Muhafızlar genellikle imparatora biraz yalnız zaman vermek için İmparatorluk Sarayı'nın ikinci katında konuşlandırılmazdı. Uykusuzluk onu sinirlendiriyordu, hatta gardiyanların varlığının sıradan insanlarınkinden çok daha sinir bozucu olduğunu söylüyordu. Orada bulunmalarının tek nedeni son dönemde yaşanan suikast girişimleriydi.
Raven, imparatorun bebeği koruma altına alması konusunda ısrar eden kişiydi. İlk başta Ridrian bunun gerekli olduğunu düşünmedi çünkü kim onu kandırıp sarayı işgal etmeye cesaret edebilirdi ki? Ancak Raven'ın burada haklı olduğu bir nokta vardı. İmparator daha sonra yumuşadı ve şövalyelerin yatak odasını korumasını sağladı.
Ama bu işe yaramaz şövalyeler işlerini bile doğru düzgün yapmıyorlardı. Tek bir işleri var ama yine de onu doğru yapamadılar. Şövalyelerin ihmali olmasaydı bebek bu konumda olmazdı.
Ridrian şövalyelere kaşlarını çattı ve sessizce iki yudum aldı. "Cezanı Kraman'a bırakacağım."
Kraman, Muhafız Tümeni'nin komutanıdır. Genellikle nazik ve mantıklı olmasına rağmen, askeri hukuk ve görevleri söz konusu olduğunda katı ve kabaydı. Şövalyeler imparatorun elinden kurtulmuştu ama Kraman bunu öğrendiğinde gelecekleri tamamen bitmiş olacaktı. Bağışlanmak için yalvarırken ayağa kalktılar ve dizlerinin üzerine çöktüler. "Özür dileriz Majesteleri!"
"Lütfen bağışla bizi!"
Ridrian, hâlâ yerde olan hizmetçilere dönüp gözlerini haykırmadan önce sinirle dişlerini gıcırdattı. "Bana ne olduğunu anlat."
"Üzgünüm! Özür dilerim Majesteleri!”
Diğer hizmetçi "Lütfen bizi bağışlayın!" diye feryat etti.
Korkuya kapılan hizmetçiler af dilemekten başka bir şey söyleyemediler. Sürekli ağlıyorlar ve yalvarıyorlardı, gözlerinde yaşlar birikiyor ve yanaklarını ıslatıyorlardı. İmparator hızla bir şövalye kılıcını kınından çıkardığında hizmetçilerin çığlıkları daha da yükseldi.
Ne olacağını hisseden baş hizmetçi, aynı çaresizlikle yalvararak imparatorun önüne atladı. “Majesteleri, bunlar beş yıldır benim emrimde çalışan çocuklar. Yaptıkları affedilemez ve aptalcaydı ama onlar sadece ne yaptıklarını bilmeyen çocuklardı. Lütfen Majesteleri. Bir şeyler döndüğüne eminim, lütfen araştırmama izin verin."
İmparator bir süre durdu ve baş hizmetçinin sözlerindeki aciliyeti dinledi. Onu bir şekilde ikna edip etmediğini görmek için endişeyle imparatorun yüzüne baktı. İmparatorun gazabına maruz kalan tarafta olmak, ellerinin soğuk ve terden terli olmasına neden oldu. Şu anda öfkeli imparatoru sakinleştirebilecek tek şey, ne yazık ki baygın halde yere düşen oyuncak bebekti.
Neden...
Oyuncak bebek, imparatorun öngörülemeyen ruh halini hafifletebilir, mevsimler arasındaki kısa dönem gibi onu yumuşatabilirdi. Baş hizmetçi, bebeğe bakmayı başaramadığını fark ederek dudağını ısırdı ve başını eğdi.
İmparator yatakta yatan bebeğe baktı. Daha önce düşmenin neden olduğu kanayan kafasına rağmen yüzü hala her zamanki gibi canlıydı ve çiçek açıyordu. Belki de bilezik yüzündendir, diye düşündü imparator kendi kendine.
Aniden Ridrian'ın aklına bebeğin bileğindeki bilekliği açmak geldi. Taktığı maskenin arkasında bebeğin neye benzediğini görmek istedi.
Ridrian bu düşünceyi kafasından uzaklaştırdı. Şimdi dikkatini dağıtmanın zamanı değil. Hizmetçilere bakan imparator gürleyen bir sesle sordu. "Bunu kim yaptı? Bana kendimi tekrar ettirmek zorunda bırakma." Sesindeki uyarı gün gibi açıktı ve herkes onun zaten sınırına ulaştığını biliyordu.
Ancak hizmetçiler korkudan dolayı felç olmuşlardı ve imparatorun sorusuna dürüstçe cevap vermelerini engelliyorlardı. “Bilmiyoruz! Aklım başıma geldiğinde o çoktan yerin dibindeydi! İnan bana lütfen!"
"Bunu neden yaptıklarını bilmiyorum. Üzgünüm! Lütfen lütfen! Merhamet edin lütfen...“! İmparatorun sabrı, vücuduna hızla açılıp kılıcı çektiğinde tükendi. Şaşıran şövalye onu durdurmaya çalıştı ama imparatorun doğuştan gelen hızına rakip olamadı.
Kızıl saçlı hizmetçi nefesini tuttu ve bir adım geri çekildi. Sadece bir saniye içinde, esmer hizmetçinin kafası yere düştü ve gözünü bile kırpmadan yere düştü ve sanki başının kesileceğinin farkında değilmiş gibi gözyaşları hala yanaklarına bulaşmıştı. Kızıl saçlı hizmetçi yüzüne sıçrayan kanla irkildi ve baygınlık geçirdi.
İmparator, muhafızlara hitap etmeden önce hizmetçilere yalnızca kısa bir bakış attı. “Bu ikisini odamdan dışarı sürükleyin. Bunun arkasında kimin olduğunu bulun." Gözleri şövalyelerin üzerinde gezindi ve hemen imparatorun gözlerinin dört yıl önceki haline geri döndüğünü fark ettiler.
"…Evet efendim!"
Şövalye birkaç saniye sonra cevap verdi, her şeyin nasıl sonuçlandığı karşısında biraz şok oldu. Topuklarını çevirdi ve hizmetçiyi omzuna asarak odadan çıktı. Hizmetçiyi kaldırma şekli buna çoktan alışmış gibi görünüyordu.
Baş hizmetçi kısık bir sesle şöyle dedi: "Majesteleri..."
"Benim iznim olmadan bebeğime dokunmaları ne kadar cahil ve aptal." İmparator tısladı.
“Ama neden hizmetçiyi öldürecek kadar ileri gitmek zorundasın? Oyuncak bebek sadece bir köle!” Baş hizmetçi cevap verdi ve o bile kendi sözlerine şaşırdı.
İmparatorun gözleri, eylemlerini sorgulamaya cüret eden baş hizmetçiye keskin bir şekilde baktı. Başını eğdi ve kısık bir sesle sordu. “Peki onları neden affetmeliyim?”
“Şey… çünkü…”
Elmira ne diyeceğini bilmiyordu. Hizmetçilerin yaptıklarının hiçbir mazereti yoktu, özellikle de üç kişi bebeği merdivenlerden nasıl ittiklerini görünce. Sebepleri ne olursa olsun imparatora ait hiçbir şeye dokunmamaları gerekiyordu. Ancak imparatorun bu kadar şiddetli bir tepkiye başvurmamasını ve bunun arkasında kimin olduğunu bulmasını diliyordu. Bu kadar önemsiz bir şey için bu kadar büyük bir karışıklık yarattı.
Baş hizmetçi konuşmak için ağzını araladı ama imparatorun köpüren gözlerinin yoğunluğu onun daha fazla bir şey söylemesine engel oldu.
"Beni tanıyor musun. İnsanların açıkça bana ait olan bir şeye dokunmasından nefret ediyorum.”
Baş hizmetçi onun sözlerinin ağırlığını oldukça iyi anlamıştı.
Her şeyi elinden alınan prens, bu Büyük İmparatorluğun imparatoru oldu. Ona otoriter bir şekilde ters ters baktı ve baş hizmetçinin boyun eğmekten başka seçeneği yoktu.
Korkudan deliye dönmüştü, yüzü solgunlaştı ve hızla dizlerinin üzerine çöktü. Onu, sınırlarını aştığını bilecek kadar uzun süredir tanıyordu. "Özür dilerim Majesteleri. Onlara daha iyi öğretmeliydim.”
"Eğer bu bir daha olursa, bundan sonra kafanı keseceğim." Kılıçtaki kanı silip şövalyeye geri verdi. Kan damlaları halıya düşerek kumaşı lekeledi.
“Yetenekli bir adamı çağırın. Bebeğimi sağlığına kavuşturmasını sağla. İmparator ayrılırken emir verdi.
Baş hizmetçi başını salladı. "Evet efendim."
İmparatorluk Sarayı bir kez daha kan kokuyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
Chick-LitTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...