Bölüm 135

272 14 0
                                    



"Çok şey yaşadınız genç Leydi Lesprey." Baron Soboa bağırdı.


"Teşekkür ederim."


Duruşma sırasında ve sonrasındaki olaylar nedeniyle tüm imparatorluk kaos içindeyken bile ben hâlâ eğitim alıyordum. Zaten asil olduğum haberine öğretmenlerim tepki vermedi.


Baron Saboa'nın verdiği aile ağaçları ve üst sınıf görgü kuralları dersim bugünlük sona erdi. Ders verdiği kalın ders kitabını kapattı ve parlak bir şekilde gülümsedi.


"Bu bir süre asil olarak hayatta kalman için yeterli olmalı" dedi. "Öğrenme konusunda güçlü bir isteğin var ve bilgileri ezberleme konusunda hızlısın, bu yüzden seni eğitmek basitti."


Az önce öğrendiğimiz terbiyeyi kullanarak, "Hepsi senin sayende" diye övdüm. Orijinal hikayeyi bildiğim için ufak bir avantajım vardı.



"Çok mütevazı." Baron Saboa gülümsedi. "Ailen için iyi bir lider olacaksın. Asıl unvanınıza geri döndüğünüz için sizi tebrik ederiz."


Ayrılmaya hazırlanırken kitaplarını toplarken sanki aniden bir şey hatırlamış gibi durdu. "Bunu düşünürken Majestelerinin başka bir kişisel görevli kiraladığını duydum. İlginizi çeken bir şey olabilir. Ona haber vermelisiniz. Eminim çok daha yeteneklisindir."


Teklifi karşısında gözlerim kısıldı. Devlet memuru olarak çalışan kadın neredeyse yok denecek kadar azdı. Genellikle malikanelerini yönetmek için evde kalıyorlardı ya da sosyal statülerini geliştirmeye çalışıyorlardı. Çoğu zaman bebeklere veya ailelere bakmak zorunda kalıyorlardı. Ancak güçleri, zekaları veya becerileri varsa, uzmanlık pozisyonlarında işe alınabiliyorlardı. İmparatorun katılımcılarından biri olarak görev almamı önermek kesinlikle onun bir şeyler planladığı anlamına geliyordu. İmparatora ne kadar yakın olduğumu zaten biliyordu, bu yüzden harekete geçiyordu.


Öğretmenlik yaptığı bir öğrenci ve aralarındaki tek kadın imparatorun katılımcısı olursa, o zaman becerilerini geliştirebilir ve yeni öğrenci akınına uğrayabilirdi. Ayrıca işler yolunda giderse ve ben imparatorun cariyesi olursam veya yüksek bir pozisyona geçersem, o zaman isteklerini doğrudan imparatora iletmesi daha kolay olurdu. Ancak bu düşünce sürecinde bir sorun vardı. Bu sıfatla ona yardım etmeye hiç niyetim yoktu.


Bütün soylular bu kadar sinsi değildi ama Baron Saboa öyle bir insandı. Ela'dan duyduğuma göre öğretmenim olmayı kabul etmesinin tek nedeni benim bir asil olarak geri döneceğimi bilmesiydi. Eğer öyle olmasaydı bu isteği asla kabul etmezdi.


Gözlerimi devirdim ama diplomatik olmaya karar verdim. Kızmak için hiçbir nedenim yoktu. Geri yüklenen durumuma uyum sağlamanın yeterince zor olacağını biliyordum.



"Bunu düşüneceğim Baron," diye bilgilendirdim onu. Ona saraydan çıkarken kibarca veda ettim. Odama döndüğümde biraz dinlenmeye karar verdim. Lina aniden içeri girdiğinde böyle bir anın asla mümkün olmadığını fark ettim. Nefes nefese kalmıştı.


"Iona! Başın belada! haykırdı.


***


"Lina mı? Sorun nedir?" Yanıtladım.


Ela, "Bayan Foid, Leydi Vikont'a kabalık ediyorsunuz," diye azarladı.


Lina hemen selam verdi. "Ben, ah, özür dilerim. Ben sadece genellikle... yani unuttum..."



Bu gariplik karşısında elimi salladım. "Sorun değil, Lina."



"Iona." Ela formalite konusunda titizdi ama Lina bana yakındı ve onun ayaklarıma kapanmasını istemiyordum.


Ela'ya gülümsedim. "Ela, dikkatli olduğun için teşekkür ederim. Ama Lina en zor zamanlarımda hep yanımda olan bir arkadaşım. Lütfen anlayın. Elbette resmi günlerde nezaketimizi koruyacağız."


"Siz öyle diyorsanız, öyle olacaktır." Ela eğilerek geri çekildi.


"Üzgünüm. Çok telaşlandım," diye devam etti Lina özür dilemeye.


"Hayır, bu iyi. Gerçekten mi. Sorun nedir?"


"Çalışma odasına gitmen gerekiyor! Majesteleri çok sinirlendi!"


"Ne? Neden?"


"Ne olduğunu bilmiyorum ama Büyük Rahip seni getirmemi söyledi. Yaver Esteban ve imparator birbirlerine bağırıyorlar."


Sözleri üzerine ürktüm. Bir şeyler doğru gelmiyordu. İç çektim ve çalışma odasına gitmek için hızla odadan çıktım. Sorunun ne olduğunu anlayamadım çünkü imparator son zamanlarda öfkesine hakim olabiliyordu ve Raven'la nadiren tartışıyordu. Ancak çok daha barışçıl olmasına rağmen terör ve şiddet geçmişi soylular arasında hâlâ biliniyordu. Sıradan insanlar onun büyük olduğunu düşünse de aristokrasi arasındakiler onu bir tiran olarak görmeye devam etti.


Soyluların, imparatorun gücünden korkmalarına rağmen ona karşı ayaklanmamalarının tek nedeni, onun da adil bir şekilde yönetmesiydi. Açgözlü değildi. Ona göre bu sadece bir işti ve bunu her zaman Lilianna'nın ona öğrettiği şekilde yapmaya özen gösteriyordu.



Lina'nın da belirttiği gibi çalışma odasının kapalı kapısının arkasından kavga sesleri geliyordu. Dışarıdaki koridorda toplanmış olan hizmetçiler çarşaf gibi bembeyaz görünüyorlardı. Geldiğimde yüzlerinde bir rahatlama ifadesi vardı.


"Leydi Lesprey! Majestelerine burada olduğunuzu söyleyeceğim." Hizmetçi tedirgin bir şekilde kapıyı çaldı. Bağırma sesleri anında kesildi. Hizmetçi başını içeri soktu ve titrek bir sesle geldiğimi duyurdu.


Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin