Uşak, malikaneye giden yolu gösterirken, "Sizi odanıza götüreceğim," dedi.
Ravis ve ben, geçerken tekrar selam veren hizmetçi ve hizmetçi kitlesinin arasından geçtik. Hizmetçiler daha sonra arabaları boşaltmak için harekete geçti. Lina trafiği yönlendirmek için geride kaldı.
"Bunu ustanın odasına götürün. Bekle, dikkatlice indir! Pahalı!" Lina evindeymiş gibi görünüyordu, hizmetçilere emir veriyordu.
Konağın iç kısmına girdiğimde şok içinde durdum. "Aman Tanrım," diye fısıldadım çenem düşerken. Konak zaten tamamen döşenmişti.
"İmparator, Kont Claude'un mobilyaları arasında yaşamanıza izin veremezdi, bu yüzden her şeyi kaldırttı, tüm evi tepeden tırnağa temizletti, sonra da tamamen yeni bir dekor getirdi." Ravis yüzümü fark etti ve ekledi, "Elbette tüm masraflar Kont'tan aldığımız paradan geldi, bu yüzden nasıl ödendiği konusunda endişelenmenize gerek yok."
Ne kadar servetin çalındığını merak ettim. Ridrian zaten son derece zengindi ama mali durumu nasıl kontrol edeceğine dair hiçbir fikri yoktu. Bütün ev altınla doluydu. Altın eşyalar, altın heykeller, hatta sofra takımları bile altından yapılmıştı. Benim zevkim her zaman zarif ama sade olmuştur. Ridrian'ın zevki karşı konulamaz, hatta şatafatlıydı. Yatak odama girdiğimde gülmeye başladım. Saraydakinin aynısıydı.
Paket açma işleminin tamamlanması öğleden sonraya kadar sürdü. Yorgunluktan bitkin bir halde Ravis'in yanındaki kanepeye çöktüm. Lina'nın nasıl olduğunu görmek istedim ama o hâlâ her şeyin yerli yerinde olduğundan emin olmak için etrafta koşuşturmakla meşguldü.
Hizmetçilerin başı Cihanna elinde bir tepsi çay ve hafif atıştırmalıklarla içeri girdi. Oradaki ilk günüm olduğu için şahsen benimle ilgilendi.
Cihanna tepsiyi bırakırken, "Hanımefendi, size biraz çay ve meyve getirdim" dedi.
"Teşekkür ederim Cihanna. Bugün iyi iş çıkardın. Git dinlen."
"O zaman kendimi bırakacağım. Bir şeye ihtiyacın olursa lütfen beni ara." Cihanna kibarca eğilip odadan çıktı. Bir fincan çayı geri alıp uzun bir iç çektim.
“Zor bir gün mü, Iona?” Ravis sordu
"Yardımınız sayesinde sorunsuz geçti. Ravis, teşekkür ederim.”
Ravis, "Eğlendim," dedi ama yüzü aksini söylüyordu. Güldüm.
Bir danışmanınız olduğunda çalışmak kesinlikle daha kolaydı. Ravis olmasaydı bu geçiş çok daha zor olacaktı. Ravis kesinlikle soylular ve hizmetkarlar arasındaki dinamiklerin tüm ayrıntılarını biliyordu.
"Neredeyse unutuyordum ama bunu sana vermek istedim." Küçük bir kumaş cebi çıkardı ve içinden gümüş bir yüzük çıkardı.
"Bir yüzük?" Merakla sordum.
“Iona,” dedi Ravis sinsi bir gülümsemeyle. “Benimle evlenir misin, Iona?”
Şok içinde ona baktım. Ravis'in gülümsemesi büyüdü. Kan basıncım yükseldi. “Ravis! Bu şekilde şaka yapamazsın!” Ona bağırırken masaya çarptım.
Ravis aslında korkmuş görünüyordu. "Üzgünüm. Yorgun görünüyordun. Şaka yapmanın seni neşelendireceğini düşündüm. O kadar kötü bir şaka mıydı?”
“Şaka olarak söylenmemesi gereken şeyler vardır!” Ravis'i yorumunu ciddiye almayacak kadar iyi tanıyordum. Aşırı tepki verdiğim için kendime kızıyordum.
"Seni üzdüysem özür dilerim. Gerçekten seni neşelendirmek istedim.”
"Sorun değil. Buna kanarak aptallık ettim. Peki yüzük ne işe yarıyor?”
Ravis yüzüğü elime koydu. Üzerinde herhangi bir desen yoktu ama kalın ve zarif görünüyordu. Onu tuttuğumda, bir nedenden dolayı tanıdık geldi.
"İlahi bir gücü var mı?" Diye sordum.
"Tanıyacağını biliyordum. Evet öyle. İlahi gücümün bir kısmını ona bağışladım.”
"Bunu bana neden veriyorsun?"
"Bu nefsi müdafaa için. Bir dahaki sefere kutsal su getireceğim ama şimdilik bunu kullanabilirsin.”
“İblislere karşı savunma mı bu?” Ne demek istediğini anlayarak sordum.
"Evet. Marquis Pierre ortaya çıkarsa veya daha önce hissettiğiniz kötü güçleri hissederseniz, bunu kullanın. Yüzüğü takarken 'eventa' büyüsünü söylemeniz yeterli; savunma büyüsü etkinleşecek."
Şu ana kadar kullandığım tek sihirli nesne görünüşünü değiştirendi. Artık çok daha güçlü bir nesneye sahiptim ve bunun en iyi yanı normal bir yüzüğe benzemesiydi.
“Eğer 'genta' büyüsünü söylersen, o zaman şifa büyüsü etkinleşecektir. Her iki güç de yalnızca tek bir kez kullanılabilir, ancak acil durumlarda yardımcı olacaktır."
Yüzüğü parmağıma takarken, Teşekkür ederim Ravis, dedim.
Oturma odasının kapısı çalındı ve uşak Roban içeri girdi.
"Hanımefendi, sizi bu kadar geç bir saatte rahatsız ettiğim için özür dilerim. Az önce bir misafir geldi."
"Bir konuk? Bu saatte?" Akşam olmuştu ama sanki bu ziyaretçiyi bekliyormuş gibi duruyordu.
Ravis kapıdan çıkarken, "Sonunda gelmiş gibi görünüyor" dedi.
Merdivenleri takip ederek Ravis'in tanıdık bir yüzle selamlaştığı malikane girişine doğru ilerledim. Kime baktığımı anlamam biraz zaman aldı.
"Bu adam neden burada?" Diye sordum.
Theres Tarikatı'nın gümüş zırhını ve pelerini giyen bir haçlı ön salonda bekliyordu. Kısa kestane rengi saçları ve büyük, güneşten yanmış bir vücudu vardı. Onun Dalen Lin Portis olduğunu anında anladım. Gerçekten odama dönüp saklanmak istiyordum.
“Ravis, o neden burada?” Tekrar sordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
Chick-LitTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...