Bölüm 109

410 33 0
                                    

Ridrian'ın sandığımdan daha sezgisel olduğunu hayranlıkla düşündüm. Bana gülümsedi ve "Gerçekten çok güzel. Eğer seni böyle görmek anlamına gelseydi çok daha önce bir gala düzenlerdim.

Ne. Ne diyordu? Genellikle sadece sert sözler söylediği halde tatlı iltifatlar söylediğini duymak beni tamamen şaşırttı. Kısa bir an için konuşamayacak kadar afalladım, bu adamın gerçekten imparator olup olmadığını merak ettim.

"T-teşekkür ederim Lordum."

Ama sen benden çok daha güzel görünüyorsun.

Ona bir kez daha incelikli bir davranışta bulundum. Altın iplikli koyu kırmızı bir elbise giyiyordu ve bu, kaygan sırtına sarı saçlarını ve altın gözlerini tamamlıyordu. Şu anda kendini sunma şekli bir sanat eseriydi. Saç rengini değiştirmek için sihir kullanacağını söyledi, o yüzden sanırım bugün sarıyı seçti. Altın rengi bukleleri ve gözlerinin birleşimi ona bir erkekten çok bir melek görünümü veriyordu.

Orada durup sessizce ona baktım. İmparator rahat adımlarla yavaşça bana doğru yürüdüğünde duyularımdan ancak kurtulabildim.

Ah. Bir defiledeki bir model gibi kesinlikle nefes kesici görünüyor.

Ne muhteşem bir manzara görüyorum. Mükemmel bir kafa-vücut oranına sahipti; uzun uzuvlar, ince ama kaslı bir çerçeve, yüksek modanın simgesi. En azından kendimi galada iyi bir şekilde sunabilmem için aynı derecede harika bir elbise giydiğim için minnettarım ve imparatorun yanında durmaktan utanmazdım.

"Hımm." Yanıma ulaştığında sanki içgüdüsel olarak saçımı kulağımın arkasına attı. Dudaklarında küçük bir gülümseme belirdi, “Onlara seninle iyi ilgilenmelerini söyledim ve bu beklediğimden daha iyi. Hazırladığım şeyle iyi gidecek.

"Ne hazırladın?"

Arkada duran uşağı işaret etti. Vale hızla onu takip etti ve ona küçük bir mücevher kutusu verdi.

Tuhaf bir şekilde tanıdık geldi. Geçen sefer bana kocaman değerli taşlardan oluşan bir aksesuar seti verdiğini hatırlıyorum. Bana aynı tasarımdan başka bir set vermezdi, değil mi? İmparatora endişeyle baktım ve o da benim ifademe kıkırdadı.

"Öyle bir şey değil."

Ne gibi bir şey yok? İmparator hiç etkilenmeden kutuyu açtı ve kısa bir an için kutunun içeriden ışık ışınları yaydığını düşündüm.

"Vay." Böylesine muhteşem bir eseri kendi gözleriyle görmeyi beklemeyen herkesin dikkatini çekti. Ağzım aralandı ve kapandı

"Bu…."

"Ne düşünüyorsun?"

İmparator hafifçe sırıtıyordu. Mücevher parçasını kutusundan çıkardı ve herkesin görebileceği şekilde havaya kaldırdı. Mücevherler o kadar göz kamaştırıcıydı ki dışarıda gece olduğunu bile anlamazsınız. İnce, narin bir gümüş zincirle desteklenen, tırnaklarım büyüklüğünde elmaslardan oluşan bir kolyeydi bu.

Daha önce büyük taşlı bir kolyeyi reddettiğimi hatırlıyorum. Demek bu sefer daha küçük olanını hazırlamasının nedeni bu olsa gerek.

Aslında taşlar çok küçük.

Ancak taşları bir araya getirirseniz, avuçlarınızda bir avuç elmas elde edersiniz; bu, bu kadar karmaşık işçiliğin her zaman beklendiği bir imparatorluğa yakışır. Ayrıca kolyenin her yerine eşit şekilde yayılmış çiçek süslemeleri vardı ve gümüş zincirin üzerinde de özenli işlemeler vardı. Bunun sıradan bir kolye olmadığı açıktı.

"E-Lordum?" Hizmetçinin sesini duyulabilir bir şekilde titreyerek konuştuğunu duydum: “Sorun çıkarmak istemem ama…. Bu kolye eski Liman İmparatorluğu'nun ulusal hazinesi değil mi?”

Böyle bir soruyu sormak kesinlikle hayatını tehlikeye atıyor. Bunu duyunca yüzüm tıpkı hizmetçininki gibi bir kağıt parçası gibi soldu.

"Ah evet, bir zamanlar." İmparator kayıtsızca söyledi.

Bunun hafife alınacak bir şey olmadığından eminim! Bana bir imparatorluğun ulusal hazinesini vermeyi düşünmüyor, değil mi? Yani onu bana ödünç veriyor, değil mi? Ama buna da gerek yok.

Düşüncelerim o kadar sarmallaştı ki içimden bir çığlık attım. Eğer bunu boynuma taktıysam, onu gerçekten mi taktığımdan, yoksa sadece sergi standı olarak mı davrandığımdan emin değilim.

"Iona, büyük taşları sevmediğini söylemiştin, yani bunu daha çok sevdiğini varsayıyorum?"

Bunu söyleyiş şekli sanki hayırı cevap olarak kabul etmeyecekmiş gibi görünüyordu. Ben kolyeye endişeyle bakarken baş hizmetçi paniklemiş bir sesle konuştu: "Lordum, eğer o kolyeyi takarsa kimliğiniz anında belli olacak. Bir maskeli baloya ev sahipliği yapma amacını ortadan kaldırmaz mı?”

Hizmetçi boğazını temizleyip devam ederken imparator hâlâ gülümsüyordu: "B-çünkü elbise zaten çok abartılı, çok daha sade tasarımlı bir kolye ona daha çok yakışır. Peki buna ne dersin?” Masanın üzerindeki rastgele bir kolyeyi işaret etti.

İçten içe baş hizmetçiye alternatif bir seçenek önerdiği için bir beşlik çakmak istedim. Genelde sinir bozucu olan baş hizmetçiye bu kadar minnettar olacağımı kim bilebilirdi?

İmparator cevap verdi: “Ah, kuyumcu da onu takmamayı tavsiye etti. Bu sana hediyem ama bu gece giymen için başka bir şey hazırladım.

İmparator ikinci kolyeyi çıkardığında odayı sessiz bir nefes doldurdu. Bu, nispeten basit bir tasarıma sahip, gümüş renkli bir kolyeydi: lila şeklinde bağcık deseni ve değerli taşlardan yapılmış incilerle süslenmiş gök mavisi bir gerdanlık.

İlk abartılı kolyeyi gördüğüme göre bu çok daha iyiydi sanırım ama bunun da pahalı bir şekilde yapıldığından eminim.

Sinirli bir kahkaha attım. Artık ne düşüneceğimi bile bilmiyorum.

İç çekerek henüz başlamamış olan galanın bir an önce bitmesini diledim.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin