Kesinlikle bana tuhaf geldi. Saraya geldiğimden beri sürekli itilip kakılıyordum ve hizmetçiler işlerini tehlikeye atmak istemedikleri için bunu başkaları tarafından fark edilemeyecek bir şekilde yapmaya özen gösteriyorlardı.
Ve şimdi aniden hayatımın peşine mi düşüyorlar?
Sarayda çalışan hizmetçiler, zalim imparatoru kızdıracak bir şeyi yapmaya cesaret edemiyorlardı. Eğer hizmetçiler gerçekten beni merdivenlerden aşağı iterken yakalanırlarsa ve beni oracıkta öldürürlerse aileleri, hatta klanları anında katledilirdi. İmparator bunu affetmeden yapardı ve sırf hizmetçiler kendisine ait bir şeye dokundu diye herkese ne kadar acımasız olduğunu gösterirdi.
Aklımın boşaldığını hissettim; Bu konumda olacağımı hiç düşünmezdim. Zaten reenkarnasyona uğramış olsam da ruhum hala son derece sıradan bir insana aitti. Birkaç gün önce konuştuğum kişinin benim yüzümden sürüklendiğine, sorguya çekildiğine ve öldürüldüğüne inanamadım.
Birinin hayatının sona ermesinin asıl nedeni olmak, dayanılmayacak kadar ağırdı. Zalim imparatorun istediği kadar insanı öldürebileceğini biliyordum ve hatta birkaç kez gözlerimin önünde öldürdüğünü gördüm ama bu nahoş duygu benim için tamamen yeniydi.
“Iona, iyi misin?” Lina aniden sordu ve beni hafifçe sıçrattı.
Bu dünyanın insanlara statülerine göre nasıl davrandığını çok iyi biliyorum ve onların değerlerini sorguladığım zamanlar da oldu. Belki önceki hayatımdan net anılara sahip olmak beni çok fazla düşünmeye sevk etti. Beni öldürmeye çalışan bir asilzadenin ya da bir suikastçının ölümü beni zerre kadar şaşırtmadı çünkü bu dünyanın okuduğum kitaptan olduğunu biliyordum.
İyi olacağıma eminim…
Ama ben hiç iyi değilim. Başka birinin ölümünün benimle ilişkilendirileceğini hiç düşünmemiştim.
Hizmetçiyle aramızın iyi olup olmaması önemli değil. Onun benim yüzümden ölmüş olması beni çok üzdü. Dudağımı ısırdım ve kendimi birkaç saniye sakinleşmeye zorladım. Odanın etrafına baktım ve sadece Lina ile benim olduğumuzu fark ettim ama nasıl oldu da oda soğuktu? Son birkaç gündür odaya sadece bir avuç insanın girip çıktığını hissettim.
İmparatorun olup biteni bu kadar büyüttüğünü duymak ve onu burada görememek beni tedirgin ediyordu.
[Peki ya Majesteleri?] Bu sözleri Lina'ya söyledim. "Majesteleri..." derken yüzü düştü.
Lina'nın sözlerinin ardından gözlerim büyüdü ve yataktan atladım. Yaralanmalarımla birlikte art arda üç gün boyunca tek bir kasımı hareket ettirememek beni yere düşürdü. "Iona!" Lina acilen kalkmama yardım etti. Sırtımdan soğuk terler aktı ve acı her tarafımı sardı. Bu ani hareket karşısında bedenim heyecanlanmadı.
Lina'nın yardımı olmasaydı kendi başıma ayağa kalkamazdım. Sanırım beklediğimden daha fazla yaralandım. Ama imparatoru görmem gerekiyordu. Onu yalnız bırakamam.
Uyumasına ve tekrar aklı başında olmasına yardım etmek için o kadar çok çalıştım ki, insanları dövdüğüne inanamadım! Bunda da hizmetçiyi öldürmek. Lina'nın yatağa dönme talimatını reddederek ayağa kalktığımda nefes nefese kalmıştım.
“Iona, hareketsiz kalman lazım! Henüz hareket etmemen gerekiyor! Lina azarladı. Ellerini olabildiğince sıkı tuttum ve doğrudan gözlerine baktım.
İmparator maskaralıklarıyla bunu durdurmalı. Peki ya hayatına çok yakında girecek olan kadın, küstahlığı yüzünden imparatorun yanında olmak istemezse? O zaman hikaye sona erecek ve o da hayatının geri kalanında böyle kalacak.
Ve en önemlisi, bunların hepsi benim yüzümden olduğu için kendimi suçlu hissettim. Kararımda ne kadar sarsılmaz olduğumu gören Lina içini çekti. Beni aksini düşünmeye ikna etmekten vazgeçti. "Ne istiyorsun?"
İhtiyacım olan her şey hakkında ona işaret etmeye başladım. Lina benim için ona bu kadar çok şey aldırdığıma şaşırdı ama yine de başını salladı. Arkasını döndü ve yüzünde kararlı bir ifadeyle odadan çıktı. "Hemen döneceğim."
Kapı arkasından kapandı. Başımın yeniden dönmeye başladığını hissettiğimde yatağa oturdum.
Yüzümü nasıl gizlerim? Özel kütüphanesindeydi ve ortalığı karıştırıyordu. Ve eminim kütüphanedeki tek kişi o değildir.
İmparatorun tek zayıf noktası olan bebeğin varlığı gizli tutulmalıdır. Saraydaki halka defalarca uyarılarda bulunuldu. Ama imparatorun huzuruna çıksam sorun olur mu?
Ama eğer bu odadan çıkarsam aristokratlar imparatorun tek zayıf noktasını mutlaka öğrenecekler. Artık onu sakinleştirme isteğinin dışarı çıkıp onu aramak için pek de iyi bir bahane gibi görünmediğini fark ettim.
Baş hizmetçinin bana verdiği pamuktan yapılmış boneyi istediğimi hatırlıyorum ama bunun yüzümü tamamen kapatacağını sanmıyorum.
Çaresiz hissederek, kullanabileceğim bir şey var mı diye odanın etrafına baktım. Odak noktam yalnızca imparator olduğundan beri çevreme ilk kez dikkatle bakıyordum. Daha sonra gözümün ucuyla bir şey gördüm. Kafamı yan tarafa çevirdim ve dikkat çeken bir şey gördüm.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
ChickLitTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...