Bölüm 177

141 11 0
                                    

Ridrian çocukken böyle mi görünüyordu?

Kapüşonun altındaki yüz biraz yabancı görünüyordu ama kesinlikle ona aitti. Yüzü daha genç ve daha keskindi, çerçevesi daha küçük ve daha inceydi ve bir an onun bir kıza benzediğini düşünmekten kendimi alamadım.

Çocukluğu! Orijinalinde bile bu sadece bir geriye dönüş olarak gösterilmişti. Heyecanlandığımı hissedebiliyordum.

"Yanlış mı duydum?"

Çocuk kaşlarını çattı ve tekrar baktı. Muhtemelen gözlerindeki çöküntü nedeniyle yaşına göre olgun görünüyordu.

“Yanan geçici saraya kim gelecekti? Muhtemelen bütün hizmetçiler kaçmıştır.”

Bir anda nerede olduğum aklıma geldi. Hayır, nerede değil. Ne zaman . Aşağıya indiğimi hissedebiliyordum.

Bu, Yuria'nın kendi canına kıydığı ve veliaht prensin geçici sarayı kurduğu zaman mı oldu?

Orijinalindeki en trajik sahnelerden birinin anısı aklımdan geçti ve elbisemin eteğine bastırdım. Yaşına da uygundu. Lilianna, ergenlik çağının ortasındayken kaybolmuş ve suç Ridrian ile annesine yüklenmişti. Annesini kaybettikten sonra hâlâ şoktayken kendini geçici saraya kilitlemişti ve bir gün kimsenin açıklayamadığı bir yangın çıkmıştı.

Ama… neden ayrılmadı? Bodruma neden indi? Küçük olsanız ve pek bir şey bilmiyor olsanız bile yangın varsa dışarı çıkmalısınız!

Ona bağırmaya çalıştım ama sesim çıkmıyordu. Bu sadece bir rüyaydı. İnanılmaz derecede gerçek hissettiren bir şey. Veliaht prensin kişiliğini hatırladıkça hayal kırıklığımın arttığını hissedebiliyordum.

Sağ. Onu tanıdığı için muhtemelen askerleri veya suikastçıları sarayın dışına sakladı ve Ridrian çıkana kadar bekledi.

Dudağımı ısırdım. Bunun bir rüya olduğunu bilmeme rağmen içeri giren dumanı görmek beni endişelendirdi. Bodrum genişti ama boğulması an meselesiydi.

"Ah!"

Sesle döndüm. Ridrian onun kolunu tutuyordu, yüz hatları buruşmuştu.

Kaçarken mi yaralanmıştı? Solgun eli kanla sıçramıştı. Sinirimin giderek arttığını hissedebiliyordum. Daha önce Ridrian'ın incindiğini hiç görmemiştim. İçgüdüsel olarak ona uzanıp yardım etmeye çalıştım ama elim tam içinden geçti.

Ben... ben bir rüyanın içindeyim.

Bu geçmişteydi. Elbette ona dokunamazdım. Bu berrak bir rüyadan başka bir şey değildi.

Öksürük sesi kulaklarıma ulaştı. Duman daha da kötüleşmişti. Ridrian ayağa kalktı, yüzü kanamadan solgundu, siyah saçları terden kayganlaşmıştı.

"Bu oranda…"

Gözleri bodrumu taradı. Ara sıra tökezledi ve kalbimin göğsümde çarptığını hissettim ama o, orayı aramaya devam etti. Duman seviyesiyle birlikte sabırsızlığımın arttığını hissedebiliyordum.

"Bu…"

Sanki bir şey bulduğunu fark etmişim gibi dizlerinin üzerine çöktü. Bu küçük bir çubuktu, o kadar küçüktü ki eğer bu kadar dikkatli bakmasaydı göremeyecekti. Çubuk hareketsiz bir şekilde yere sabitlenmişti.

Bu bir sap mı?

Yerdeki bir kolun ne anlamı vardı?

"Bodrumdaki bir kanala çıksa iyi olurdu" dedi, "ama..."

Öksürerek sustu ve sanki devam edip etmemeyi düşünüyormuş gibi kaşlarını çatarak dikkatlice etrafına baktı. Bu durumda en ufak bir hata onun ölümüne yol açabilir. Ancak duman yoğunlaşıp öksürmeye devam ettikçe pek fazla seçeneği olmadığını fark etti. Henüz gücüne sahip olmayan bir çocuk için fazla seçenek yoktu.

"Seçenek yok."

Kolu çekti. Kapı taştan yapılmıştı, bu yüzden ilk başta biraz zorlukla karşılaştı. Sonra yavaşça açmayı başardı. Bodruma son bir kez baktı, sonra açıklıktan içeri girip kapıyı arkasından kapattı.

Ah. Ben de içeri girmeliyim!

Bir kişinin içinden geçmiştim ama nesnelerin içinden de geçebileceğimden emin değildim, bu yüzden bir an için kapının önünde endişeyle durdum.

İşte başlıyor. Gözlerimi kapattım ve atladım. Eğer geçersem aşağıya inerdim. Yoksa kapının önünde duruyor olurdum.

Hiçbir şey hissetmediğimden tek gözümü açtım.

Ben geçtim mi?

Her iki gözümü de yavaşça açtım ve bakışlarım başka bir karanlık kapıya takıldı. Girişim işe yaramış olmalı. Açıkça, vücudum insanların yanı sıra nesnelerin içinde de hareket edebiliyordu.

Orada burada geceler olduğundan burası bodrumdan daha aydınlık görünüyordu. Ama burası çok daha küçük bir odaydı. Hatta eski görünüyordu.

Kötü hissettiriyor.

Sırtımdan yukarı bir ürperti yükseldi.

"Bitti."

O anda ağzından bir iç çekiş kaçtı. Duvarı el yordamıyla yokladı, ses tonunda çaresizlik ve yorgunluk vardı ve kalbim sıkıştı. Bodrumun altında acil çıkış yoktu. Tek görebildiğim kapalı bir odaydı.

Genç Ridrian saçını karıştırdı. İşler yolunda gitmediğinde yaptığı bir şeydi bu. Bu gerçekten endişelendiği anlamına geliyordu.

Ama onun aksine ben umudumu kaybetmeyecektim. Adil olmak gerekirse onunla gelecekte tanışmıştım. Burada ölmüş olamazdı. Ve bu sadece bir rüya. Burada ne olursa olsun, doğrudan geleceğe yol açacaktı.

O halde burada bir şeyler olmuş olmalı diye düşündüm. Yoksa boğularak ölecekti.

Kapıdan duman yükselmeye başladı ve bodrumun dumanla dolu olduğunu fark ettim. Yanan ateş ne ​​olursa olsun çok büyük olmalıydı. Görünüşte cehennem olmalı.

Hayal kırıklığına uğramış gibi görünerek duvara yaslandı ve yere oturdu.

Rian.

Dizlerimi kendime çekip yanına oturdum.

"Haha."

Daha da kötü görünüyordu. Kolundaki yara düşündüğümden daha büyük olmalı. Kolundan yere kan damlıyordu. Elini yaraya bastırdı ama bu kanamayı durdurmamış gibiydi. Dudakları şimdiden maviye dönmeye başlamıştı.

Bir şey olacaksa acele edelim!

Bu gidişle işler daha da kötüleşecek gibi görünmeye başlamıştı.

“Anne,” diye inledi Ridrian. "Zambak…"

Bu kadar kısa bir sürede kendisi için dünyalara bedel olan iki kişiyi kaybetti. Ve olabilecek en kötü şekilde.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin