Byla to bouřlivá noc. Doslova, nad Londýnem zuřila pořádná bouřka. Kdybych přemýšlel nad tím, že nebýt mě, tak by v tu dobu dešťová voda smývala veškeré stopy z mrtvého dívčího těla ležícího v parku, jistě by se přiřítil Mycroft a možná by mi tu myšlenku vymlátil z hlavy. Ano, tomu bych věřil. Na celém tom případu mi to přijde jako ten nejzajímavější fakt.
Mycroft a Cassandra. Nezdá se, že by se v tom angažoval jen jako někdo, kdo ji prakticky vymazal ze světa. Přijde mi to osobnější. Jak moc osobnější, to nevím. Co za tím vězí, to taky nevím. Ale zdá se, že se ji snaží chránit. Klidně i před pitomým odřeným kolenem. Proč? To zase nevím. Rozčiluje mě to.
Venku už svítá a Cassandra ještě spí. Vím to, protože stojím se založenýma rukama u gauče a prohlížím si ji. Snažím se přijít na něco víc. Není to o tom, že bych v ní nedokázal číst, vždyť jsem odhadl prakticky celou její rodinu. Vzhledem k tomu, jak úzkostlivě si střeží mobil je jasné, že si své soukromí pečlivě hlídá. Já jsem Johnovi říkal, že se do něj máme podívat hned. Ne, pán se musel hrdinně postarat o ženu v nouzi. Možná jsem v tom parku měl k zemi strhnout i jeho. Třeba by to mělo za následek nějaký úžasný obrat v jeho chápání a byl by mnohem bystřejší. Číst v ní dovedu, jen mám stále pocit, že mi něco uniká. A ano, já zase nevím, co.
Když jsem se vrátil, už spala a John mě mile překvapil tím, že se od ní i tak nehnul. Předpokládal, že by i přesto mohla utéct. To bylo velmi prozřetelné. Zrovna od něj.
U přátelského pokecu už tak úspěšný nebyl. S mým bratrem se poprvé setkala před dvěma a půl lety. S touhle informací toho moc nenadělám. Hledal ji už předtím a konečně se mu to podařilo? Mělo to nějaký impuls? Nebo ji hledal stylem: pardon, omylem jsem na tebe narazil, ale zrovna se mi to hodí do krámu? Dva a půl roku je dlouhá doba. Co se tehdy dělo, že ji vyhledal a zničil veškeré záznamy o její osobě?
Pokud jde o mé předešlé otázky, sázím na první možnost: Mycroft ji hledal záměrně. Kdyby John poslouchal, uvědomil by si, že Cassandra řekla, že do Anglie přijela před dvěma lety. Ale Mycrofta poprvé potkala o půl roku dříve. Takže ji hledal. Během půl roku dokázal zařídit všechno, co bylo potřeba. Zničil všechny záznam o ní a její rodině, nezanechal nikde žádnou stopu. Vymazal ji ze světa i ze systému. Nejspíš připravil všechno pro její příjezd do Londýna. Vytvořil jí základnu. Ale proč? Proč ji chce mít v Londýně? Proč má být v Londýně a proč se v tom tak moc angažuje? Celé dva roky žila v mém městě, přímo přede mnou a já jsem o ní nevěděl. Mycroft mi ji strčil přímo....no jistě. Jsem já to ale zabedněnec.
Schoval ji, ale mně prakticky přímo na očích. Měl nás oba hezky pod dohledem a mohl nás hlídat, abychom se míjeli. A vzhledem k tomu, jak Cassandra zmizela z místa činu i z toho, jak bratrovi říkala, že teď musí být milionkrát opatrnější a ze své přítomnosti přímo na Baker Street byla celkem nesvá, je evidentní, že kromě Mycrofta, který nechce, abych o ní věděl, to nechce ani ona sama. Chce být neviditelná, ale zejména přede mnou. Proč? Co je na ní tak zajímavého, že ji bratr přitáhl až do Anglie a snažil se ji přede mnou ukrýt? Proč? Málo odpovědí na příliš mnoho otázek mě přivádí k šílenství.
Z myšlenek mě vytrhává až ženský křik a polštář, který mi míří přímo do obličeje. Roztržitě o krok couvám.
Cassandra na mě nevěřícně hledí a prudce oddechuje. Asi jsem ji vylekal?
„Co to má, sakra, znamenat!" útočí na mě okamžitě a šokovaně mě pozoruje. Tahle reakce mě trochu vyvádí z míry.
„Ehm, jen...jen jsem přemýšlel," snažím se vyhnout dalšímu nepředvídatelnému útoku, který by z její strany mohl přijít.
ČTEŠ
Sherlock & I ✅ (PROBÍHÁ OPRAVA)
Fiksi PenggemarSherlock Holmes brzy zjistí, že přímo v srdci Anglie žije žena, které by si ( a to on samozřejmě nepřizná ) ani nevšiml, pokud by se mu nepřipletla k případu. Cassandra naopak nemá zájem, aby si jí všímal slavný detektiv. Co se ale stane, když se ce...