İmparatorla ilk tanıştığımda ondan korkmuştum. Kendini av arayan etobur bir hayvan gibi hissetmişti. Karşımdaki adam farklıydı. Tek hissedebildiğim saf karanlıktı, sanki baş aşağı bir boşluğa düşüyormuşum gibi. Bunun bende bıraktığı tatsızlık, kanalizasyonun çamurunda boğulmaktan daha beterdi. Tüm duyularım bana bu adamın kötü biri olduğunu haykırıyordu.
Ravis'in, çığlık atarak da olsa onu ya da imparatoru bulma talimatı geri döndü. Muhafızların bu adamı uzaklaştırmasını sağlamak için hemen onları aramak istiyordum ama aynı zamanda onun benden ne istediğini ve saraya girdiğim andan itibaren neden beni gözetlediğini de öğrenmem gerekiyordu.
"Sen nesin?" Sıktığım dişlerimin arasından nefesimi tuttum.
Piett, "Bu benim de sana sorduğum sorunun aynısı," dedi. "İmparatorun durumunu biliyorum hastalığını biliyorum biliyorum . O delirdiğinde sen hariç herkesin onun ellerinde öldüğünü biliyorum.
Önceki yaşamların oyuncak bebeklerinden bahsediyordu. İmparatorun hastalığı bir iki ay içinde onu çıldırtacak ve bebekleri öldürecekti. Ama bu kabusları bastıracak olan şey özel bir oyuncak bebekti ve bu yüzden geceleri onu rahatlatacak ve korkularını dinleyecek bir oyuncak bebeği her zaman yanında bulundururdu. Yine de imparatorun elinden ölme ihtimaliyle karşı karşıya kalmak korkutucu bir durumdu. Orijinal hikaye her zaman sanki bir tedavi umudu yokmuş, onu iyileştirmenin bir yolu yokmuş gibi gösteriyordu. Peki ya hastalığa başka birinin etkisi neden olmuşsa?
Piett gözlerimin ardında aydınlanmanın belirdiğini gördü ve gülümsedi. "Anladığını görüyorum."
Aklımda bir şeyler tıkırdadı. İmparatorun yaşadığı travmayla ne kadar mücadele ettiğine şahit oldum. Geçmişte sadece acı dolu varlığını görüyor ve onunla yaşamaya çalışıyordu. Şimdi, onu sakinleştiren ve öldürmekten alıkoyan kişiyle tanışmıştı. Ondan korktuğum kadar onu teselli etmiştim. Artık normal bir insan gibi uyuyabilir ve toplumda var olabilir. Nazik ve barışçıl bir insan olmuştu.
Ve şimdi imparatoru lanetleyen kişi, hastalığını iyileştirmeye başlayan kişiyle tanışmaya gelmişti. Bu adam imparatorun zihnini hayal edilemeyecek düzeyde yaralamıştı. Böyle bir kötülük yapabilecek bir adamın karşısında durduğumu bilmek midemi bulandırıyordu. Piett'in gülümsediğini görünce daha önce hiç hissetmediğim bir öfke hissettim. Ne yaptığımı anlayamadan adama saldırdım.
"İmparator! Onun acısı! Hepsi senin yüzünden!"
***
"Deli misin? İmparator tarafından bulunduğun her gün hayatının tehdit edildiğini biliyor olmalısın? Gerçekten korunmaya değer mi?" Piett kendini vücudumun altından çıkarmaya çabaladı.
"İmparatorun niyetinin seninle ne alakası var?" Piett'i yere yumruklarken bağırdım. "İmparatorun hastalanması senin yüzünden! Ellerini kullandın, oyuncak bebekleri öldürmesine neden oldun! İmparatorun bu şekilde davranmasının sebebi sensin!"
O kadar sinirlendim ki kelimeler ağzımdan döküldü. Bu adamı benden daha etkili bir şekilde yenebilecek birinin ortaya çıkmasını istedim. İmparator, Ravis ya da Dalen olması önemli değildi. Darbelerim sadece baş belası olduğundan, Piett'i incitebilecek güce sahip birinin ortaya çıkmasını istedim.
"Şu anda önemli olanın bu olduğunu düşünmüyorum Bayan Iona."
"İsmimi kullanmaya cesaret etme!" Adımın bu adamın dudaklarından çıkması beni tiksindiriyordu. Yardım etmesi için birine, herhangi birine bağırmaya başladım ama etrafıma baktığımda, maskeli balodaki eğlence düşkünlerinin sanki yanlarında tuhaf bir şey olmuyormuş gibi konuşmaya ve dans etmeye devam ettiklerini görebiliyordum. Sanki artık odada yokmuşuz gibi tuhaftı. O kadar yüksek sesle bağırdım ki boğazım acıdı ama yine de kimse bize aldırış etmedi.
Piett, "Bizi paralel bir evrene taşıdım" diye açıkladı. "Ne Majesteleri ne de muhafızlar bizi burada tespit edemeyecekler."
Tekrar dişlerimi sıktım. Bu dünyanın dünyadan tamamen farklı olduğunu biliyordum. Burada tanrılar, sihir ve çok çeşitli insan türleri vardı. Bu adamın bizi paralel bir boyuta taşıyabilmesi hiç de sürpriz değildi. İmparatoru bilgilendirebilmek için Piett'in yaptığı her şeyi takip etmem gerekiyordu.
"Neden benimle iletişime geçtin?" Diye sordum.
"Şaşırdın mı? Bu toplantıda göründüğünden daha fazlası olduğunu söyleyeceğim. Theres'in anlaşmasını halletmeden önce seninle tanışmam gerekiyordu."
Düzenleme var mı? Ravis'in Theres Merkez Tapınağı'nda uğraşmak zorunda kaldığı olayı hatırladım. Belki bununla bir ilgisi vardır?
"Ne demek istiyorsun?" Diye sordum.
Piett bana hoş olmayan bir tavırla gülümsedi. "Bunu henüz bilemezsin. Önemli değil. Hala zaman var."
"Açıklamak!" Ben talep ettim.
"Henüz değil, zamanlama doğru değil. Eğer sana söylersem planımıza aykırı olur. Piett yanıma geldi ve kulağıma "Lütfen daha çok dene" diye fısıldadı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
Chick-LitTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...