123. fejezet

1.2K 116 7
                                    

Már tíz perce tartott az órának nevezett szenvedés, amikor Harry késve érkezett meg.

-Elnézést kérek, Lupin professzor, de...

Csakhogy ő döbbenetére is még mindig Piton ült Lupin helyén. Amit szörnyen bántunk.

-Az óra tíz perccel ezelőtt kezdődött, Potter, úgyhogy ez tíz pontjába kerül a Griffendélnek. Ülj le.

Harry azonban nem mozdult.

-Hol van Lupin professzor?- kérdezte azonnal.

-Gyengélkedik- adta meg a számunkra méggyengébb választ Piton.- Ha jól emlékszem, azt mondtam ülj le.

Harry még mindig nem mozdult.

-Mi baja van?

Piton fekete szeme ekkor megvillant.

-Semmi komoly- felelte a professzor, miközben arckifejezése elárulta, hogy szívesebben mondaná az ellenkezőjét.- További öt pont a Griffendéltől, és ha még egyszer szólnom kell, ötven lesz.

Harry kelletlenül a helyére ballagott és leült. Piton körbehordozta hideg pillantását az osztályon.

-Ahogy már mondtam, mielőtt Potter félbeszakított, Lupin professzor nem vezet feljegyzést a tárgyalt témákról...

Igazából Harry nem sok mindenről maradt le, kemény tíz perce hallgattuk már Lupin ócsárolását, ami úgy néz ki most folytatódott.

-Tanár úr, vettük a mumusokat, a rőtisapkásokat, a kappákat és a kákalagokat- hadarta Hermione.- Most akartuk elkezdeni a...

-Fogja be a száját, Granger!- vágott a szavába Piton.- Nem felvilágosítást kértem, csupán utaltam Lupin professzor szervezetlen munkastílusára.

-Ő eddig messze a legjobb sötét varázslatok kivédése tanárunk- szólalt meg hirtelen mellettem Hannah. Arckifejezése kihívó volt.

-Elég alacsony a mércétek. Nem mondhatnám, hogy Lupin túlterhel benneteket. A rőtisapkás és a kákalag első osztályosoknak való tananyag.

-Amit a tanáraink nem tanítottak meg nekünk- folytatta éles nyelvvel Hannah. Piton arcán egyre nagyobb nemtetszés ütközött ki.

-Ne feleseljen velem, Abbott kisasszony!

-Mert ki tanította volna meg nekünk ezeket?- álltam én is Hannah pártjára. Az osztályban egyre feszültebb és izgatottabb lett a hangulat, hogy mégis mi sül még ki ebből.- Talán az a tanárunk, aki megszállottan akarta magának a Bölcsek Kövét és diákok állították meg? Vagy esetleg az önimádó piperkőc, aki valójában a saját árnyékától is félt? Lupin professzor tanít minket. Sokkal többet tudtunk meg tőle két hónap alatt, mint a másik két tanárunktól két év alatt.

Az osztály néma csöndben várta Piton reakcióját. A feszültséget a levegőben vágni lehetett volna. És a szívem eközben majd kiugrott a helyéről. 

-Még valaki egyet ért Abbott kisasszonnyal és Dankworth kisasszonnyal?- kérdezte hűvösen Piton.

Senki nem mert megmoccani. Még csak levegőt merni se mertek a többiek, bár én sem.

És ekkor Justin hirtelen fellendítette a kezét.

-Én- szólt teljesen könnyedén, mintha csak az időjárásról beszélgetne Pitonnal, bár nála az is húzós téma lenne.

-Ki gondolta volna- felelte gúnyosan neki a bájitaltan tanárunk.- Maguk hárman, büntetés!

-Bármikor elviselem a büntetést, ha közben tudom, hogy igazam van- vágott még vissza neki Hannah. 

Veled minden tűzijáték...1/2[Fred Weasley ff.]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang