Bölüm 86

556 37 0
                                    

Başlangıçta, ana karakteri önceki hayatımda okuduğum kitaptan geldiğini bilerek kendi gözlerimle gördüğümde gerçekten şaşırdım. Bu deneyim sanki ünlü bir ünlüyle tanışıyormuşum gibi hissettirdi. Burada durumum pek iyi değildi, özellikle de imparator önemli ve ulaşılması zor biriyken. İmparatorun kontrol edilemeyen öfkesinin tamamen farkında olsam da, onun bu yönünü her gösterdiğinde kendimi hâlâ şaşırırken buluyorum ve bu onun ne kadar zorba olduğunu daha da kanıtlıyordu.

Bundan canlı çıkabilir miydim?

Ancak şu ana kadar imparatorun yanında üç ay geçirmiş biri olarak, onu kitabı ilk okuduğumda gördüğüm gibi görmediğimi söyleyebilirim; Artık onu herkes gibi, her gün peşini bırakmayan ve hafızasını uyuşturan berbat bir geçmişi olan biri olarak görüyorum. Ona yakından baktığımda gözlerindeki karanlığa gerçekten üzüldüm.

İnsanlar neden sürekli acı çekiyor? Neden bu sen olmak zorunda?

Tanrı imparatorun sonsuz zorluklar yaşamasını mı amaçladı? Onun 24 yıllık varoluşu sürekli acı ve umutsuzluktan başka bir şey değildi; Büyük bir ihanete uğraması ve sevdiklerinin yok olduğunu görmesi onu bu duruma sürükledi ve şimdi kan kusuyor.

Ne kadar ısrarcı olursa olsun, her zaman kaybeden tarafta kalıyordu. Hikayeye kendini kaptıran okuyucular onun acısını sanki kendilerininmiş gibi hissettiler. Hikâyenin mutlu sonla bitmeyeceği kamuoyuna duyurulduğunda, yayıncının sitesi hemen hepsi öfkeli okuyuculardan gelen yüzlerce yorumla dolup taştı. Hatta okuyucuların yayıncılara yönelik nefret yorumlarını paylaştıkları, yayıncıların ne kadar adaletsiz olduklarını ve ona trajik bir son vermeye nasıl cesaret edebildiklerini söyleyen çevrimiçi bir forum bile vardı.

Yani onları kim suçlayabilir ki? İmparator, sayısız acıların ardından kadın kahramanla mutlu bir hayat yaşamak üzereyken, yayıncılar bir kez daha aklını karıştırdı ve ona acı çektirmeye başladı. Hiçbir zaman mutlu olma şansı olmadı ve onun talihsizliklerini düşünmek kalbimi kırıyordu. Dalgınlıkla parmak ucumu dudaklarıma götürdüm, imparatorun tenini fırçalamış olmanın verdiği sıcaklığı hissettim. Göğsümde bir şeyler kıpırdadı.

"Ridrian." Adı dudaklarımın arasından kayıp gitti. Hafifçe gözlerini kırpıştırdığını ve gözle görülür şekilde rahatladığını gördüm.

Sorun şu ki, ona her zaman imparator demeye özen gösterdim ve adını kullanmaktan tamamen kaçındım. Kararsızlığı yüzünden bir yıl sonra ölme ihtimalimin yüksek olduğunu düşünerek ona bağlanma korkusuyla onu asla adıyla çağırmadım. Sadece yakın bir ilişki kurmuş olmanın getireceği hayal kırıklığından kendimi kurtarıyordum.

Yanılmıyorsam dokuz ay sonra kadın ana karakter ortaya çıkacak ve kimseden bir şey bekleyecek enerjim kalmadı içimde. O kadar yoruldum ki. Bana kalan tek şey oyuncak bebek gibi elimden gelenin en iyisini yapmak ve her şey bittikten sonra saraydan sağ salim ayrılmak. Kendim için hep hayalini kurduğum gelecek bu değil miydi?

Kesinlikle öyleydi ama bir şeyler doğru gelmiyor.

Sonra dikkatim bileğimin üzerinde sallanan dönüşüm bileziğine kaydı. Görünüşümü değiştiren şey buydu ve fazla düşünmeden bilekliği çıkardım. Yatağın yanında duran küçük aynaya baktım ve hafif ay ışığı altında koyu sarı saçlarım platin rengine döndü ve koyu yeşil gözlerim maviye dönüştü. Bu benim üç aydır görmediğim yansımam. Ve bazı nedenlerden dolayı, gerçek yansımamı görmek beni biraz daha az hayal kırıklığına uğrattı.

Her iki elini de tuttum ve başımı ona yaslayarak kendi kendime mırıldandım. "Hastalanma."

Liliana'nın oyuncak bebek gibi davranılmasından rahatsız olsam da onun böyle acı çekmesini asla istemedim. Oldukça çelişkiliydi ama ne yapmalıyım?

Yorgunluktan gözlerim yavaş yavaş kaymaya başladı.

***

"Iona."

Yumuşak bir okşama yavaşça başımı okşadı. Ben hâlâ uykumun ortasındayken saçlarımı yavaşça fırçaladı. Bir süre böyle devam ettikten sonra yavaş yavaş gözlerimi etrafıma açtım.

"Iona." Başımı çevirip ona baktığımda yatakta oturduğunu gördüm. Yüzünde hafif bir gülümsemeyle bana bakarken başını eğdi. Kaçta uyandığını merak ediyorum. Uyumadan önce gördüğüm sıkıntılı yüz artık yoktu. Onu çok daha iyi gördüğüme o kadar sevindim ki dudaklarımda oluşan gülümsemeyi fark edemedim. Bu kadar rahatlayacağımı hiç düşünmemiştim.

"Uyandığına sevindim."

Sözlerim üzerine imparatorun gözleri büyüdü. Ancak o zaman az önce ne söylediğimi fark ettiğimde aceleyle ağzımı kapattım ama imparator da aynı hızla elimi çekerek bileziğin yere düşmesine neden oldu.

"Ha?"

Bir anda yüzünü bana yaklaştırdı. Tepki verme şansım olmadı ve ne olduğunu anlamadan elleri yanaklarımı ve saçlarımı yakalayarak aramızdaki mesafeyi kapattı.

"Binbaşı..." Sıcak ve yumuşak dudakları dudaklarıma değdi. Sersemlemiş bir halde, dokunuşuna kendimi teslim ederken gözlerim hızla kapandı.

Tyrant'ın Son BebeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin