1.BÖLÜM SAVAŞ BAŞLIYOR

497 11 0
                                    

82

"İsabet! İsabet! Hedef vuruldu ve çok sayıda patlama var."

"Tanklar bulundukları alanı terk ediyor. Çoğu yanıyor, arük bunlardan zarar gelmez..."

"Ooo... Tanrım... Köprüden araçlar geçiyordu."

"Kartal 1, hedef vuruldu mu?"

"Hayır, bomba uzakta dağlık bir alana düştü.."

Sesler Howard Strike in kulaklarında yankılandı. Askerlik hayatının en acımasız saldırısının emrini vermişti. Bu ilk dalga geçtiği zaman psikolojik saldırı dalgası başlayacaktı. O zaman neler olacağını merak ediyordu. Türk halkını derinden yaralamalı ve teslim olmalarını sağlamalıydı. Bunun için onlarla savaşmayı göze alacaktı.

"Hey, merkez bunu görmeliydiniz."

"Kırıkkale silah fabrikaları ne durumda?"

"Korkunç patlamalar oluyor. Tanrım, oraya itfaiye göndersin birileri..."

"Vurucu 1, size yaklaşan uçaklar var."

"Anlaşıldı. F-18 filosu onların işine bakacak."

General Howard Strike eliyle operatöre konuşmaları kesmesini işaret etti. Odaya sessizlik hakim oldu. Saldırının ilk aşaması bitene kadar dinlenmeyi düşündü. Uyumayah çok olmuştu. Her şey beklendiği gibi gidiyordu zorlu ve kanlı. Beklenenden büyük kayıplar gerçekleşmişti. Hava savunması beklediğinden daha zayıfü. Uçaksavarlar gökyüzünü çılgınca tarıyordu ama bu kendi halklarına gösteriden öteye gitmiyor gibiydi.

Amerikan 1. Zırhlı Süvari Tümeni ve 3. Süvari Alayı tankları Tarsus a doğru ilerliyordu, Tarsus-Konya istikametinde hareket edeceklerdi. Eğer bu yol aşılırsa Ankara nın düşme olasılığı yüksekti. Konya ya gelirlerse önlerinde hiçbir engel kalmayacaktı. Amerikan uçakları Adana şehri üzerinde uçmuş ve şehrin hızla boşaltılmasını istemişti. Eğer bu olmazsa, 1. Zırhlı Süvari nin önündeki şehir yok edilmek zorunda kalınacaktı. Gelen bilgiler askerlerin halkı Adana dışına çıkartmak için çabaladığı yönündeydi. Bu, Adana nm teslim edilmesi anlamına geliyordu. Neden bu kadar kolayca çekiliyorlardı? Mutlaka bir manevra olmalı, diye düşündü Strike. Bir problem vardı; Hatay...

Oradaki Türk Tugayına ve sınır taburlarına yapılan hava saldırılarını karadan desteklemek gerekiyordu, yoksa Tarsus yolundaki zırhlıların yanlan düşmana açık hale gelirdi. Üç saat kadar önce başlayan bir harekât ile 101. Hava indirme, Hatay sınırına kaydırılmaya başlanmıştı. Zaten o bölgede bekleyen 82. Hava İndirme Tümenine bağlı 1. Hava indirme Tugayı sınırda çatışmaya başlamıştı bile. 101. nin ve Hava Kuvvetlerinin desteği ile Hatay daki birlikleri temizleyebilirlerdi. Eğer başaramazlarsa, 4. Mekanize Piyade Tümeni doğrudan Hatay ı istila edecekti. Bu, operasyon için en fazla bir iki günlük bir gecikme anlamına gelebilirdi.

Türk Ordusu çok başarılı bir biçimde karşı koyuyordu. Karşılarında başka bir ordu olsa çoktan onu yok etmişlerdi. Rus Ordusu bile Türk Ordusu karşısında direnemezdi ama düşmanın elindeki teknolojik güç

METAL FIRTINAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin