72
"Hava Kuvvetleri savaşmak mı sizce? Yoksa dost bir ülkeye mi gönderelim?"
"Başka şansımız yok Komutanım, savaşmalıyız. Başka bir ülkede de işimize yaramayacaklar. Eğer bu uçaklar savaşmazlarsa yerlerinde vurulacaklar. Şu ana kadar ciddi bir zarar verdirdik ama hava üstünlüğü onlarda. Hava operasyonunun daha uzun sürmesi ve Amerikan yer operasyonunun zorlaştırılması sağlanıyor... Umarım."
"Bu savunma ne kadar dayanır?"
"Komutanım, havaalanlarımızm tamamı saldırı alünda. Bu gecenin sonunda havaalanlarını kullanılmaz hale getirirler ama biz yine düzeltme çalışmaları yapıp uçak kaldırabiliriz."
"Tamam Orhan Paşa, sanırım bütün iş pilotlara düşüyor. Mümkünse uçaklarını kurtaramayan kendisini kurtarsın."
Bu sırada büyük bir patlama duyuldu. Bu sefer Başkanlık yakınlarındaki başka bir bina isabet almış olmalıydı.
"Bu binayı terk ediyoruz; gizli sığmakta buluşacağız bu akşam. Oradaki hazırlıklar tamamlanmak üzere. Seferberlik ilanı yapıldı. Kara Kuvvetlerinin sınır birliklerine emir verin. Hiçbir birlik teslim olmayacak ve herkes bedenini siper yapacak. Geri çekilmek yasaklanmıştır."
"Sınırdan çekilmek diye bir şey söz konusu değil Komutanım." Kara Kuvvetleri Komutanı Fahri Sertin sesi de soyadı gibiydi. "Gelen son bilgi, 1. Zırhlı Süvari Tümeni ve 3. Zırhlı Süvari Alayına bağlı kuvvetlerin Akçakale nin yüz kilometre kadar batısından, sınırı geçtiği yönünde Komutanım. Tank ilerleyişine savaş helikopterleri eşlik ediyor. Bir komando taburumuz 3. Zırhlı Süvari Alayının zırhlı bölüklerinden birisini tuzağa düşürmüş. O bölükteki tankların çoğu vurulmuş ve kalanlar da Suriye ye çekilmişler ama sanırım genel saldırıyı durdurma konusunda fazla bir etki yaratamadı bu çatışma."
"Allah kahretsin. Bu kahrolasıların hedefi ne peki?"
"Zırhlı Süvari Tümeninin ve ona eşlik eden alayın çok hızlı ilerlediği bildiriliyor. Sanırım hedefleri Ankara. Üstelik önlerinde onları durdurabilecek doğal bir engel de yok. Seyhan ve Ceyhan ırmaklarını hızla geçeceklerini tahmin ediyoruz. Eğer ordu durdurmazsa birkaç gün içinde Ankara ya ulaşırlar. Tek şansımız Tarsus un kuzeyinde, Toroslar da onları yavaşlatmak. Konya ovasına çıkarlarsa Ankara yi kurtaramayız."
"Buna şaşırmadım. Irak ta yaptıklarını yapmayı düşünüyorlar. Önemli şehirleri ele geçirip ülkenin geri kalanının bunu kabullenmesini sağlamaya çalışacaklar."
"Kara Kuvvetlerinin bu piçleri durdurmasını emrediyorum!" diye haykırdı Hikmet Pars. Bu sözleri duyan Fahri Sert in yüzü gerildi:
"Komutanım, bu çok kesin bir emir. İzin verin, bu savunmayı bizzat ben idare edeyim. Ancak 1. Zırhlı Süvarinin yanı sıra ona yetişecek olan 4. Mekanize Piyade Tümeni, 3. Zırhlı Süvari Alayı ve 101. Hava indirme Tümeni ile de savaşmak zorunda kalacağız."
Hikmet Pars bir süre düşündü. Amerikalılar en düşünülmeze cüret etmişti. O zaman oyunun kurallarını değiştirmek gerekiyordu:
ŞİMDİ OKUDUĞUN
METAL FIRTINA
AdventureMETAL FIRTINA METAL FIRTINA KAYIP NAAŞ METAL FIRTINA KURTULUŞ METAL FIRTINA 3.DÜNYA SAVAŞI METAL FIRTINA NÜKLEER DARBE METAL FIRTINA KIZIL KURT