“Çoğunlukla kraliyet ailesi tarafından tüketilen çayın nasıl demleneceğini bilmek oldukça beceridir. Beni her zaman şaşırtıyorsun." İmparator duraksadı ve ekledi: "Uyurken yaptığın şeyler gibi." Sesinde hafif bir alaycılık vardı, dudakları şakacı bir gülümsemeyle kıvrılmıştı.
“E-bu...” Bu kadar kişisel bir şey söylediğine inanamıyorum! En azından kendimi savunmak istedim ama bunun yerine ağzımı kapattım; bunu yapmanın boşuna olacağını ve imparatorun benimle daha da fazla dalga geçebileceğini biliyordum.
Tepkimden hoşlanan imparator, fincanından bir yudum almadan önce sessizce kıkırdadı. "Hımm." İçkisine bakarken ifadesi sertleşti, tadı hiç hoşuna gitmemişti ve siyah çayın güçlü tadına alışık olmadığını varsaydım.
Doğru, düzgün yemek yerine şeker yemeyi nasıl seçtiğini hatırlıyorum.
Çay fincanını yavaşça masaya koydu. Hiç vakit kaybetmeden, acısını hafifletmek için çayına iki çay kaşığı şeker attım. İmparator belki de ona çocukmuşum gibi davrandığımı düşünerek hafifçe kaşlarını çattı ve "Buna gerek yok" dedi.
"Çay içmenin en iyi yolu nasıl seviyorsanız öyle içmektir. Herkesin kendi zevkine uygun tercihleri vardır.”
Sözlerim karşısında kulakları kızardı. Zorbanın, ne kadar istemeden de olsa, heyecanlandığını ve duygularını açıkça ortaya koyduğunu görmek gerçekten şaşırtıcıydı. Onun böyle bir tarafının var olduğunu beklemiyordum. Sözlerimin onu bir şekilde etkilediğini görmek, sanki bir mucizeye kendi gözlerimle tanık olmuşum gibi geldi.
Garipliği gidermek için imparator bir kez daha bir yudum aldı ve bu sefer ilkinden daha memnun görünüyordu. Onu memnun ve memnun görmek yüzümde bir gülümsemeye neden oldu. İlişkimiz gerçekten ilerlemişti; Sadece bir zorba ve kendi görevlerimizi yerine getiren bir oyuncak bebek olmaktan, bana karşı son derece düşünceli olduğu, ikimizin de rahatlamak için zaman ayırdığından emin olduğu ve bu süreçte birbirimizin yanındayken de rahatlık bulduğumuz bu duruma dönüştü. Onunla bu şekilde birlikteyken onun daha önce görmediğim bir yanını görebildim.
Göl kenarında aromatik çaylar ve leziz bisküviler içtiğimiz bu yerde bulunmaktan gerçekten büyük heyecan duyuyorum. Hem geçmiş hem de şimdiki yaşamımda bu kadar huzurlu hissetmemiştim ve hâlâ imparatorun bebeği olmama ve hiçbir şeyin büyük ölçüde değişmemiş olmasına rağmen yine de kendimi mutlu hissettim.
Sonuçta insanoğlunun güneşte vakit geçirmeye ihtiyacı var.
Tamamen çevreme dalmış halde, bilinçsizce kendi kendime sessiz bir şarkı mırıldanmaya başladım. Güneşin altında pırıl pırıl parlayan göl beni büyülediğinden imparatorun çayını içerken bana baktığını bile fark etmedim.
“Güneş ışığıyla parıldayan bir gölde
Altın dalgalarının üzerinde bir melek beliriyor
özlemle uzatıyorum elimi
Daha yakın, biraz daha yakın
Senin için, ışıkla dolu biri
Her ne kadar yeterince iyi olmaktan uzak olsam da
Bir gün adım adım…”
Önceki hayatımda sıklıkla dinlediğim bir şarkıydı. Adını unuttum ama işler biraz zorlaştığında kendimi şarkı söylerken bulduğum bir şarkıydı.
Bakışlarımı çevirdim ve imparatoru gözleri kapalı, sanki şarkı söylemem karşısında tamamen kaybolmuş ve büyülenmiş gibi, dudaklarında yumuşak bir gülümsemeyle gördüm.
Bu sırada garip bir nesne dikkatimi çekti.
Ha? Bu ne?
İlk başta karahindiba tohumu olduğunu düşündüm. Ancak daha yakından inceleyince onun aslında küçük, titreşen bir ışık parçacığı olduğunu gördüm. Parmağımla hafifçe fırçaladım ve yavaş yavaş kaybolmadan önce cildime yapıştı. Hiçbir şeye benzemiyordu ama yine de güzel bir duyguydu, sanki güneş ışınlarına dokunmak gibiydi.
Ateş böceği gibi mi?
Sonra, sanki sorumu cevaplamak istercesine, köşk, rüzgarda uçuşan karahindiba tohumları gibi çok sayıda söz konusu ışık parçacıklarıyla anında çevrelendi. Sanki köpüğü andıran bir ışık bulutu yavaşça havaya yükseliyordu, nefes kesici manzara karşısında ağzım aralandı. Kendimi, gördüklerimin sadece hayal gücümün bir ürünü değil, gerçekten gerçek olup olmadığını sorarken buldum.
Çok güzel… Bunun arkasında imparator muydu?
Ona bakmak için döndüm ve telaşlandığını hemen fark ettim. Benim hareketimi taklit ederek, o da dikkatlice elini uzattı ve derisinden emilen parçacıklardan birine dokundu. Parçacıkların kaybolduğu parmağına daha yakından baktı.
“…. Umarım yanınızda olurum." Mırıldandığım şarkı sona erdi. Artık köşk, gölün yüzeyinde yüzen ışık parçacıklarıyla çevrelenmişti. İmparatora bunu yapıp yapmadığını sormak üzereydim ki ifadesinin katılığını fark ettim ve ağzımı kapattım. Bu işin arkasında o değil miydi?
"Iona?"
"Evet efendim?"
"Yaralandın mı?"
Ona şaşkınlıkla baktım, “….Hayır?”
"Tamam o zaman her şey yolunda." Beklenmedik sorusu karşısında kafamı iki yana salladım. Sesimi incelikli bir şekilde eleştirmeye mi çalışıyordu?
Ancak hala katı olan ifadesine bakılırsa durum öyle görünmüyordu ve sanki başka bir şey onu tamamen rahatsız ediyormuş gibi görünüyordu. Uzaklara bakarken yumrukları yanlarında açılıp kapanıyordu. Birkaç saniye, dakikalar geçti ve ışık parçacıkları en sonunda hiçbir iz bırakmadan ortadan kayboldu.
Neler oluyor?
İmparator, aklındakileri paylaşmak istemediği için dudaklarını sıkıca kapalı tuttu. Aramızdaki hava artık tuhaf bir hal aldı ama bana bir fincan sıcak çay daha doldururken yüz hatlarının sertliği bir süre sonra hafifledi.
"Bu pastayı da deneyin." Uzattığı pastanın içinde mevsim meyveleri varmış gibi görünüyordu. Tatlı bir tadı olsa da, çiğnerken kendi kendime, imparatorla paylaştığım zamanla eş anlamlı olacak kadar itici olacak kadar tatlı olmadığını düşündüm.
Aslında tadı güzel.
Pastayı yerken gözleri üzerimdeydi. Onun coşkulu ilgisine maruz kalmak oldukça rahatsız edici olsa da, öğleden sonra güneşinin ılık ışınlarının vurduğu görkemli köşk beni nefessiz bıraktı ve dikkatimi ona çevirdim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
ChickLitTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...