Bölüm 176

159 7 0
                                    

"Majesteleri." Raven araya girdi.

“Vatandaşları kullanarak benim onurumu kırmayı düşünüyorlar ama buna imkân yok. Sanki bunu hiç umursuyormuşum gibi.”

“Fakat Majesteleri, grubun desteğine ihtiyacımız var. Daha önce de söylediğim gibi, eğer buna sahip değilsek—”

"Bu amaçla onlara finansman sağladık. Eğer bunu görmezden gelirlerse, gelecek yılki festivalde onlara daha da kötü davranmış olacağız. Hayır, katılmayacağız bile.”

Raven biraz şaşırmış görünüyordu. İmparatorun ses tonu sertti. Zalim olmasına rağmen çalışkandı ama yokluğunu öyle duyurdu.

Bir önceki imparatorun başlattığı festivale katılmayacak mevcut bir imparatorun olması.

Eğer imparator öyle değilse, 'imparatorun verimli bir sezon geçirmeyi umduğu' şeklindeki festivalin bir anlamı yoktu, bu da tapınağın büyük meblağlarda para isteme tabanını kaybedeceği anlamına geliyordu. Bu büyüktü.

Eris kaşlarını çatarak düşündü.

“Ama onlar hayatlarını dine adadılar. Bir Azizin gitmesine izin vermek onların kitaplarında yer almıyor gibi görünüyor. Asla pes etmeyecekler.”

"Tsk, sadece hayatlarına daha erken son vermek istiyorlar." Ridrian sinirlenmiş görünüyordu. “Elbette yalnız bırakmayacaklar. Bunun rahibin desteği üzerinde bir etkisi olacak ve ben de bunun bir an önce bitmesini ve böylece evime dönebilmemi istiyorum.”

Bunu söylediğimde Ridrian biraz üzgün görünüyordu. Ama bunun zamanı olmadığını biliyordu, bu yüzden hızla ifadesini değiştirdi ve elimi tuttu.

"Gidebilirsin. Ne olursa olsun seni alamaz. O Papa'nın ağzını anında kapatmanın bir yolunu buldum."

"Gerçekten mi? Böyle bir şeyin mi var?”

"Bu doğru mu?"

Herkes ona şaşkınlıkla baktı.

"Seni ilgilendirmez" dedi.

“B-ama bir sonraki adıma hazırlanabilmemiz için bilmemiz gerekiyor!”

"Onları öldürmeyi seçmiyorsun, tamam mı?"

Diğer ikisi şikayet etmeye devam etti. Ridrian kaşlarını çattı, diğer elini sıktı ve açtı. Her an kılıcını çağırabilecekmiş gibi görünüyordu.

"Görünüşe göre siz burada Iona'yla cesurlaştınız." Bir tirana hizmet ettiklerini anlayarak ağızlarını kapattılar. Eris bunun üzerine acı bir şekilde gülümsedi.

Raven saati kontrol etti ve bir sonraki programı Ridrian'a duyurdu. "Ah, Majesteleri," dedi, "seyirci zamanı neredeyse geldi."

“Ertele. Hiç havamda değilim.

"Ama Lucretia'yla olan savaşınızı finanse etmek istiyor. İzleyicinizi isteyen Marquis Lavor Piett.”

Kim seyirci istedi?

Ruh halinden dolayı işini görmezden geldiği için Ridrian'a dırdır etmek üzereydim ama Raven onun kim olduğunu açıklayınca durdum.

Piett neden burada? Peki savaşı finanse etmek için?

Ridrian bu kadar beklenmedik bir kişinin görüşme talebinde bulunmasına biraz şaşırmış görünüyordu. "Bunun sinsi birinden gelmesi şaşırtıcı. O kadar bile bir şey bırakmamışken onu bu mülkten bu kadar uzağa getiren şey nedir?”

“Kendisine fayda sağlayacak hiçbir fırsatı kaçırmayacağına göre, Lucretia'ya karşı olan bu savaşta kendisine fayda sağlayacak bir şey bulabilirdi. Ama... bana bulaştığı her şeyin kanla sonuçlanacağı söylendi.”

"İlginç. Onunla buluşacağım.

Yüzünde acımasız bir gülümseme oluştu. Ayağa kalktı, alnımdan hafifçe öptü ve gitmeye başladı.

"Ha?"

Donduğumu gören Ridrian sırıttı. "Dinlen" dedi. "Benim tarafımdan korunduğun sürece seni rahatsız edemeyecekler."

“Biliyorum ama şu anda... herkes bakıyor! Ne yapıyorsun?"

Yüzüm kızararak bir adım geri gittim ve o beni yakaladı.

"Ve…"

"Evet?"

Biraz tereddüt etmiş gibi göründü, sonra bana doğru eğildi. “Bu gece,” dedi, “programını boşalt. Sana söylemem gereken bir şey var."

"Rian?"

“Vay be. Gerçekten ayrılmak istemiyorum." Acı bir şekilde gülümsedi, yanağımı öptü ve odadan çıktı. Ivan ve Raven vedalaşıp onu odadan dışarı doğru takip ettiler.

Eris arkasını döndü ve umursamıyormuş gibi gözlerini devirdi. Öpücükten tedirgin görünen tek kişi bendim. Bana mı öyle geliyordu yoksa odadaki sıcaklık birden mi arttı?

Lanet olsun!

Aniden başım döndüğünü hissederek duvara yaslandım ve Eris endişeli bir şekilde yanıma geldi.

"Yüzün neden bu kadar kırmızı? Iona, iyi misin?”

"Ah, iyiyim."

Eris alnıma dokundu ve gözleri büyüdü.

“Yanıyorsun! İlahi ateş mi bu? Yatmak. Doktoru getireceğim."

"Lütfen."

Daha önce hiç buna benzer bir şey yaşamamıştım, bu yüzden Ravis'in bahsettiği ilahi ateş olmalı. Yine de ne olur ne olmaz diye Eris beni yatağa kadar desteklerken Berman Dede'yi istedim.

Garip bir koku burun deliklerimi doldurdu. Uykuya daldığımda bile bu kokuyu daha önce bir yerde aldığımı düşünmekten kendimi alamadım.

***

Ha? Bu nerede?

Kapım aniden açıldı. Hayır, daha doğrusu zihnim berraklaştı. Daha önce ateşi olan bedenim, her zamankinden daha hafif hissediyordu.

Ne kadar karanlık bir oda… hayır, burası bodrum mu?

Uyandığım yer karanlık bir bodrum katıydı. Koku alamıyordum ya da nem hissedemiyordum; sanki bu neredeyse bir rüyaydı. Ama kapalı bir alan olduğunu söyleyebilirim. Hava biraz bulutlu görünüyordu.

Sanki oda ıslakmış gibi geliyor.

Garip bir duyguydu. Hiçbir şey hissedemedim ve bu konuda bir şeyler biliyormuşum gibi hissettim. Dışarıdaki sıcak havaya benzemeyen ıslak bir oda. Karanlık bir alan. Ve birisi buradaydı.

"Orada biri mi var?"

Sesi yüksek ama bir o kadar da boğuktu. Tanıdıktı ama bir o kadar da tanıdık değildi.

Bir çoçuk?

Odada bir çocuk vardı. O kadar genç değildi; daha çok bir ergen gibiydi. Köşede o kadar sessizdi ki orada olduğunu fark etmemiştim bile. Her tarafı kirli, koyu renkli bir pelerinle örtülü olarak oturuyordu.

Ha? Onun gözleri…

O tanıdık, altın rengi gözler bana doğru parlıyordu.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin