1.BÖLÜM SAVAŞ BAŞLIYOR

667 12 0
                                    

43

yarıyor olmalıydı, genellikle öğrencilerini memnun etmeye önem verirdi.

Arabasını okulun bahçesine bıraktığında, daha yarım saat vakti olduğunu sevinçle fark etti. Kantinden, yeni çıkmış sıcak poğaça ve ay çöreği alıp, kahve fincanıyla odasına yürüdü.

Birçok öğretmenin aksine Frank Consal in odasında estetik bir güzellik oluşturacak hiçbir aksesuar yoktu. Ne bir resim, ne de kişisel eşyalar... Hatta bir önceki sahibinin resim asmak için duvara çaküğı çivi ve artık orada olmayan çerçevenin yarattığı ton farkı olduğu gibi duruyordu. Odada, Frank m koltuğu haricinde bir tek sandalye vardı ve onun da bir ayağı kırılmak üzereydi. Çocuklar pek misafir sevmediğini bilirlerdi. Boş vakitlerinde diğer öğretmenlerin odaları gibi dolmazdı burası...

Poğaçasını ısırırken mail adresini kontrol etti. Bir e-card gelmişti. Bonn daki arkadaşı Otto, Hollanda Rotterdam m güzel bir resmini göndermişti. "Sevgili Frank, umarım dostun Thomas in 26 Ocak taki doğum gününü unutmazsın. Hazırladığımız sürprizle ilgili bilgileri her zamanki yerden alabilirsin."

Tam mesajın çıkışını alacaktı ki odasının kapısı vurulmadan açıldı ve Müdür Anton Varace kızgın bir tavırla "Günaydın" bile demeden "Gelmiş olduğunuzu görüyorum Mösyö Consal" dedi. "Sizinle acil bir görüşme yapmamız gerekiyor. Odama kadar gelebilir misiniz?"

Müdürün böyle zamansız görüşmeye çağırması genellikle iyi bir gelişmeye işaret etmezdi, üstelik kızgınken bile sekreteri Madam Maria ya aratürırdı. Kendisinin gelmesi sorunun daha da önemli olduğunu gösteriyordu.

Frank telaşlanmadı. Burnunun ucuna düşen kalın camlı plastik çerçeveli gözlüklerini otomatik bir jestle iterken, "İlk derste sınav yapacağım Mösyö Varace, ondan sonra hemen gelebilirim," dedi.

Müdür bir an düşündü, olduğu yerde kararsız bir şekilde hafifçe döndü. Frank Consal, kambur duruşu ve artık espri konusu olan o eski takım elbiseleriyle insana tozlu bir şeye dokunuyormuş hissi uyandırırdı. O yüzden konuşurken ondan tarafa pek bakmazlardı. "İyi o zaman, sınavdan sonra hemen geliniz. Bekleyeceğim. Konu çok önemli, öğrenciniz Chantal Prevost un Adalet Bakanlığı Baş Müsteşarı babası Rafarin Prevost da o zamana dek gelmiş olur. Sizin hakkınızda önemli bir şikâyet var Mösyö Consal."

Müdür kapıyı yavaşça kapayıp çıktığında Frank poğaçasını yavaşça bitirip, kahvesinin son yudumlarını aldı. Bilgisayar ekranı hâlâ açıktı. Kaşlarını çaüp bir süre havaya baktı, sonra ani bir karar vererek Fouineur* adlı klasörü tıkladı.

* Fr. Her işe burnunu sokan Chantal adlı klasörde üç saür vardı. Sonuncu satırda 18 Ocak saat 12. 45 CC3A yazılıydı. Dosya dolabına yöneldi ve C yazılı sıradan C3A yazılı zarfı alıp ceketinin cebine sıkıştırdıktan sonra sınıfa yöneldi.

Yaklaşık bir buçuk saat sonra müdürün odasındaki koltukta rahat bir şekilde oturuyordu Frank. Müdür Varace odaya girdikten sonra oturması için işaret etmiş, gece kursları için çizelgeyi düzenlerken, "Birkaç dakika içinde Mösyö Rafarin ve Chantal gelecekler, bekleyelim" demişti.

Bu son konuşmanın ardından yirmi dakika kadar geçmişti, sessizliği sadece saatin tik takları ve Frank ile Varace in soluk alışları bozuyordu. Arada bir Madam Maria, imzalanması için bazı dosyalar getiriyor, bu arada Frank a bir tür acıma ve sempati barındıran gülümseme ile bakıyordu.

Nihayet dışarıda bir gürültü duyulduğunda Frank, müsteşarın geldiğini anladı. Müdürün odasının

METAL FIRTINAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin