe şahsen tanık olmak için sabırsızlanıyorum!' Roman oldukça karanlıktı ama birbirlerine duydukları aşk gerçekti. Henüz bir ilişki yaşamamış olsam da, ilk okuduğumda onların sevgisi bana somut geldi.

İmparatorun kadın karaktere delirdiği kısmı okuduğunuzda anında gözyaşları dökülürdü. Çok keyif aldığım romanı hatırlayarak ona gözlerimde hayranlıkla baktım.

Biraz daha beklerseniz karşınıza çıkacak ve leylak ağacının altında birbirinize olan ölümsüz aşkınızı anlatacaksınız. Çalıların arkasına gizlice saklanıyor, en sevdiğim sahnelerden birinin ortaya çıkmasını kendi gözlerimle izliyordum ve bunu dünya çapında kaçırmak istemezdim!

Kendi düşüncelerime o kadar kapılmıştım ki, ona açıkça baktığımı fark etmedim ve ancak beni kucağına çektiğinde sersemliğimden kurtulabildim. "Kıpırdama." dedi.

'Ha? Ne oluyor?'

Biraz gerginken elini hızlı bir hareketle hareket ettirip boynumun yanına indi ve kapalı yumruğundan hafif bir şeyin ikiye ayrıldığını duydum.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin