1.BÖLÜM SAVAŞ BAŞLIYOR

548 12 0
                                    

63

önemli."

Kurt merakla ona bakıyordu.

Bu kez Gökhan in konuşması çok daha uzun sürdü ve yaşlı adam sözünü hiç kesmedi.

3 Şubat 2007

ANKARA - BİLİNMEYEN BİR EV

Çöplüğün kıyısında, boş alana kurulu tahta barakanın camına araba farı vurduğunda Gökhan, Uzi yi çıkarıp emniyetini açü. Araba çok kısa bir süre durdu. Ön kapı açıldı, biri indi ve şoför hemen hareket etti. Bastonuna dayanan gölgeden, gelenin Kurt olduğu anlaşılıyordu.

Yaşlı adamın birkaç gün önceki kendinden emin tavırlarından eser kalmamıştı. Kapıyı kapatırken endişeyle karanlığa bakıyordu:

"Vebalı gibi olduk Gökhan," dedi.

"Dosya elimizde, görmüyorlar mı?"

"Evet, bakıyorlar ama görmüyorlar. Esas olarak okumuyorlar. Bizim apaçık gördüğümüz şeyi anlamıyorlar. Amerikalılar her yerde bastırıyor, büyük rüşvetler dönüyor. Daire başkanına beş milyon dolar verildiği, çocuklarının Amerika da okuması için tüm masraflarının karşılandığı söyleniyor. Rüşvet veriyorlar, olmadı korkutuyorlar. Dosya sumen altı edilecek. Hükümetin müsteşarı değiştireceği konuşuluyor."

Gökhan pis sedire oturdu, dün gece gelen ani bir telefonla, konakladıkları evden kaçıp buraya gelmişlerdi. Yenilmiş gibi omuzları düştü.

Kurt, "Bizim ekibe bağlı arkadaşlara işten el çektirildi, kızağa alındılar veya emekli edildiler iki günde," dedi.

Gökhan, "Evet, anlaşılan meramımız dinlenmeyecek," diye söylendi. "Çaresiziz!"

Kurt, "Aslına bakılırsa bana da bir rüşvet teklif edildi," diye bastonuna dayandı. "Güneyde rahat bir emeklilik. Gözümü de korkuttular, kızımı ve torunumu öldürmekle..."

Gökhan şaşırmıştı, Kurt un bir ailesi olabileceğini hiç düşünmemişti.

"Ne yapacaksınız?" diye sordu sesi titreyerek.

Kurt güldü. "Merak etme, seni satmam. Hatırlıyor musun, kampın son günü ne olmuştu?"

"Köpekler mi?"

"Evet. Beni yanlış tanıyorlar. Onların şantajına boyun eğeceğime, ülkemi satacağıma kızımla torunumu kendi ellerimle öldürürüm. Ama çözüm bulmak lazım. Çözümsüz direnmenin manası yok."

"Sorunumuz önemli," dedi Gökhan. "Amerika Türkiye ye saldıracak, hem de kısa süre içinde. Ama çözüm

METAL FIRTINAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin