Ginny ploft naast ons neer aan tafel. "Oh, jij zit hier," zegt ze tegen me en dan staat ze weer op om weg te lopen. Snel pakt Fred haar arm, "Eva heeft niks met Malfoy, dat heeft hij verzonnen," zegt hij snel en Ginny kijkt me ongelovig aan.
Ik grijns ongemakkelijk. "Wat een lul," mompelt Ginny en ze gaat weer zitten. Ik schiet in de lach om haar taalgebruik. "De hele school denkt het wel," zegt Harry bezorgd. Dan komt Ron aanlopen en ook hij kijkt me boos aan.
"Malfoy heeft het verzonnen, het is niet waar." Zeg ik snel en ik zie dat Ron me gelooft. Hij ploft naast me neer. "Waarom verzint ie dat nou?" Zegt hij als hij eten opschept. Ik haal mijn schouders op, en kijk ondertussen waarschuwend naar Fred en George.
Ik wil niet dat iemand weet dat Malfoy me leuk vind, en ik wil al helemaal niet dat iemand weet dat hij me heeft gezoend.
"Hier is trouwens een brief Eef," zegt Ginny en ze geeft me de brief aan. Meteen herken ik het handschrift van mijn vader en snel scheur ik de brief open.
Lieve Eva,
Ik moet zeggen dat ik nogal geschrokken ben door je brief, weet je zeker dat alles goed gaat? Ik zal niet naar de Malfoy Manor rennen, maar de verleiding is groot. Fijn dat Fred en George je hebben geholpen, en ik zal ook niks tegen Molly zeggen over de vechtpartij.
Ik hoop dat je nu weer uit de ziekenzaal bent en geen problemen met Slytherin hebt. Kom je naar mij toe met kerst? Dat is al over een week. De Weasleys, Harry en Hermione mogen natuurlijk ook mee.
Stuur maar snel een brief terug.
Liefs, Sirius
Ik stop de brief in mijn zak. "Komen jullie met mij mee in de kerstvakantie?"
Iedereen knikt blij. Leuk! Dan zie ik mijn vader weer, en ik vier kerst met mijn vrienden. Met een blij gevoel in mijn buik loop ik samen met de anderen naar buiten.
~
Vrolijk lachend stap ik de Grote Zaal uit, op weg naar de common room. Dan bots ik vol tegen iemand aan. "Kijk eens aan, mijn gloednieuwe vriendin," zegt Draco en hij slaat zijn arm om me heen en duwt me terug de zaal in.
Ik kijk hem boos aan, ik ben nog niet vergeten wat hij heeft gedaan en gezegd. Te zien aan de gezichten van Fred en George, zij ook niet. Harry, Ron, Hermione en Ginny staan alleen een beetje geschrokken te kijken.
"Flikker op Draco, ik ben je vriendin niet!" Snel sla ik zijn arm van me af. De hele Grote Zaal zit vol met leerlingen en ze kijken allemaal mijn kant op. Snel maak ik gebruik van het moment en ik spring op de Hufflepuff tafel.
"Ja, hallo allemaal!" Roep ik en ik zie Fred en George grijnzen. Die weten dat ik niet het type ben dat over zich heen laat lopen. Als alle ogen op mij gericht zijn ga ik zelfverzekerd verder.
"Ik denk dat jullie allemaal wel gehoord hebben dat ik met Malfoy ga. Dat is een leugen, ik zou nooit voor iemand kiezen die zo onrespectvol is naar anderen. Ik heb hem ook helemaal niet gedatet, maar als jullie dat graag willen geloven: Draco, het is uit. Nou dat was het. Bedankt voor de aandacht, enne, ik ben weer single!" Roep ik en ik spring van de tafel af.
De hele zaal kijkt Draco vol afschuw aan en mijn vrienden staan keihard te lachen. "Kom we gaan," zegt Fred grijnzend en hij pakt mijn arm. Snel lopen we met zijn allen naar buiten.
~
Ik wil net de trap aflopen als ik iemand achter me hoor. "Black!" Schreeuwt Draco en ik draai me snel om. "Oh hii Draco," zeg ik poeslief en ik zie mijn vrienden zorgvuldig hun gezicht in de plooi houden.
"Hoe durf je dat te doen! Ik ga mijn vader hierover vertellen!" Schreeuwt Draco en hij kijkt me boos aan. "Moet jij zeggen! Hoe durf jij te doen alsof er niks aan de hand is en alsof je me niet tegen mijn wil in hebt gezoend!" Schreeuw ik boos terug en in mijn ooghoek zie ik Harry, Ron, Hermione en Ginny me geschokt aankijken.
"Oh en ja, vertel je vader het maar! Ik hoop alleen dat je hem dan niet nog meer teleurstelt en meer daddy issues krijgt!" Voeg ik er boos aan toe. Draco kijkt me boos en gekwetst aan. Het lijkt alsof hij niet meer weet wat hij moet zeggen. "Oh, als je zo tegen je vader praat komt hij er nooit achter." Zeg ik boos.
Dan zet Draco onverwacht een stap naar voren en hij duwt me van de trap. Geschrokken maai ik met mijn armen door de lucht en dan raak ik de grond. Wonder boven wonder sta ik nog redelijk overeind, alleen mijn enkel klapt om.
Snel kijk ik omhoog en ik zie George de trap afsprinten om me te helpen. Ik kijk langs George heen en ik zie Fred Draco aanvliegen.
POV Fred
Op 10 meter bij me vandaan staat Eva boos tegen Draco te schreeuwen. Ik wil naar haar toe lopen en Draco eens goed de grond in timmeren. Om alles dat hij met Eva heeft gedaan, eerst dat zoenen en nu die fake-relatie. Steeds als ik aan het zoenen denk, komt er een knoop in mijn maag.
Ik zet een stap naar voren als Draco tegen Eva begint te schreeuwen, maar dan houdt George me tegen. Bijna onzichtbaar schud hij zijn hoofd. Ik zucht, ik weet dat hij gelijk heeft. Maar als Draco Eva ook maar met 1 vinger aanraakt, gaat hij eraan.
Net op dat moment duwt Draco Eva van de trap. Eva valt naar beneden, maar ze staat nogsteeds redelijk overeind. Ik zie George al naar haar toe rennen, dus ik weet dat dat wel goed komt. Ik ren op Draco af en duw hem tegen een pilaar.
"Wa-" Zegt Draco nog, maar dan sla ik hem vol in zijn gezicht. Ik ben niet vaak zo boos geweest. Ik sla Draco nog een keer en hij heeft al een bloedneus en nu ook nog een grote blauwe plek op zijn arm.
Ik ga maar door, normaal ben ik niet zo agressief. Natuurlijk vecht ik soms wel, maar nooit zoveel en ook niet met zoveel haat. Draco krijgt geen kans om een weerwoord te geven. Zo ga ik nog 3 minuten door, totdat iemand me van achter wegtrekt.
"Fred, niet doen," Hoor ik Hagrid achter me mompelen. Grommend probeer ik mezelf te bevrijden uit zijn greep, maar hij laat me niet gaan. Professor McGonagall en Snape knielen bij Draco neer.
Geschokt kijk ik naar wat ik heb gedaan. Draco ligt bijna bewusteloos op de grond en hij heeft een flinke hoofdwond, waar bijzonder veel bloed uitkomt. Een beetje misselijk kijk ik weg. Snape pakt Draco op en brengt hem naar de ziekenzaal.
"Meneer Weasley, jij komt met mij mee." McGonagall kijkt me een beetje geschrokken aan. Ik knik en loop achter haar aan. Ik was in een soort trance toen ik Draco in elkaar sloeg, verblind door woede. Nu besef ik pas wat ik heb gedaan.
----------------------------------------
Hoihoi! Ik heb net gezien dat ik 400+ reads heb en 100+ votes. Supersupersupererg bedankt! Jullie hebben geen idee hoe blij ik hiervan word :)
JE LEEST
My Other Half ~ Fred Weasley
FanfictionWATTYSHORTLIST 2021 Eva Black is de verborgen en verzwegen dochter van Sirius Black en Jessica Smith. Als haar moeder vermoord wordt, laat Sirius haar niet meer naar buiten gaan omdat hij bang is dat hetzelfde met Eva zal gebeuren. Totdat de Weasley...