— MOŻE SIĘ MYLIMY? — zagaduje Eddie, spoglądając na mapkę. Siedzimy w sali teatralnej nad sekretem ukrytego gabinetu.— Nie, nie mylimy się — odrzeka Fabian.
— Może trzeba to odwrócić? — Eddie zaczyna lawirować kartką na wszystkie strony.
— To nie bieg na orientacje Eddie — burczy Fabian.
— A może wchodzi się z innej strony? — zastanawiam się na głos.
Fabian spogląda na mnie przez chwilę, a potem jakby kategorycznie potrząsa głową.
— Jak? Nie, niemożliwe...
— To, jak się chcesz przebić przez beton, Fabes? — pytam zirytowana.
— Może to nie X — mówi Eddie.
— X zawsze zobaczą punkt docelowy — stwierdza Fabian.
Kładę głowę na stoliku, tworząc stukot.
Mam dosyć.— Ta mapa w ogóle nie jest pomocna i w ogóle nam nie pomaga — stwierdza zrezygnowany Eddie.
Jest na skraju irytacji.
— Mapa jest prawidłowa, musimy się tam tylko jakoś dostać — spostrzega Fabian.
— Tak, ale...
— Plan domu jest dobry — powtarza Fabian.
— Nie drąż Eddie — bełkoczę. — Fabian się uparł, nie przegadasz.
— Dzięki April — rzuca Fabian.
Podnoszę głowę, gdy Eddie zaczyna powtarzać do nas: patrzcie, patrzcie.
Okazuje się, że przyłożył karteczkę tak, że coś znalazł. Rymowanka to tajna komnata. Gdy przykładamy dwie części namalowanego oka Horusa, dostrzegamy jej prawidłowe położenie.
Mówimy o tym reszcie, a KT upiera się na sprawdzeniu tego już w tym momencie. Dlatego wszyscy, oprócz mnie, ponieważ postanawiam zostać i ich kryć w razie co idą do domu Anubisa sprawdzić piwnicę. Jednak kiedy wracają, okazuje się, że do tajemniczej komnaty oddziela nas ściana cegieł.
— I niby mamy te wszystkie cegły, jedna po drugiej...? — mówię, krzywiąc się z niechęcią i siadam na fotelu w salce teatralnej.
— Na to wygląda — burczy z niezadowoleniem Eddie.
— To jakiś żart — stwierdzam z niezadowoleniem.
— Co jest żartem? — słyszę nad sobą głos Jerome'a.
— A nic... Wypracowanie z czegoś tam... Nawet nie wiem czego — odpowiadam.
— Czekoladę na pocieszenie? — pyta Jerome, częstując mnie kawałkiem.
Kątem oka dostrzegam, jak KT i Patricia wymieniają się spojrzeniami. Reszta Sibuny udaje, że niczego nie widzi, a Eddie wychodzi zabrać coś ze swojej szafki. W tym czasie dosiada się do nas Willow i Joy.
CZYTASZ
ETERNITY || house of anubis
FanfictionDla April Meadow Reed zaginięcie koleżanki jest początkiem kłopotów i sytuacji z których trudno będzie wybrnąć. Życie April zmienia swój nudny bieg, gdy zaprzyjaźnia się z nową uczennicą Niną Martin. Dziewczyna wciąga April w świat zagadek i sekretó...