Bölüm 78

653 38 0
                                    

Raven'ın köle olarak yetiştirilmiş olmasına rağmen okuma yazma bilmesi açıkça şüpheliydi. Gereksiz sorulardan ve kıskançlıklardan kaçınmak için gençliğinden beri kendini bir asilzade olarak tanıtarak geçmişini gizlemeye çalıştı ama daha ilk gün kitap okurken yakalandığı anda söylentiler çoktan yayılmış gibi görünüyordu.

İmparatorun bu fikre bu kadar kolay katılacağını beklemiyordum.

Raven sorusuna cevap vermediğimi fark etti ve ellerini teslim olurcasına kaldırırken duyulabilir bir şekilde iç çekmesini sağladı, "Benden hiçbir şey saklamana gerek yok. Endişelenecek bir şey yok. Sana kısa bir ara vermek istiyorum çünkü çok yorgun görünüyorsun. Ve Majesteleri Lavis bu fikri kendisi ortaya attı, bu yüzden onu geri çevirmeyi aklınızdan bile geçirmeyin."

Bunu hiç beklemiyordum.

Lavis mi?

Zaten Lavis imparatorun bebeği hakkında bilgi verecek türden biri değildi. Eğer bunu öneren o olsaydı sanırım yürüyüşe çıkmak sorun olmazdı.

Bir süre düşündükten sonra Raven'a döndüm ve başımı salladım.

***

Birkaç gün süren bitmek bilmeyen hazırlıkların ardından nihayet uzun zamandır beklenen dua bayramı günü geldi.

Lina'nın yardımıyla, lüks görünen ve hissettiren yeşil bir elbiseyi giydim, üstüne de omuzlarıma sarılmış sade, bej bir pelerin giydim. Lina bana alçak topuklu, üzerinde yürümesi oldukça kolay ve kaldırımda herhangi bir tıklama sesi çıkarmayan basit bir çift ayakkabı giydirdi.

Yürüyüşe çıkmayı düşünmek beni endişelendiriyordu. Ama dürüst olmak gerekirse, uzun bir aradan sonra ilk rahat yürüyüşüm olacağı için de heyecanlıyım. Aylarca gidecek hiçbir yeri olmayan bir binada tıkılıp kalmak beni gerçekten sinirlendirdi.

Kapının birkaç kez çalınması dikkatimizi çekti. Lina hızla ona doğru koştu ve kapıyı açarak eğilerek neşeyle şöyle dedi: "Iona, Baş Rahip burada!"

Henüz sabahın erken saatleriydi. Dua festivali öğlene kadar başlamayacağı için Lavis'i görmeye daha sonra uğramayı planlıyordum ama o beni beklediğimden erken almaya geldi. Sadece birkaç saat önce Lina ve ben bütün gece uğraşıp duruyorduk ve dürüstçe bunun zahmete değdiğini söyleyebilirim.

Ve elbette imparator dün ziyarete gelmedi. Bütün gece işiyle çok meşgul olduğunu duydum.

Neden gelmiyor? Boşver, aslında Lina yanımdayken tek başıma olmayı tercih ederim. Zaten benim için böylesi çok daha iyi.

Boş yatağa baktım ve kapıya doğru gitmeden önce hafif bir iç çektim. "Merhaba Baş Rahip" diyerek kibarca eğilerek selam verirken Lina'ya onu içeri alması için işaret ettim.

"Merhaba Günaydın." Lavis'in parlak yüzünde yumuşak bir gülümseme vardı. Kısa bir an için onun imparatorunkinden farklı olan güzelliği karşısında tamamen büyülendim. Sarı saçları düzgün bir şekilde yandan toplanmıştı ve kendini sunma şekli zarafet ve inceliği yansıtıyordu.

Sahip olduğu güzellik şaşırtıcı değildi; En az onlar kadar çekici olan imparatorla kardeş olduğu için bu beklenen bir şeydi.

Her zamanki rahip cübbesini giymiyordu ve yeşil, gündelik bir kıyafet tercih ediyordu. İşçi eksikliği nedeniyle tapınağın son derece meşgul olduğunu duydum ve Lavis'in de bana eşlik etme bahanesiyle bugünkü törene katılmayacak gibi göründüğünü ve bir şekilde onun düşüncesinden gerçekten etkilendiğimi hissettim.

Sonra birden aklıma onun beni tedavi etme çabaları geldi. Ona minnettarlığımı göstermek için başımı eğdim, "Yardımınız için çok teşekkür ederim. Beni iyileştiren kişinin Başrahip olduğunu duydum."

Bu sözlerim üzerine gülümsemesi genişledi: "Bir şey değil. Majestelerini durdurmak için o gün daha erken gelmeliydim. Böyle rahatsız edici bir deneyim yaşamak zorunda kaldığın için üzgünüm. Hala herhangi bir rahatsızlık hissediyor musun?

Başımı salladım, "Baş Rahibin ilahi gücü İmparatorluktaki en güçlülerden biri değil mi? Böylesine etkileyici bir varlık tarafından iyileştirilecek kadar şanslıydım, bu yüzden şu anda iyi olduğumu dürüstçe söyleyebilirim. Doktor da artık endişelenecek bir şey olmadığını söyledi."

"Bunu söylemen ne kadar hoş. Güzel bir bayandan ne kadar harika bir iltifat. Sanırım ben de kutsanmış durumdayım." Lavis yanıtladı.

Daha önce okuduğum romanlardaki görgü kurallarını hatırlamaya çalıştım ama hiçbir şey bulamadım. Sessizce boğazımı temizledim, tuhaf bir durumda olup olmadığını görmek için ellerime baktım çünkü ona onun bana davrandığı kadar kibar davranmayı fena halde istiyordum.

Üstelik o olmasaydı bu mini mola mümkün olmazdı ve ben de onun düşüncesinden dolayı ona olan sevgim giderek artıyor. Şu an benim için romanın en iyi karakterlerinden biriydi diyebilirim.

Lina vedalaştı ve ortalıkta dolaşmak yerine gidip yatak odasını temizlemesi gerektiğini söyledi. O gün yaşananlar için hâlâ kendini suçladığını ve bunu aralıksız çalışarak telafi etmeye çalıştığını biliyorum. Bu konuyu yakında onunla konuşmayı aklımın bir köşesine not ettim.

Yatak odasından çıkmadan hemen önce bej pelerinimin kapüşonunu kafama çektim ve Lavis'e gülümsedim, "Umarım bugün güzel bir gün geçirirsin."

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin