Bölüm 45

863 55 0
                                    

Ridrian üç gündür uyanıktı. Başına bandaj sarılı bebeğin yanında yatmak onu o kadar tedirgin ediyordu ki uyuyamadı.

Daha öncekilerde olduğu gibi bebeği kırma düşüncesi bir an aklına geldi ama birdenbire içini bir hüzün kapladı ve bu düşünceyi aklından uzaklaştırdı. Yüzü önündeki bebeklerle aynıydı ama tuhaf bir nedenden ötürü ona parmak bile sürmeye cesaret edemiyordu.

Kahretsin!

Uyanık olduğu art arda üç gün boyunca zamanını kütüphanesinde kilitli olarak, bir yığın işle meşgul olarak ve son olayların propagandasını yaptığından şüphelenilen tüm kişileri sorgulayarak geçirdi.

Marquis Vibrio, kendi sorgulamasını üç gün erteledikten sonra İmparatorluk Sarayı'na girdi.

Ridrian, önünde duran Marki'ye öfkeyle baktı. Düşünceli bir tavırla sağlam parmaklarıyla masaya vurduğunda sabrının her geçen saniye tükendiğini hissedebiliyordu. Marki'nin onaylamadığını dile getirme şeklini takdir etmedi.

Raven ona daha önce Marquis Vibrio ile uğraşırken şiddete başvurmaması gerektiğini defalarca hatırlatmıştı. Ancak uykusuzluk ona ağır geliyordu ve diğerinin ne söylediğini umursamıyordu.

"Tekrar söyle."

Gri saçlı, zaten bunak olan Marquis Vibrio, imparatorun karşısında oturuyordu. "Bunu bir kez daha tekrarlayayım. Politikalarınızın tümü doğası gereği alışılmışın dışında, ancak yine de imparatorluğun iyiliği için bunların kesinlikle gerekli olduğunu düşündüğümden onları destekledim. Ancak fetih savaşı tamamen farklıdır. Kaç kere olduğunu biliyor musun?”

“Tüm bunlar minimum destek ve kaynaklarla yapılabilir miydi? Üstelik bundan her şekilde faydalandığınızın farkında değil misiniz? En azından soylular ve halk savaşa bu kadar olumlu bakıyordu.”

“Fakat bununla birlikte bile, saldırıdan dolayı herhangi bir hasar ve mağdur olmayacağına dair bir güvence yok. Bu şekilde gereksiz savaşlar yapmaya devam ederseniz, bundan zarar görecek olan kitleler olacaktır. Gerçekten Eclard'ın hatasının tekrarlanmasını istiyor musun?” Marki sordu.

Eclard tahttan indirilen İmparatordu. Hem içkiye hem de kadınlara olan bağımlılığı İmparatorluğu birçok yönden büyük ölçüde etkiledi. İmparator sert bir şekilde Marki'ye baktı, kendisine yapılan hakaret karşısında gözleri kıpkırmızıydı.

"Şimdi beni onunla mı karşılaştırıyorsun?"

Tahttan indirilen imparatorun hükümdarlığı sırasında, yönettiği başkentin her yeri hainlerle doluydu ve hepsi açgözlü ellerle paylarını kapmak için doğru zamanı bekliyordu. Zaman geçtikçe aristokratlar daha da zenginleşti, yoksullar daha da yoksullaştı ve ulusal güç büyük ölçüde çöktü. Marquis Vibrio, önceki İmparator'un tek selefiydi, bu nedenle sadakati bir kez bile sarsılmadı ve davasını ikinci kez düşünmeden destekledi. Bir hataya sadıktı ve bu onu neredeyse başkentten sürgüne gönderecekti.

Ancak imparator tarafından zorlanmasına rağmen ayakta kalması nedeniyle kitlelerin gözünde Marquis Vibrio'yu bir kahramana benzetmişlerdi. İmparatorun onun başkentte kalmasına izin vermesinin tek nedeni sadece tanıtımdı; Onun af gösterisi, normalde yozlaşmış olan İmparatorlukta bütünlüğün sembolü olarak hizmet etti ve bunu tahta çıkarken bir darbe ihtiyacını haklı çıkarmak için kullandı.

Ridrian'ın öncülük ettiği isyan sırasında Raven, Marquis Vibrio ile birlikte bir grup genç soyluyu bir araya getirdiği bir darbe düzenledi. Hiçbir yoldan sapmadılar ve doğrudan tahta yöneldiler ve neredeyse tüm imparatorluk ailelerini cezalandırdılar. Ancak başarılı gasplara rağmen onun yükselişi halk tarafından kolayca kabul edilmedi. Bu bilgiyi aklında tutarak İmparatorluk için yapması gerekeni yapmaktan ve onu içten dışa temizlemekten başka seçeneği yoktu.

Daha önce farklı olarak başkentte artık hiçbir hain yoktu.

Ridrian, İmparatorluğu bu noktaya getirmek için akıl almaz eylemlere başvurdu. Marquis Vibrio'nun öğütlerini her zaman dinler, bunların güvenilir ve şaşmaz olduğunu düşünürdü. Ancak son zamanlarda ona sinirlenmeye başlamıştı ve eğer Marki ona davranışının yanlış olduğunu söylemeye devam ederse, o zaman onun sözünü kesmekten başka seçeneği kalmayacak. Kitleler tarafından desteklenip desteklenmediği ve tahta çıkmasına yardımcı olup olmadığı önemli değil, Ridrian onun itaatsizliğine daha fazla tahammül etmeyecekti.

Ve Ridrian tahtına yalnızca Liliana'nın intikamı için oturdu.

Kötü niyetten başka bir şeyi olmayan kişilerle ilgili haberler de vardı. Kasıtlı olarak Marquis Vibrio'ya yakın olmalarına izin veriyorlar ve sessizce kulağına yeni bir çağın başlaması için İmparatorluğun yeni bir hükümdarına ihtiyaç duyulduğunu fısıldıyorlar. Rapor Ridrian'a ulaşmayı başardı ve ilk başta bunu görmezden gelmeye çalıştı, ancak bu zaten çok fazla engel olmaya başlamıştı ve artık Marki'ye ihtiyacı olmadığına karar vermesine neden oluyordu.

Ridrian elini uzattı ve en sevdiği kılıcını çağırdı. "Lotuboru."

"Majesteleri!" Marquis Vibrio endişe verici bir şekilde söyledi. Dört yıl boyunca imparatorun gazabından muaf olacağına safça inanmıştı ve ancak o anda imparatorun isteklerine açıkça saygısızlık ederek dikkatsiz davrandığını fark etti. Ama ne kadar dehşete düşmüş olsa da herhangi bir insanın yapacağı gibi kaçmadı ya da dizlerinin üzerinde yalvarmadı.

Ridrian dişlerini birbirine kenetledi. Raven'ın, doğuştan gelen bilgeliği nedeniyle Vibrio'yu öldürmemesi yönündeki hatırlatmasını hatırladı. İmparator normalde gözünü bile kırpmadan buna katlanırdı ama uykusuz gecelerin neden olduğu derinlerde yükselen öfke onu bir anda sinirlendirdi. Eskisi kadar sabırlı değildi.

İmparator sert bir tavırla, lanet imparatorluğun başlangıçta onu ilgilendirmediğini düşündü. Eğer Raven onu baskınından alıkoymasaydı ve Liliana'nın isteklerini yerine getirmeye ikna etmeseydi, imparator taç giymek yerine tüm ülkeyi kasıp kavuracaktı.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin