Duruşma bir hafta sürdü. Sanki kimse uyumuyordu. Sonuç, açıklandıktan sonra imparatorluğun her tarafına orman yangını gibi yayıldı. İmparator, gerçekleştirilen zulümlerden sorumlu olan tüm kişileri görevden aldı. Aynı zamanda haksız yere suçlanan birçok aile de eski statülerine kavuşturuldu.
Lesprey ailesi, tanıklıklara dayanarak adını kurtarmayı başardı ve Büyük Ivant imparatorluğunda bir kez daha büyük bir soylu aile olmayı başardı. Geriye kalan tek mirasçı olarak Viscount unvanını devralabildim. Elbette, imparatorluğun yasaları nedeniyle henüz bir yetişkin olarak kabul edilmediğim için, gelecek ayki sosyeteye çıkış törenimde resmi olarak Vikont unvanını alacağım.
Duyuru gecesinde Ridrian bana taziye olarak beyaz bir zambak ve tebrik olarak da pembe bir gül getirdi. Bana bu haberi anlatırken kendimi tutamayıp ağladım ve ona ailemin mezarlarına gitmek istediğimi söyledim. Gözyaşlarımı sildi ve ertesi gün beni memnuniyetle götüreceğine söz verdi.
On yıl süren aramanın ardından nihayet adımı buldum.
***
Uyuyamadım. Fırtına gibi esen olaylar yüzünden gece yarısı bile aklım yarışıyordu. Hayatımda ilk kez geleceğe umutla baktığım için uyuyamadığım bir gece geçirdim.
Elimi tutarak derin bir uykuda olan Ridrian'a baktım. Gözlerinin altındaki koyu halkaların giderek sönmesi dışında yüzü onunla ilk tanıştığım zamanki gibiydi. Güzel ve çekici bir yüzdü.
Son zamanlarda işleriyle çok meşgul olmasına rağmen yine de her gece gelip beni uyuyordu. Bugün bile çok daha geç çalışmıştı. Ama yine de geldi, gözlerimin içine baktı, sonra elimi tutarak gülümsedi ve uykuya daldı.
Ridrian derin uykuya dalmadan önce biraz sağa sola döndü ama ben uyuyamadım. Uzun süre onun parlak siyah saçlarını okşadım. Tavşan kürkünden daha yumuşaktı. Kalbim göğsümde yüksek sesle çarpıyordu.
Son beş aydır aynı yatakta yatmamıza rağmen hâlâ yeni geliyordu. Ridrian'ın uyurken artık bana sarılmadığını fark ettim. Eris'le tanıştığı için miydi?
Duruşmadan çıkarken etrafımda sohbet eden insanları düşündüm. İmparatorun gizli metresi olduğuma dair fısıltılar. Gardiyanlar bu insanları farklı bir yola yönlendirerek benim için yolu açtılar. Bunun için minnettardım. Eminim, eğer işitme menzilinde kalsaydım, çok daha kötü yorumlar duyardım. İnsanların benim hakkımda konuşması hoşuma gitmiyor ama imparator hakkında söylentiler duyduğumda bir nedenden dolayı soğukkanlılığımı korumak zor oldu.
Yakında saraydan ayrılmak zorunda kalacağımı hissettim. Her zaman imparatorun yanında olacağıma söz verdim ama bu gidişat ne imparator için ne de benim için iyi olmaz. Onurum Ridiran tarafından korunacaktı ama söylentiler Eris'e dönerse Ridrian rahatsız olabilir.
Ridrian da söylentileri biliyordu. Saraydan ayrılmak zorunda kalmamı nasıl karşıladığını merak ettim. O da benim kadar üzgün müydü? Yoksa bebeği gittiği için uyuyamadığı için mi sıkıntılıydı? Şimdi onu uyurken görünce üzüldüm.
Ridrian uykusunda kaşlarını çattı ve alnından soğuk bir ter boşandı. Hafifçe inledi, belli ki bir kabusun sancıları içindeydi.
"HAYIR. HAYIR!" aniden uykusunun derinliklerinden bağırdı.
"Majesteleri?" O inlemeye devam ederken onu uyandırmak için sarstım. "Majesteleri. Majesteleri!"
Gözleri kan kırmızısı bir şekilde açıldı. Beni görene kadar nerede olduğundan emin değilmiş gibi odaklanmadan etrafına baktı. Daha sonra yanıma oturdu ve bana sıkıca sarıldı.
"Iona! Aman Tanrım, Iona!" Beni kucağında eziyordu. Nefes almakta zorluk çekmeye başladım.
"Majesteleri?" Yavaşça sordum, kendimi ondan ayırmaya çalışarak.
"Hayattasın? Sağ?"
"Ne? Tabii ki hayattayım."
Hayalet olup olmadığımdan emin olamayarak kolumu dürtmeye başladı. Beni korkutuyordu ve onu sakinleştirmem gerekiyordu. Solgun yüzünü iki elimle kapattım.
"Ellerimi hissedebiliyor musun?" diye sordum doğrudan gözlerinin içine bakarak. "Sıcaklar, değil mi?" Alnımı onunkine dayadım. "Yaşıyorum." diye fısıldadım.
Gözleri hâlâ panikle titriyordu ama bana odaklandı ve nefesi yavaşlamaya başladı. Ellerimi elleriyle kapattı ve umutsuzca sıcaklığımın bir kısmını yakalamaya çalıştı. Elleri buz gibiydi. Yüzünden aşağı doğru akan ter onu ürpertti. Gözlerini kapattı ve birkaç derin nefes aldı. Gözlerini tekrar açtığında gözleri bir kez daha altın rengindeydi.
"Neden bu rüya?" Sanki bana anlatacakmış gibi baktı ama hemen sustu.
"İyi misin?" Diye sordum.
Bir an ellerine baktı, sonra ona normal gelmeyen alçak bir sesle cevap verdi. "Seni dışarı göndermem doğru. Muhtemelen yapılacak en güvenli şey budur. Senin için etrafta olabilecek en tehlikeli kişi benim."
Beni ikna etmeye çalışmaktan çok kendini ikna etmeye çalışıyor gibiydi. "Açgözlülüğüm yüzünden seni tehlikeye atamam. Çünkü seni burada istiyorum."
"Bütün bunlar gün içinde yaşananlar yüzünden mi?" Diye sordum.
Bugün erken saatlerde meydana gelen olayları hatırladığım için başını salladı.
***
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği
Chick-LitTrajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması umuduyla...