Ten okamžik znáte. Dva muži. Jedna hra. Jeden výstřel. Jeden pád. Dva velikáni se naposledy střetávají tváří v tvář, aby v posledním souboji změřily své síly. Sherlock Holmes a James Moriarty. Každý z nich má jiný cíl. Jeden chce přežít, druhý chce zvítězit.
Na jedné straně detektivní poradce, vysoce funkční sociopat. Buď skočí, nebo přijde o všechny. Jestli nezemřeš, zemřou tví přátelé. John Watson. Martha Lousie Hudson. Greg Lestrade. A také jedna žena. Ta, kterou zachránil. Ta, která měla dávno zemřít rukou svého bratra. Musí skočit. Musí to udělat sám. Zemře zostuzen.
Proti němu stojí zločinecký poradce, Napoleon zločinu. Proč to všechno dělá? Snadné. Nudí se. Je šílený. Můžou ho věznit, mučit, týrat. Ale nic z něj nedostanou. Pokud Sherlock neskočí, jeho lidé zabijí ty, na kterých Sherlockovi záleží. On je odvolat nehodlá.
Ale naděje přeci jen je. Proč by nemohl být rozkaz změněn? Proč by Sherlock nepřiměl svého rivala, aby odvolal rozkaz? Sherlock je přeci ochoten udělat i to, co by obyčejní lidé nikdy neudělali. Jenže podle Moriartyho je Sherlock také obyčejný. Straní se svatoušky. Ale Sherlock není jeden z nich. A možná ani není obyčejný. I Moriarty pochopí, že jsou oba stejní. Jsou jako jeden. Dokud šílený zločinec dýchá, Sherlock může vyhrát. Ale ani velkého Sherlocka Holmese by nikdy nenapadlo, že Moriarty je pro jeho zničení ochoten obětovat doslova vše. Tak moc si je jistý sám sebou. Tak moc chce zvítězit, až dojde do úplného konce.
Jeden výstřel. Naživu zůstává pouze jediný muž. Teď už musí skočit. Poslední setkání. Poslední sbohem.
Chci se omluvit. Všechno je pravda. Všechno, co o mně řekli. Já si vymyslel Moriartyho. Jsem podvodník. Noviny měly od začátku pravdu. Chci, abys to pověděl Lestradovi. Řekni to paní Hudsonové. A Molly. Řekni to každému, kdo bude poslouchat. Že já stvořil Moriartyho. Pro svoje záměry. Nikdo nemůže být tak chytrý. (...) Byl to trik. Jen kouzelnický trik. (...) Tenhle telefonát je můj dopis. To lidi dělají, ne snad? Nechají dopis. Sbohem, Johne.
Jeden pád. Sám velký Sherlock Holmes umírá. Dva velikáni nalezli svou smrt. Pro oba není na světě místo. Může jeden z nich přežít, zatímco druhý na něj stále čeká v pekle?
My už víme, že ano. Nic není takové, jaké se na první pohled zdá být. I po dvou letech hra stále pokračuje. Hra, ta se nemění. Je pořád stejná. Mění se jen konkurenční strana. Ale strana dobra, ta zůstává pořád stejná. Reprezentována mužem, který se nezastaví před ničím. Mužem, který dokáže přelstít i svou vlastní smrt.
ČTEŠ
Sherlock & I ✅ (PROBÍHÁ OPRAVA)
FanfikceSherlock Holmes brzy zjistí, že přímo v srdci Anglie žije žena, které by si ( a to on samozřejmě nepřizná ) ani nevšiml, pokud by se mu nepřipletla k případu. Cassandra naopak nemá zájem, aby si jí všímal slavný detektiv. Co se ale stane, když se ce...