Bölüm 147

177 11 0
                                    

Yutmuşum. "Lütfen, ben...bırak şunu."

Yüzüm daha da ısınırsa buhar çıkmaya başlayabilir. Gitmem gereken kelimeler dilimin ucunda geziniyordu ama onları söylemeye cesaret edemiyordum. Bazı nedenlerden dolayı sanki bunu yaparsam bütünüyle yutulacakmışım gibi hissettim.

Belki beni bıraksaydı bu kadar zorba gibi görünmezdi.

Dudaklarımdan sinir bozucu bir kıkırdama kaçtı. "Majesteleri, ben..."

"Sanırım bütün gece ayakta olacağım" dedi. “Benimle olmalısın, Yardımcı Lesprev. Bana eşlik et.

Bir anda göğsümde bir duygu dalgası kabardı. "S-bunu sevgiline söyle!"

Gözleri şaşkınlıkla büyüdü. "Ne...bu ne anlama geliyor?"

Yüksek bir gürültü odayı doldurdu ve ikimizi de ürküttü. Birisi kapıdaydı. Ridrian'ın yüzünde kaşlarını çattı.

Dışarıdan bir ses, "Vikont Lesprey," dedi, "iyi misin?"

Dylan'dı bu. Sesinin tınısı beni kafa karışıklığımdan kurtarmaya yetmişti. İmparatoru bir kez daha nazikçe ittim ve daha fazla tereddüt edersem Dylan'ın kapıyı kıracağından korkarak tekrar kapı koluna uzandım. O ve Ridrian pek iyi anlaşamıyorlardı; geçmişte birkaç kapıyı kırmıştı.

"İyiyim Dylan." dedim.

Kapı ardına kadar açıldı ve birçok yüz ortaya çıktı, gözler bana doğru çevrilmişti. Birkaç kişi odanın hemen dışında kamp kurmuştu. Diğer yardımcılar Dylan, Eris ve Raven yüzlerinde hafif bir gülümsemeyle bana bakıyorlardı.

Yüzüm hâlâ utançtan yanıyordu, yüzümü saklamak için başımı eğdim ve koridora doğru ilerledim.

"Kayıp?" Göz ucuyla Dylan'ın peşimden koştuğunu gördüm. Eris, Ridrian'a dik dik baktı ve bana doğru ilerlemeye başladı. Arkalarında insanlar kendi aralarında mırıldanıyor, bana ve Ridrian'a sesleniyorlardı, sesleri kafa karışıklığıyla doluydu.

"Majesteleri? Yardımcı Lesprey?”

"Neler oluyor?"

"Majesteleri ve yardımcısının... olduğunu düşünmüyor musunuz?"

Seslerini susturdum ve yürümeye devam ettim, ancak zihnimin derinliklerinde bir anı titreştiğinde durdum. İsteksizce sert boynumu çevirdim.

"Ben, Iona Lesprey, bugünlük yola çıkacağım!" duyurdum.

Hâlâ amirime veda etmem gerekiyordu! İliklerine kadar bir çalışan. Çenem kasıldı. Ridrian'ın güldüğünü duyduğuma yemin edebilirdim.

“Iona—bekle” diye seslendi Eris. "Iona!"

Kıtanın ucuna kadar koşacakmışım gibi hissediyordum ama bir nedenden dolayı onun sesini duyunca durdum. Yüzünde tuhaf bir ifadeyle benimle buluşmak için acele etti.

“Iona, sana bir şey sorabilir miyim?” bilmek istedi.

"Ha?" Kaşlarımı çattım. Oldukça ciddi görünüyordu ama az önce beni durduran birisi adına konuşmakta tereddüt ediyordu. Aklında ne vardı? "Tabi devam et."

"Araba geliyor."

Dylan'ın sesini duyunca döndüm. Araba bize doğru geliyordu, Eris hareket ettikçe açılıp kapanıyordu. Eris ancak araba neredeyse bize ulaşana kadar tekrar konuştu.

"Iona," diye başladı, "Majesteleri'nden hoşlanıyor musunuz?"

Sorusu karşısında irkildim, sırtımdan aşağı soğuk terler süzüldü. Ana kadın karakter tarafından ana erkek karakterden hoşlanıp hoşlanmadığımın sorulması biraz sinir bozucuydu, itiraf etmeliyim. Sanki yanlış bir şey yaparken yakalanmışım gibi kendimi biraz huzursuz hissettim. Hızlıca düşünerek ona gülümsedim ve belli belirsiz el hareketleri yaptım.

"Şaka yapıyorsun değilmi?" Zorla gülerek cevap verdim. “O Ivant'ın İmparatoru. O benim unvanıma sahip birinin sevebileceği bir insan değil .”

Eris'in gözleri hafifçe kısıldı. "Iona."

Bir hizmetçi, "Araba geldi," diye duyurdu.

"Hadi gidelim." dedim hızla.

Eris'in, sanki cevabımı kararlı bir şekilde reddediyormuş gibi tekrar adımı söylediğini duydum ama hizmetçi konuşurken başımı çevirdim. Artık sorusuna cevap vermemeye kararlıydım.

Ama nedense gözünün hâlâ üzerimde olduğu hissinden kurtulamıyordum.

***

Biraz zaman geçti ve çok geçmeden izin günüm geldi. Boynumu öpen İmparator, ilk kez ertesi güne kadar derin bir uyku çekti. Belki de hoşnutsuz bir kedi gibi davrandığım içindi? Bunun iyi bir şey olup olmadığını söylemek zordu ama sadece bana sımsıkı sarılarak uyuyabilen aynı adamın şimdi yanına oturduğumda nasıl huzur içinde uyuduğunu görmek büyüleyiciydi. Tabii ki hala orada olup olmadığımı görmek için zaman zaman kontrol ediyordu.

Her halükarda, izin günüm olduğu için imparatoru görmek zorunda olmadığımı bilmek rahatlatıcıydı. Uzun zamandır ilk defa uyudum.

Çok huzurlu.

Kâhya Robin ve hizmetçilerin başı Cihanna tecrübeli ve yetenekliydi, dolayısıyla ev işleriyle ilgili yapacak pek bir şey yoktu. Benim yapmam gereken onları yönlendirmek ve çabalarını değerlendirmekti. İmparatorun neden onları seçtiğini anlamaya başlıyordum.

Yardımcılarının hepsi de yetenekliydi.

Muazzam becerileri ve bir zorbanın yönetimi altında hayatta kalabilmeleri gerçeği göz önüne alındığında, onları yetenekli olarak düşünmemek elde değildi.

Asistanlık işi düşündüğümden çok daha yoğundu. Temelde çalışıyormuş gibi yapıyordum ama ilgilenen insanlar olduğu için Ridrian'ı uyuttum ve belgeleri okumaya ve düzenlemeye başladım. Bu yeterince meşguldü.

Normalde günlük yapılacak çok şey vardı ama her gün sabah 8'de işe gidip akşam 8'de çıkmak zorunda kalıyordum. Bununla karşılaştırıldığında, mevcut toplumun beş günlük, sekiz saatlik günlük çalışma haftası neredeyse çekici görünüyordu.

Tabii bunu pek fazla şirket takip etmedi.

Eğer öyle olsaydı belki de ölmezdim, diye düşündüm, anılarla alay ederek.

Bu gidişle imparator siyahi bir şirketin başkanına benziyordu.

Düşüncelerim şu anda bir Lotuburu kılıcıyla avucuna vuran ve çalışan soylulara uğursuzca sırıtan Ridrian'a kaydı. O kadar yakışmıştı ki kıkırdamama engel olamadım.

Ridrian'ın kafası bana doğru döndü. "Nedir?"

"Bunun bir tatil olmasına sevindim," diye yanıtladım.

Bu bana olmam gereken bir yer olduğunu hatırlattı.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin