Bölüm 80

702 39 0
                                    

Tanrıya doğuştan inancı olan rahibi gücendirmek gibi bir niyetim olmadığı için fikrimi elimden geldiğince tarafsız bir şekilde ifade etmeye çalıştım. Aslında pek aşina olmadığım bir konu olduğunun farkındayım ama sadece düşüncelerimi paylaşıyordum. Ve eğer bu konuda yanıldığım kanıtlanırsa, sanırım önümüzdeki dokuz ay içinde hayatım imparatorun ellerinde olacak.

Bu düşünceyle boğazım düğümlendi. Hayır asla. Bu yerden canlı çıkacağım. Mecburum.

Önceki hayatımdaki anılarımı hatırladığımda bu noktada yapabileceğim tek şey buydu. Eğer Tanrı gerçekten orijinal hikayeyi gerçekleştirmeyi amaçlamış olsaydı, zamanı geldiğinde hayatta kalmak için elimden gelenin en iyisini yapmak zorunda kalırdım. İyi ki orijinal hikayenin çoğunu hatırlıyorum, bu yüzden hala kaderimi değiştirme şansım var.

Düşüncelerimin derinliklerinde Lavis'in yüzünde tuhaf bir ifadeyle bana baktığını fark etmedim. Peter's Garden'da bir süre yavaşça dolaştık, devasa boyutlardaki üç dört ağacın yanından geçerek vakit geçirdik. Burada yürümek derin bir ormana doğru yürümek gibiydi. Lavis tüm bu süre boyunca sessizdi ve ancak bir süre sonra konuşmaya başladı.

"Bunu daha önce hiç düşünmemiştim. Özgür irade..."

"Bunca zamandır bunu mu düşünüyordun?" Dönüp ona baktım, "Bu sadece benim fikrimdi, mesela bir insan Tanrı'nın kendisi için olan planlarını nasıl anlayabilir?" İnsanların geleceklerinin nasıl olacağına dair tek bir fikrinin bile olmaması normaldi." Ben de buna cevaben konuşmayı hafif tutmasını söyledim ve Lavis'e konuyu ciddiye almamasını söyledim. Hiçbir şekilde ateist olmasam da, kendim herhangi bir dini uygulamadığım için Tanrı'nın iradesi hakkında konuşmayı rahatsız edici buluyorum.

İmparatorun ne düşündüğüne dair hiçbir fikrim bile yok, daha ne olsun bir Tanrı? Her gece imparatorun yanında uyuyorum ama o hâlâ benim için bir sır olarak kalıyor.

"Anlıyorum." Lavis sanki söylediklerime katılıyormuş gibi gözleri kapalı bir şekilde kıkırdadı. Yürüyüşümüz sonunda sona erdi ve dürüst olmak gerekirse onun bana bahçede rehberlik etmesiyle eğlendim.

"Şimdi gidebilir miyiz? Görünüşe göre ritüel töreni başlamak üzere."

Daha sonra beni ana duvarın önünde büyük bir meydanın göründüğü bir noktaya getirdi. Büyük meydanın hemen yanında rahiplerin konakladığı yerdi. Özel kat çırak rahibin kullanımına ayrılmıştı ama herkes törene çağrıldığından şu anda orada kimse yoktu. Lavis çatıya çıkmamızı bile önerdi ama ben reddettim ve ona orada olmanın gereksiz ilgiyi gerektirebileceğini söyledim.

"Yine de orada olmak harika. Muhteşem bir manzarası var. Manzarayı görmek hoşuna gitmez mi?" Lavis sordu.

Oraya vardığımızda duaların yapılacağı büyük meydan ve onun yanındaki merkez meydan net bir şekilde karşıma çıktı. Tıpkı Lavis'in söylediği gibiydi. Törenin başlamasına sadece iki saat kaldığını görünce çevrede kalabalıklar oluşmaya başladı. Kaldırımda bekleyen izleyicilerin miktarına bakıldığında herkesin bu etkinlikten büyük beklentileri olduğu anlaşılıyor.

"Vay. Burayı seviyorum. Başrahiplerin ritüelde olması gerekmiyor mu? Görünüşe göre burayı çok iyi biliyorsun."

Lavis başını salladı. "Bir zamanlar rahip çıraktım. Ateşim olduğu için festivale gidemediğim bir dönem oldu ama odamdan çıkıp ritüeli buradan izledim."

"Sanırım çocukluğunda oldukça yaramazdın." dalga geçtim.

"Evet. O zamanlar kontrolden çıkmıştım." Lavis devam etmeden önce kıkırdadı: "Ritüe katılanlar büyük meydandan geçtikten sonra ana salon kapatılacak. Ana tören merkez meydanda ve ritüel salonunda yapılacak."

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin