Bölüm 34

914 69 0
                                    

Titriyordu ve sanki her an ortadan kaybolabilecekmişim gibi beni kollarının arasında tutuyordu. Yüzü boynuma gömülü halde bu ismi defalarca tekrarladı. Vücudu titremeyi bırakmıyordu. Ellerimle ne yapacağımı bilmiyordum ve yavaşça sırtına hafifçe vurdum. Neler yaşadığını biliyordum. İmparatorun Travması. Liliana'nın onun yüzünden korkunç bir şekilde öldüğünü düşündüm.

Romanda Liliana, bir insanın yaşayabileceği her türlü aşağılanmaya maruz kaldıktan sonra en pis geneleve atılmıştı. Liliana'yı kırık bulan imparator, onu kendi elleriyle öldürdükten sonra üç gün üç gece ağlamıştı. Lilliana ölmek istemişti ve onun son arzusunu reddedemezdi. Bu onun her gece kabus görmesine neden olmuştu. Romanın bu kısmını okuduktan sonra günlerce kalbim ağrıdı. Çok korkunç bir trajediydi. Hayatındaki tek değerli insanı kendi elleriyle öldürmekten başka seçeneği kalmamıştı ona. Liliana'nın annesi dışında tek ailesi olduğunu hatırladım.

Her zaman beni sadece bir oyuncak bebek olarak gördüğünü düşünmüştüm ama neredeyse öldüğümü görünce oldukça şaşırmış görünüyordu. Bende Liliana'yı fazlasıyla gördüğü belliydi. Onu geride tuttum, güvendeyim.

Bu kanlı, zorba imparator tarafından merhamet dilenemeyecek kadar çok insan öldürülmüştü. Eğer burası gerçek dünya olsaydı, ömür boyu hapis ya da ölüm cezası bile yeterli adalet olmazdı. Yine de ona karşı şefkat duymaktan kendimi alamadım. Hayatında hiç mutlu olmamış bir adamdı. Varlığına giren her türlü neşe, kısa sürede etrafındaki insanlar tarafından elinden alındı.

Liliana'yı kendi elleriyle öldürdüğü an mutlu olmaktan vazgeçti. Bu nedenle, işkence gören ruhunu beslemek anlamına gelse bile bebeklere yöneldi. Eğer bunu yapmasaydı hayatı sona erecekti. İmparatorun yaşamaya devam etmek için bir nedene ihtiyacı vardı. Liliana'nın intikamını alabilmesinin tek yolu buydu. Önemli olan sadece ve sadece buydu.

Karanlıkta güvenecek bir lambası olmadan dolaşan bir çocuğu sakinleştirmek istercesine sırtını okşamaya devam ettim. Onu teselli edecek kimsesi yoktu. Her ne kadar sadece bir oyuncak bebeğin dokunuşu olsa da acısını dindireceğini umuyordum.

Sorun değil. Kahraman Eris gelene kadar senin yanında oyuncak bebeğin olarak kalacağım. Korkma. O kollarımda uyuyakalırken rahatlatıcı düşünceler hayal etmeye devam ettim.

***

Ji-Hye Lee olarak var olduğum dönemde okuduğum kitaplarla ilgili bir rüya gördüm. Beş kalın cilde bölünmüş bir romandı ve okuyucular arasında çok popülerdi. Trajik temalarıyla da ünlüydü ama yine de okumaya karar verdim.

Hikaye, "Liliana" adlı bir kadının ana erkek karakter olan imparatorla tanışmasıyla başlıyor. Kitabın ilk kısmı onun hikayesine odaklandı. Kitap üçüncü şahıs ağzından yazıldığı için iki karakterin duyguları canlı bir şekilde anlatıldı. Anlatı, ifade kullanımıyla yürekleri titretti.

Daha sonra Liliana'yı kaybetti.

Serinin bir cildini her okuduğumda duygularım bir kasırgadan geçmiş gibi hissettim ama bir sonraki kitabı almaktan kendimi alıkoyamadım. Kadın başrolün resme girdiği yer burasıydı…

İmparator yılların travmasıyla harap olmuş ve içine kapanmışken, onun çok parlak ve açık bir kişiliği vardı. İkisi ilk görüşte birbirlerine aşık oldular, kaderleri yıldızlara yazılmıştı. İlk başta tereddüt etti ama ona karşı hisleri olduğunu kabul etmekten kendini alamadı. Kadın başrol de ona aşık oldu ve yavaş yavaş kalbini ona açmasını izledi. İkili, bir leylak ağacının altında duygularını paylaştı.

Ancak iki aşık arasında trajedi yaşandı. Bir hafta sonra kimliği belirsiz bir grup saldırgan tarafından öldürülen dizide, gözleri önünde aşkını kaybeden erkek karakter derin bir umutsuzluğa düşerek dünyayı yok etmiştir. Hikâye, iki aşığın ruhlarının Tanrı tarafından alınmasıyla sona erer.

"Zambak." Adımın sanki çok uzaklardan çağrıldığını duydum. Gördüğüm güçlü rüyadan bir kez daha ağladığımı fark ettim. Hikayeleri ilk okuduğumda neredeyse bir hafta boyunca her sabah gözlerimden yaşlar akarak uyanıyordum.

"Liliana." Gözlerimi açtım, bana bakıyordu. Sanki gerçek Liliana'ya bakıyormuş gibiydi ama gözlerinde herhangi bir şefkat görünmüyordu. Herhangi bir öfke ya da tiksinti de yoktu, sadece bana kayıtsızca baktı. O kafanın içinde neler oluyor? Merak ettim.

Parmağımı yanağına götürüp yavaşça dokundum. Dökemediği gözyaşlarını silmek istedim. Bana baktı, şaşırmıştı. Yüzünde hafif bir gülümsemeyle elimi tuttu ve avucumu öptü. Yumuşak, sıcak dudakları teninin karıncalanmasına neden oldu.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin