Bölüm 191

145 11 0
                                    

"Sende değil!"

Tek başıma konuşma yaptığım için herkes kızdı mı? Neden böyle davranıyorlar? Ridrian'la geleceğimi düşünmedim…

'Bunu gerçekten düşünmedim mi?'

Bu hayatı koruma ve eve gelip değer verdiğim biriyle vakit geçirme, yemek paylaşma ve günün hakkında konuşma fikri içimi sıcaklık ve mutlulukla doldurdu.

Bunu Ridrian'la sonsuza dek, bir son tarih veya süre sonu olmadan yapma düşüncesi, belki de bu fikri istediğimi fark etmemi sağladı.

Buna devam edemezdim. Ben alev alev yanan yüzümü yelpazelemekle meşguldüm. Sonra aklım başıma geldikten sonra başımı kaldırıp Ridrian'a baktım.

“Ah, yakaladığın tüm Lucretian askerlerini bırak. Evlerine sağ salim dönmelerine izin verirsen daha iyi olur.”

“Ah, niyetin buydu.”

"Fark ettin?"

"Bu kadar ileri gitmene şaşırdım."

Geçmiş hayatımda 10 yıl boyunca kurumsal köleydim. Tabii ki her şeyi düşündüm. Ama bunu anında fark ettiğini düşünürsek gerçekten dikkatli bir hükümdardı.

Ridrian'a alaycı bir şekilde gülümseyerek, "Burada olduğum için bundan en iyi şekilde yararlansam iyi olur" dedim. "Seni bu dünyanın kurtarıcısı yapacağım."

Onun yanında olduğum sürece hiçbir şeyden korkmuyordum.

Bunu tek başıma yapamazdım.

Yüzünde sıcak bir gülümsemeyle tereddüt etmeden, "Eğer dileğin buysa, ne olmamı istersen o olacağım," diye cevapladı.

***

Konuşmam büyük bir başarıydı. Bunu resmi bir açıklamaya dönüştürdüm ve her krallığa gönderdim ve şok edici haber hızla yayıldı ve kıtadaki herkesi şaşırttı.

Theres'in Papası grubunun öfkeyle çöktüğüne dair söylentiler yayıldı ve grubu desteklerken İmparatorluğu yıkmaya çalışanlar çılgınca benim konuşmamda kusur bulmaya çalışıyorlardı.

Ancak Ridrian'la savaş alanında olduğum için bana herhangi bir şikayet gönderemediler. Ayrıca konuşmayı savaşın ortasında yapmak benim açımdan kasıtlıydı, böylece bunlarla uğraşmak zorunda kalmayacaktım.

Elbette hedeflediğim başka şeyler de vardı. Bu resmi olarak yapılsaydı birkaç gün sürerdi ama benim konuşmama göre sadece bir gün gerekliydi.

"Vanmon kalesi Büyük İmparator Ivant'a teslim oldu."

“...Kabul edeceğim.”

Ridrian biraz tedirgin görünüyordu ama elçinin Vanmon kalesinden getirdiği teslimiyeti kabul etti.

Konuşmamın ardından Ivant ordusu bir hafta içinde herhangi bir direnişle karşılaşmadan Lucretianus topraklarının üçüne girmeyi başardı.

Ridrian'ın serbest bıraktığı esirler evlerine dönüp gördüklerini paylaştılar ve şok edici haberi duyduklarında, Ivant ordusunun yöneldiği mülkler de duydu.

Buna karşılık mülk sahiplerinin hepsi kararlarını verdi.

Krallık, kötü şöhretli İmparator Ivant'ın liderliğindeki güçlü orduyla yüzleşme düşüncesiyle titredi. Bir fatih ve istilacı olarak ünü, yolundakilerin kalplerine korku salarak ondan önce geldi.

Ancak insanları umutlandıran bir şey vardı. Yanında bir aziz vardı, bir ışık feneri ve Tanrı'nın iradesinin bir sembolü. Halk onun varlığıyla en azından bir katliamın önleneceğine inanıyordu.

Ve onun imparatorun yanında durduğunu gördüklerinde, onu takip etmenin Tanrı'nın iradesini takip etmek olduğunu biliyorlardı. Bu umutla kolaylıkla teslim oldular ve mülklerini fatihlere sundular.

İmparator şaşırtıcı bir hareketle merhamet gösterdi. Mülk sahiplerinin ve ailelerinin kalelerinde kalmalarına ve huzur içinde yaşamalarına izin verdi. Tek değişiklik, Ivant İmparatorluğu'na teslimiyetlerinin sembolü olan bayraktı.

'İvant İmparatoru Theres'in iradesine sahip ve o bu dünyayı kurtaracak.'

***

İmparatorun nezaket ve merhametinin sözü çok uzaklara ulaşmış, yorgun ve mazlumlara umut olmuştu. Krallığın yolsuzluk geçmişi nedeniyle insanlar bir değişim parıltısı gördü ve bunu kollarını açarak karşılamaya istekliydi.

Hatta yolumuza bile çıkmayan mülklerin de teslim olduğunu duydum.

Saray tüm malikanelere teslim olmamaları yönünde mesajlar gönderiyordu ama eski Lucretia'nın yozlaşmış hanedanını desteklemeye istekli kimse yoktu. Müreffeh olduğu bilinen krallık boş bir kabuktu. Onlar geldiğinde, tüm ülkenin temelde savaştan ziyade refaha ihtiyacı vardı.

' Ellerinde o kadar az şey vardı ki erzak konusunu bile düşünmedim. '

Ridrian, zor bir yetiştirilme tarzına sahip olduğunu iddia etmesine rağmen refah dolu bir hayat yaşadı. Ancak Lucretian malikanelerindeki kıtlık ve yoksullukla karşılaşınca şok oldu ve hemen erzak dağıtılmasını emretti. Diğer krallıklardaki durumun Lucretia'daki kadar vahim olmadığı konusunda insanlara güvence vermeye çalıştı, kendisini vatandaşlara sevdirdi ve sevilen bir figür haline geldi.

Ravis ve Kraman beni korurken, Ivant ordusu ilerlerken yanında kaldım ve yaralı askerleri ve insanları iyileştirmekle meşguldüm. Kasıtlı olarak bir Aziz olduğumu göstermek içindi ama aynı zamanda Theres grubuyla olan kavga nedeniyle yeterli sayıda rahip olmamasından da kaynaklanıyordu.

Komutan çadırının yanına tedavi çadırı kuruldu. Ve her gün oraya çalışmaya gittim.

"Herkes iyi uyudu mu?"

Başlangıçta çadırın güçlü kan ve ter kokusu beni korkutmuştu ama herkesin gördüğüm sıcak karşılaması beni rahatlattı ve çevreye hızla uyum sağlamamı sağladı.

Hareket edebilen herkes beni gördüğü anda selam verdi.

“Hoş geldiniz, Aziz!”

Doktorun rehberliğinde birçok askerin yaralarıyla ilgilendim. Yakın zamanda bir savaş yaşanmadığı için çok fazla ciddi yaralanma olmamasına rağmen hâlâ benim bakımıma ihtiyaç duyan çok sayıda kişi vardı. Günün son hastası ise askerlere yardım etmeye çalışırken yaralanan bir çocuktu.

"Ah! Acı gitti. Teşekkür ederim!" diye bağırdı çocuk vedalaşırken.

Ravis çocuğun gidişini izlerken sıcak bir şekilde gülümsedi. “Güçlerini kullanma konusunda oldukça becerikli hale geldin. Sanırım artık iyileşmek için benim rehberliğime ihtiyacınız yok” dedi ve dikkatini başka bir yaralı askere çevirdi.

Bir iç çektim ve yanına oturdum. "Fakat ilahi gücü kontrol etmek hâlâ zorlu bir iş," diye itiraf ettim.

"Yakında alışacaksın. Hızlı öğreniyorsun.”

“Hala çok fazla başarısız görünüyorum.”

“Sen de sekreterlik işiyle meşgulsün. Yavaşça yap. Bu gidişle ilk önce sen çökebilirsin.”

"İyi uyuyorum ama endişelenme."

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin