“Bu kadar kibar olmana gerek yok Iona. Küçük kardeşim Majesteleri muhtemelen size sorun çıkarıyor. Bunu telafi etmek için lütfen bana dilediğiniz gibi davranmaktan çekinmeyin.” Ravis ellerimi daha sıkı tutarak bana özür dilercesine gülümsedi. o ne hakkında konuşuyordu? Ona istediğim gibi davranmam gerektiğini söylüyordu ve neden hala ellerimi tutuyordu? Dokunuşuyla sıcaklığımın arttığını hissettim.
“Bu… uhm…” Lütfen bana böyle gülümsemeyi kesebilir mi? Doğal ve güzel bir yüze sahip olmasının da hiçbir faydası yok, bu da beni olduğundan daha fazla telaşlandırıyor. Ravis sanki tepkimi görmek onu eğlendiriyormuş gibi dudaklarını ısırdı ve sessizce kıkırdadı. Yeşil gözleri gülümsemekten dolayı yukarı doğru kıvrılmıştı.
"Benimle alay mı ediyorsun?" Bakışlarımı ondan kaçırdım.
“Hayır, ciddiyim. Gerçekten endişeleniyorum. Majesteleri size herhangi bir sorun çıkardı mı?”
Sonra imparatorun beni öptüğü görüntüsü bir kez daha aklıma geldi. Yüzüm muhtemelen şu anda olgunlaşmış bir turp gibi görünüyor ve utançtan başımı eğmekle yetindim.
Ve bilezik takılı olmadığında yüzümün her zamankinden daha kırmızı göründüğüne eminim.
Bazı nedenlerden dolayı Ravis'in utanç verici anılarımı birer birer görebildiğini hissettim. Bir dakikalık sessizliğin ardından, sanki itiraf ediyormuşum gibi, elimden geldiğince dürüst bir şekilde ona cevap vermeye çalıştım.
“Son zamanlarda bana iyi davranmaktan başka bir şey yapmadı. Bana kendi odamı verdi ve birlikte yürüyüşe çıktık.”
Bana neden bu kadar nazik davrandığına dair hiçbir fikrim yok ama son zamanlarda işler iyi olduğundan şikayet edemezdim. Artık öfkesini ifade etmiyor ve artık beni daha önce yaptığı gibi terörize etmiyor.
“Ah… Beklendiği gibi. Ama bu doğru değil. Bir kadının tek başına ve refakatsiz olarak beklemesine de inanamıyorum.”
“O imparator, Majesteleri. Benim gibi birinin beklemesi sorun değil."
“Fakat şehirde refakatçi olmadan dolaşmak güvenli değil. Sakıncası yoksa, bu arada sana arkadaşlık etmemin bir sakıncası var mı?”
Ona gülümsedim, "Minnettar olurum." Tekrar oturdum ve yanımdaki koltuğa hafifçe vurarak oturmasını sağladım. Ravis rahatça konuşabildiğim çok az kişiden biriydi.
Gülümseyerek yanıma oturdu.
“Peki seni buraya, imparatorluk sarayına getiren şey neydi? Majesteleri sizi aradı mı?”
"Hayır, buraya gelmek için gönüllü oldum. Acil olarak halledilmesi gereken bir konu var. Gurbetçi salonuna gelmesi gereken ablamız şu anda hasta.”
"İmparatorluk sarayında bir gurbetçi salonu mu var?" Diye sordum.
"İlahi gücün acil durumlarda faydalı olduğu ortaya çıktığı için daha önce imparatorluk sarayında on rahip görevlendirilmişti."
"Şimdi nasıl?"
“Majesteleri rahiplerden o kadar nefret ediyor ki iletişim amacıyla burada yalnızca bir rahibin ikamet etmesine izin verdi. Diğer önemli konularda kristal küreyi kullanarak benimle iletişime geçiyor.”
"Anlıyorum." Bu garip. İmparator tapınağa kadar gitti ve yaramı orada tedavi ettirdi. Rahiplerin de doktor sayıldığı bir dünya burası ama imparatorluk sarayında rahip eksikliği vardı. Belki kimsenin benim varlığımdan haberi olmasın diye böyle tuttu ama bunun nedeni kişisel sorunlar da olabilir.
“O halde burada yaşama sırası sende mi?”
"Bu doğru. Neyse ki imparatorluk sarayında kalmama izin verildi.”
Ona gülümsedim. "Elbette. Majesteleri buna kesinlikle izin verecektir, özellikle de siz onun kardeşi olduğunuzda."
Ravis tuhaf bir kahkaha attı: “Durum böyle olmayabilir. Aslında bu benim burada ilk kalışım. Belki senin yüzündendir diye düşünmeden edemedim.
"Benden dolayı?"
“Saraya girdiğinizden beri pek çok zorlukla karşılaştığınızı duydum. Majesteleri, burada, kraliyet arazisinde kutsal su bulunmadığından benim kutsal su yerine kullanılabileceğimi düşündü.”
Baş rahibi yedek olarak mı kullanıyorsunuz? Açıklamasının ardından Ravis bana bir kez daha gülümsedi. Ona nasıl cevap vereceğimi bilmiyordum bu yüzden gülümsemesine karşılık vermeye karar verdim.
Sonra arkamdan tanıdık bir ses konuştu. “O zaman benim ne yararın olabilir ki?”
Arkama baktım ve imparatorun hızla bize doğru yürüdüğünü gördüm. Aceleyle oturduğum yerden kalktım ve eğilmeden önce elbisemin uçlarını tuttum, "Büyük İvan İmparatorluğu'nun ilk..."
"Bu yeterli. Böyle bir selamlamaya gerek yok." Elini uzaklaştırma işareti yaptı.
Son zamanlarda herkes selamlarımı kesiyor. Dudaklarımı ısırıp sırtımı dikleştirdim. "Ancak…"
“Odaya girdiğimizde bu şekilde davranmıyorsun. Peki birdenbire bu kadar kibar davranarak ne yapıyorsun?
Buna nasıl cevap vereceğimi bilemedim o yüzden sessiz kaldım. Dışarıda olduğumuz ve başrahibin varlığı konusunda da endişeliyim. Bakışlarından kaçındım ve gülümsemeye çalıştım ama sadece sert çıktı. İmparator daha sonra yanıma yaklaştı ve hizmetkarlarına ve kraliyet muhafızlarına gitmelerini işaret etti. Yavaşça elimi tuttu ve dönüp Ravis'e baktı.
“Şimdi Maliye Bakanlığında olacağını sanıyordum. Çok fazla boş vaktin var gibi görünüyor, Ravis.”
“Az önce seni tek başına bekleyen Bayan Iona ile konuşuyordum. Sadece endişelendim.
Neden ikisi arasında gerilim varmış gibi geliyor?
"Artık ben buradayım, işinize dönebilirsiniz. Iona'nın benimle randevusu var." Nazik ve nazik bir yüz göstererek başını bana doğru eğdi. Parlak bir gülümseme dudaklarını çekti.
"Üzgünüm biraz zaman aldı. Çok mu bekledin?”
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
Literatura FemininaTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...