71
"Bu adamlar çıldırdı efendim, arük düzeni terk edip dağınık bir savunmaya geçelim. Bu herifler bizi alt etmeye kararlı," diye bağırdı Kara Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Fahri Sert. Zıpkın gibiydi, hemen eline silahı alıp dışarı çıkmak istiyordu.
"Komutanım, deminden beri aldığım haberler felaket. Çıkıp bu adamlarla göğüs göğüse savaşmak zorundayız."
"Fahri Paşa, nedir durum?"
"Komutanım, Irak ta bizim tugayları yok eden birlikler ve onlara kaülan başka tümenler, hızla Suriye topraklarına girmiş. Şu anda ilerliyorlar. Tam olarak kesin bilgiler gelmiyor ama her yerde büyük bir çaüşma var."
"Allah belalarını versin!" Genelkurmay Başkanı Hikmet Pars hırsından çıldırıyordu. Türk Ordusu her yandan saldırıya uğruyordu. Hava Kuvvetleri Komutanına döndü. Soran gözlerle bakü.
"Savaşıyoruz Komutanım." Sesi gururluydu Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Orhan Akyürek in ama yaşadığı üzüntü gözlerindeki derin maviliklerde hissediliyordu. "Aldığım son haber hava savaşının devam ettiği yönünde. Ancak boyutları belirsiz. Uçaklarımız kalkabildiler, ancak hepsi değil." Ses tonu düşüyordu bu noktada.
"Kayıp?"
"Komutanım, Malatya Erhaç 7. Ana Jet Üssü ndeki uçaklarımız kalkabildi ve sert bir hava savaşma giriştiler. Bazı Amerikan uçaklarının vurulduğu haberleri geliyor. Henüz kesin bir rapor yok. Ancak Malatya Üssü nü talan etmişler sonrasında. Üsten geriye bir şey kalmadı. O bölgedeki hava üslerinde de durum benzer. Sanırım F- 16 larımız ilk hava çatışmasını F- 18 lerle yapmışlar ve birkaçını düşürmüşler, ama sonra... Bir F/A-22 filosu ile karşılaşmışlar. Daha doğrusu F/A-22 leri görememişler bile... Biliyorsunuz bu uçakların bizim elimizdeki uçaklarla tespit edilip vurulması neredeyse imkânsız. F-221er, uçaklarımızı daha erken tespit edebilecek donanıma sahip olduğu için füzeleri gelişigüzel fırlatıyorlar ve o füzeler bizim uçaklara yaklaştığında otomatik olarak hedefe kilitleniyor."
Paşanın yüzü asılmıştı:
"Ya savaş nerede oluyor Paşam?" Hikmet Paşa sinirlenmişti.
Şimdi hepsi ayaktaydılar. Subaylar yukarıdaki manzarayı anlatıyorlardı birbirlerine. Binanın üst tarafı tamamen yok olmuştu ve yangın vardı. Ancak Harekât Merkezi bundan etkilenmiyordu ve acil bir durumda binayı hızla terk edebilecekleri gizli bir çıkış noktalan vardı.
"Komutanım, Eskişehir 1. Ana Jet Üssünden kalkan F-161ar Bodrum ve Marmaris e saldıran uçaklarla it dalaşma girdiler. Kesinleşen alü vuruşumuz var, dört F-18 ve iki de elektronik karıştırma uçağı." Yüzü aydınlanmıştı Orhan Paşanın. O uçaklardan birisinin içinde olmayı ne kadar da çok isterdi.
"Orhan Paşa, sen buna savaşmak mı diyorsun?" Hikmet Paşanın hiddeti artmıştı. "Malatya dan kalkan uçaklara ne oldu?" diye sordu.
"Komutanım uçaklarımızın karşısında neredeyse yüz savaş uçağı vardı. Ne yapmalarını bekliyorduk ki? F-16 larımızm yarısı vuruldu, bir bölümü de yaralı şekilde üsse dönerken düştü."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
METAL FIRTINA
AdventureMETAL FIRTINA METAL FIRTINA KAYIP NAAŞ METAL FIRTINA KURTULUŞ METAL FIRTINA 3.DÜNYA SAVAŞI METAL FIRTINA NÜKLEER DARBE METAL FIRTINA KIZIL KURT