93
görüntülerini.
Ekranda Anıtkabir in görüntüsü vardı şimdi. Herkes televizyonların başında nefes almadan o ölüm sessizliğine batırılmış görüntüleri seyrediyordu. Yorum yoktu, sadece karanlıkta tüten bir duman ve yerle bir olmuş, o herkesin ruhuna kadar kazınmış Anıtkabir in enkazı vardı. Yarım saattir televizyonlar bu görüntüyü gösteriyordu. Hiçbir yorum olmaksızın, insanlar ekranlara kilitlenmiş ve büyülenmiş gibi görüntüleri izliyorlardı. Görüntüde bir kayma oldu ve spiker göründü, enkaz görüntüsü arkasmdaydı.
"Sayın seyirciler, şimdi bize gelen bilgiler... Saldırının arkasından yapılan çalışmalarda Yüce Önder Mustafa Kemal in naaşınm enkazda bulunamadığı yolunda... Atatürk ün bedeni bulunamadı..."
27 Mayıs 2007 - Saat: 19.25 BİLİNMEYEN BİR YER
Kabine sadece üç kişiyle toplanmıştı. Ankara yla sürekli olarak bağlantıda bulunan Başbakan gelişmeleri büyük bir kızgınlık ve çaresizlikle seyrediyordu.
Büyük bir acı da kavuruyordu içini; bu millet kendini ona emanet etmişti ve şimdi felaketlerine engel olamıyordu. Esasında işgali durdurmak için bir çözüm düşünmüşlerdi...
Tayyip Erdoğan aylar öncesinden bu işgali duyuran raporu incelediğinde çözümün de önünde olduğuna inanmıştı. Üç gün önce, bulduğu çözüm için toplantı yapmıştı.
"Beyler," demişti, "eğer bir kurtuluşumuz varsa yüzyıllarca Osmanlı nm yıkılmamak için kullandığı şeyi kullanacağız: Diplomasi!"
Bakanlar ve askerler soru soran gözlerle bakmaya devam etmişlerdi. Hepsinin gözünde inanmazlık okunuyordu.
Başbakan devam etti. "Tarihi okumadınız mı? Ruslar Yeşilköy e kadar geldiklerinde onları geri çektiren güç neydi? Kavalah Mehmet Ali Paşa nm oğlu İbrahim Paşa, üzerine gönderilen üç orduyu yenip Bursa ya kadar geldiğinde onu geri çektiren güç neydi?"
Birisi atıldı. "Baülı devletler efendim, güçsüz bir Osmanlı nm yıkılmamasmı istediler. Çıkarlarına uyuyordu."
Tayyip Erdoğan, "Evet," dedi. "Bu toprakların stratejik bir önemi var. Hiçbir güçlü ülke tek başına diğerinin buranın hakimi olmasını istemez."
Adalet Bakanı elini çaresizlikle açü: "Ama efendim bu kez koşullar öyle değil. ABD tek bir süper güç. Avrupa Birliği ona karşı koyacak durumda değil, zaten ilişkilerimiz bozuk. İngiltere her zamanki gibi ABD ye tam destek veriyor. Rusya ekonomik olarak çıkar elde etmeye çalışıyor. Bunun dışında onun için bir şey fark etmez çünkü zaten ABD Azerbaycan da üs kurdu. Çin ise ABD ile karşı karşıya gelmeye hazır değil. Daha sinsi hareket ediyorlar."
Tayyip Erdoğan raporu masaya fırlattı. "İyi ama bu dosyada yazanları öğrendiklerinde, varlıklarını sürdürmek istiyorlarsa bu ülkeyi ABD nin eline bırakmamaları gerektiğini anlayacaklar."
Ellerini masaya koydu ve herkesin gözünün içine baktı. "Ülkemizde dünyanın enerji geleceği bulunuyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
METAL FIRTINA
AdventureMETAL FIRTINA METAL FIRTINA KAYIP NAAŞ METAL FIRTINA KURTULUŞ METAL FIRTINA 3.DÜNYA SAVAŞI METAL FIRTINA NÜKLEER DARBE METAL FIRTINA KIZIL KURT