Bölüm 61

799 55 0
                                    

Bunun iyi bir şey olup olmadığından emin değilim ama tapınağa geldiğimizden beri gün boyunca imparatorun yanında olmak nadir görülen bir olaydan başka bir şey değildi. O kadar meşguldü ki ne zaman odamıza gelse uyuyana kadar kollarını bana dolamaktan başka bir şey söylemiyor ya da yapmıyordu. Ertesi gün uyandığımda yatağın çoktan boş olduğunu gördüm.

Lina'nın bana anlattığına göre, Evaron şehrine adım attığımızdan beri imparatorun aklı çok meşguldü. Yaklaşan festivalle ilgili olarak Theres kilisesiyle görüşeceği çok şey vardı, dolayısıyla programı da oldukça yoğundu.

Kıtanın en büyük topraklarına hükmeden imparator için meşgul olmak yalnızca normaldi. Birlikte sarayda olduğumuz zamanlarda bile, gün içinde benimle birlikte yatak odasına gelme sayısı sadece bir avuçtu. İç çekip kıyafetlerimi fırçaladım.

Ve onun ani davranış değişikliğine uyum sağlamanın kolay olmadığını görünce, birbirimizle bu kadar sık ​​yüzleşecek vaktimizin olmamasına sevindim. Ancak sesimi geri kazandığım günden itibaren, kucaklamasında hafif bir değişiklik olduğunu fark ettim, sanki çok daha samimiydi, geceleri uykuya dalmayı zorlaştırıyordu.

İmparatorun kucağına sarılmaktan kalbim hızla atıyordu. Gecenin bir yarısında daha da sıkı sarıldığımda uyandığım zamanlar oldu. Gece boyunca aramızda bir santim bile kalmadığından, sabahın erken saatlerinde onu görmek zorunda olmadığım için kendimi rahatlamış hissettim.

Ne yapmamı istiyor? Derin bir iç çektim.

Aklım düşüncelerle doluydu ve Lina hemen yanımdaydı, gün başladığından beri sessizce dikiş dikiyordu. Yaklaşan festivale yakışan dekoratif bir kumaş yapıyoruz. Genellikle bunun gibi süslemeler tapınağın işçileri tarafından hazırlanırdı ama bu yılki festival için iki kat daha fazlasına ihtiyaçları vardı ve alabilecekleri her türlü yardıma ihtiyaçları vardı. Lina'nın benim kişisel hizmetçim olduğu gizli tutulduğundan, hem hizmetçim olma hem de ataların ayinlerinde yardımcı olma rollerini bir arada yürüttü.

Onun için üzüldüm. Kendisini daha iyi hissetmesini sağlamaya çalıştım ama o bunu umursamadı ve maaşının şu anda iki kat daha fazla olmasına sevindiğini söyledi. Bu, devletin zorunlu kıldığı bir törendi, dolayısıyla imparatorluk ailesi fazladan ödeme yapmayı garantiledi. Yardımda bulunmak, hazırlıkların bir parçası olarak kumaşların elle dikilmesini gerektiriyordu. Lina yanımdan ayrılamadığı için bütün gün imparatorun yatak odasında çalışmak zorunda kaldı. Lina'nın iğneyle hızlı ve hızlı hareketlerle çalışırken yetenekli elleri beni büyüledi. Temel olarak el işini ezberledim ve belki ben de yapabilirim diye düşündüm. "Yardımcı olabilir miyim?"

Lina'nın ifadesi buruştu. Ona nedenini sordum ve yumuşak bir iç çekti. "Bunu kendim yapabilirim, Iona."

"Ben de bunu yapabileceğimi düşünüyorum."

Lina hafifçe sırıttı. "Aslında daha önce hizmetçinizin üniformasını görmüştüm." Başka bir şey söylemedi ama ne demek istediğini çok iyi anladım.

Utangaç bir şekilde gülümsedim. "...o halde sessiz kalacağım." Dikiş becerilerimin ne kadar kötü olduğunu fark edeceğini düşünmemiştim. Teslim olmak için ellerimi kaldırdım ve kesin ve dikkatli vuruşlar gerektiren şeylerde iyi olmadığımı kesin olarak biliyorum. Kumaşa yakından bakıldığında pamuk gibi sıradan bir malzeme olmadığı görülüyordu. Bu, bir hata yaptığımda tamir edemeyeceğim yüksek kaliteli bir kumaşa benziyordu.

Yanağımı hafifçe kaşıdım. "Yardım etmek istedim çünkü çok meşgul görünüyorsun."

Lina kaşlarını kaldırdı. "Ah. Sadece dinlenmelisin. Biliyorsun, boğazın iyileşeli çok uzun zaman olmadı."

"Artık iyiyim." temin ettim.

Lina birkaç gün önce tekrar konuşabildiğimi öğrendiğinde o kadar sevindi ki saatlerce konuşup birbirimize arkadaş gibi davrandık, konuşurken formalitelerden kaçındık. Ağzımdan sorular üstüne sorular döküldü ve Lina hepsine aynı heyecanla cevap verdi. Birbirimizin hayat hikayelerini öğrenmemiz çok uzun sürmedi ve sıkıcı günler bir anda geçti. Sonunda tekrar konuşabilmek ne büyük bir nimet.

Lina'nın dikişine o kadar dalmıştım ki farkına varmadan mırıldandım: "İmparator tuhaf davranıyor."

"Iona!" Lina, yakınlarda biri olup olmadığını görmek için endişe verici bir şekilde etrafına bakarken paniğe kapıldı.

Hızla ağzımı kapattım. "Aaa."

Tekrar konuşmaya başlayalı çok uzun zaman olmadı, bu yüzden aklıma ne gelirse fazla düşünmeden konuştum. Ne zaman imparatorun yanında olsam, böyle hatalar olmayacağı için çok gergindim. Ama gardımı biraz olsun gevşettiğimde dil sürçmeleri olmaya devam etti. Daha dikkatli olmalıyım.

Yeşil üzümü daldan koparıp ağzıma attım. İmparator bana daha fazla yemem gerektiğini, dolayısıyla yatak odamdaki atıştırmalıkları hatırlatmayı asla ihmal etmedi. Bu tatlı yeşil üzüm salkımı da onlardan biriydi. Beni şişmanlatıp sonra mı yemek istiyor?

Kafamda rastgele düşünceler dönerken pencereden dışarı baktım. Gökyüzü yumuşak mavilerle boyanmıştı ve havanın kısa bir yürüyüş için harika olduğunu düşündüm.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin