Dışarıda bekleyen görevliler anında odayı sinek gibi doldurdular ve yaralı adamları dışarı sürüklediler. Dikkatim figürlerine odaklanmıştı ve vücudum taşınırken aynı şekilde görünüp görünmeyeceğimi merak ediyordum. Kafatasımın yan tarafında delici bir bakış hissettim ve cesurca döndüm, imparatorun bana dikilmiş bakışıyla karşılaştım.
Bana neden öyle bakıyorsun? Beni de mi keseceksin?
Yırtıcı hayvana tuzağa düşmüş bir av gibi bakarken sırtımdan soğuk terler boşandı. Ayaklarım sanki yere yapıştırılmış gibiydi. İmparator'a dönüp baktığımda, onun altın gözlerinde alışılmadık halimin yansıdığını gördüm ve bunun hayattaki son günüm olup olmayacağını merak ettim. İmparator sessizliği bozmadan önce birkaç saniye daha beni inceledi.
"Götür onu." Sesi sert ve kararlı çıktı. Topuklarının üzerinde döndü ve bağlantılı bir odaya açılan kapıya doğru ilerledi. Donuk bir tıklamayla arkasından kapandı ve yere otururken anında bacaklarım buruştu, son anda kurtulduğum için rahatladım.
Kısa bir süre sonra odadan çıktım ve hizmetçinin yüzündeki benimkine benzeyen rahatlamış ifadeyi gördüm. Hala hayatta olduğuma inanmakta güçlük çekiyordum. Nefes al. Nefes verin. Terli avuçlarımı elbisemin eteğine silerken tekrar tekrar bir dizi derin nefes aldım.
Baş hizmetçinin yüzünde boş bir ifade vardı. Beni imparatorun yatak odasına geri götürdü ama bu sefer kendi hızımda, daha önce neredeyse kolumu yuvasından çıkaracağı zamankinin aksine. "Günün geri kalanında bu odada kalacaksın."
Hizmetçinin söylediği gibi pencere kenarındaki sandalyeye oturarak onaylayarak başımı salladım. Şafak söktüğünden bu yana oldukça hareketli bir gün geçirdim ve bunu her gün yapsam kalbimin bunu kaldırabileceğini sanmıyorum.
Kitaptaki insanların neden imparatora hep zorba dediğini şimdi anlıyorum. İçinde kolayca ehlileştirilemeyen öfkeli bir öfke vardı ve onu sakinleştirmek için bir oyuncak bebeğin kurban olarak getirilmesi gerekiyordu.
Bir çeşit yamyam falan mı?
Uyuyamayan imparator, arkasından kan döken bir zalimdi. Saldırıları sırasında tam zamanında durdurulmasaydı İmparatorluk Sarayı'nda kimse hayatta kalamazdı.
Altın gözlerinin ne kadar sinir bozucu, parıldayan ve öldürücü olduğunu ve hayvanat bahçesindeki hayvanların bile gözlerinde bu kadar gaddarlık olmadığını hatırladım. Sanki bir yırtıcı hayvanın bakışları sizi yakından inceliyor, üzerine saldırana kadar bir zayıflık anını görmeyi bekliyordu. Ancak önündeki bebeğin varlığını görünce gözlerindeki saldırganlık azaldı.
Hala titreyen ellerime baktım. En azından tüm bunlara faydalı olduğumu kanıtladım.
Ben ölmedim, önemli olan da bu sanırım. Rahat bir nefes aldım. Bir süre sonra hizmetçi bana akşam yemeği getirdi; benim gibi bir köle için çok fazla olan bir yığın ördek eti, beyaz ekmek ve sebze çorbasından oluşan bir tabak. Daha önceki kargaşa sırasında faydalı olduğumu kanıtladığım için bana ödül olarak bu kadar büyük bir pay verebilirlerdi.
Tabağın yanındaki gümüş kaşığı aldım ve gümüşlerin üzerindeki işçiliği fark ettim ve dumanı tüten çorbadan bir yudum aldım. İçimi dolduran, bedenimdeki soğukluğu bastıran sıcaklık karşısında neredeyse ağlayacaktım.
Her şey çok lezzetli. Önümdeki ağır tabaklara bakarken kalbim heyecanla küt küt atıyordu. Hiçbir şey bundan daha tatlı olamaz! O zamanlar kafeslerde yediğim soğuk, ıslak taneli yulaf lapası yumuşak ve donuktu ve ağzımda tatmin edici olmayan bir tat bıraktı.
Öte yandan bu gerçekten şaşırtıcıydı. Ve bunların hepsini yemezsem aptallık etmiş olurum!
Günün dehşetini düşünmek yerine önümde olanlara odaklandım. Beyaz ekmeği çorbaya batırıp durmadan yedim, ne kadar lezzetli olduğu karşısında bedenim titriyordu. En azından yemek harika!
***
İmparatorluk Sarayı'nda İmparator Ridrian'ın kaşlarını çatarak oturduğu özel bir çalışma odası vardı. Açıkça pek iyi bir ruh halinde değildi. Sırtını sandalyeye yasladı, parmaklarıyla kol dayanağına hafifçe vurarak sessizce düşündü. Raven onun karşısında duruyordu, biraz gergin görünüyordu.
"Kuzgun."
Raven sırtını dikleştirdi. "Evet majesteleri."
“Sana buna ihtiyacım olmadığını söylediğime eminim .” Sesi herhangi bir duygudan yoksundu.
“Bana öyle geliyor ki zaten sınırınıza ulaştınız ve bunun böyle devam edemeyeceğine karar verdim, bu yüzden bu konuda bir şeyler yapmayı kendime görev edindim. Emirlerinize uymadığım için her türlü cezayı alacağım.”
Raven'ın sözleri hiç sarsılmadan, istikrarlı bir şekilde çıktı. Ridrian ona baktı ve gülmeden önce birkaç saniye hiçbir şey söylemedi. "Sana el sürmeyeceğimden emin görünüyorsun."
İmparator gülmesine rağmen hâlâ sinirli hissediyordu. Öldürme niyeti ondan sızdı ve Raven bunu hemen fark etti. Masanın önünde diz çökmüş bir pozisyon aldı. "Lütfen bunu söyleme. Majesteleri Ivant İmparatorluğunun Yüce Varlığıdır. İstediğin her şeyi yapabilirsin."
Ridrian bununla alay etti. "Ha! Senin ve Ivan'ın kesinlikle kelimelerle aranız iyi. Yüzünde bir gülümseme belirirken başını salladı ve eliyle yüzünü kapattı. Bir haftadan fazla bir süredir hiç uyumamak onu fena halde bitkin düşürmüştü ve akıl sağlığı da zar zor ayakta kalabiliyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
Chick-LitTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...