*54*

548 29 12
                                    

Samen met Fred en George zit ik in een coupé van de Hogwarts Express. Toen we terugkwamen bij de Burrow kwam Molly meteen bezorgd naar buiten gerend. Uiteindelijk was de conclusie van het hele gedoe op het WK dat Voldemort waarschijnlijk sterker wordt. 

"Fred?" Vraag ik als het weer een tijdje stil is geweest in onze coupé. George is even naar de wc. "Hmm?" Klinkt Fred vragend en hij kijkt me bezorgd aan. 

"Denk jij dat Voldemort terugkeert en sterker wordt?" Vraag ik en ik kijk hem een beetje bang aan. Meteen trekt hij me tegen zich aan. "Misschien wel, maar dan zijn we gewoon veilig op Hogwarts, geen zorgen Eefje," fluistert hij in mijn oor en ik laat mezelf tegen hem aanzakken. 

~

"Eva," fluistert iemand in mijn oor en ik schrik wakker. George kijkt me lachend aan, en Fred kijkt hem weer geïrriteerd aan. "Je moest haar laten slapen, dat is goed voor haar," zegt hij bozig en hij kijkt George boos aan. 

"Sorry," grinnikt George en hij schuift weer een stuk naar achter. Dan pas besef ik dat ik mezelf tegen Fred aan opgekruld heb. Snel schuif ik ook een stukje achteruit. "Sorry Freddie, het was niet de bedoeling om te zorgen dat je de hele reis niet kon bewegen," zeg ik snel en ik glimlach even. 

"Maakt niet uit hoor," Fred lacht lief terug. "Hoe lang moeten we nog?" Vraag ik dan en ik kijk uit het raam. Niet dat ik de omgeving goed ken, ik kijk gewoon uit het raam. 

"Kwartiertje," antwoordt George en dan zie ik dat hij zijn gewaad al aanheeft. "Had me eerder wakker gemaakt!" Roep ik uit en ik loop snel over de stoelen opzoek naar mijn gewaad. 

"Eva," hoor ik Fred achter me zeggen en snel draai ik me om. Daar staat Fred met mijn gewaad in zijn handen te grijnzen, en snel loop ik op hem af. "Dankje!" Roep ik over mijn schouder voordat ik naar de wc's ren. 

~

"Ik snap nogsteeds niet waarom jullie die skeletpaarden niet kunnen zien," mompel ik als ik samen met Fred en George in een koets zit. "Ik ook niet," zeggen ze tegelijk en ik schiet in de lach. 

Dan stopt de koets en vrolijk spring ik eruit. "Dit jaar wordt vast leuk!" Roep ik en Fred en George kijken me lachend aan. "Dat hoop ik ook ja," reageert George en met zijn drieën lopen we naar de Gryffindor tafel. 

Het is heel leuk om de rest weer terug te zien. Ik weet dat ik in de vakantie veel tijd met mijn vaste vriendengroep heb doorgebracht, maar toch vind ik het ook leuk om mijn andere klasgenoten weer te zien. 

~

"Doeg Lavender!" Roep ik vrolijk over mijn schouder en ik ga naast Fred zitten. "Iedereen begroet?" Vraagt hij lachend en ik knik. "Oh wacht, nog 1 iemand!" Roep ik uit als ik Cedric de Grote Zaal in zie lopen. 

In de overige weken van de vakantie, na het WK, hebben we best veel brieven gestuurd, en we hebben 1x afgesproken. "Ced!" Roep ik vrolijk en ik geef hem snel een knuffel. "Hey kleintje," reageert hij lachend en ik kijk hem boos aan. 

"Noem me niet zo! Dat jij nou in je 6e jaar zit!" Roep ik nep-geïrriteerd uit en Cedric grijnst. "Sorry Eef."

"Zin in het nieuwe jaar?" Vraagt hij dan en ik knik enthousiast. "Ik denk dat het wel leuk wordt." Cedric knikt. "Ik ook, ik spreek je snel!" Zegt hij en dan loopt hij naar de Hufflepuff tafel. 

"Helloowww," zeg ik vrolijk als ik weer naast Fred ga zitten. "Ik snap niet waarom je hem zo aardig vindt, hij is veel te oud voor je," mompelt Fred en hij kijkt achterom naar de Hufflepuff tafel. 

"Jullie zitten in hetzelfde jaar," zeg ik grinnikend. "En nogmaals, ik vind hem alleen aardig als vriend, niks meer niks minder," zeg ik dan streng en Fred knikt. "Weet ik," mompelt hij. "Stop dan met zeuren," kaats ik terug. 

"Gezellig hier?" Vraagt George grinnikend als hij tegenover ons gaat zitten. "Fred zeurt weer over Cedric," zeg ik geïrriteerd en ik kijk George smekend aan, sta alsjeblieft aan mijn kant.

"Dat jullie daar nog niet over gestopt zijn," lacht hij onpartijdig en daarmee is het onderwerp afgesloten. 

~

Dan begint Dumbledore te praten. "Welkom iedereen op Hogwarts. Ik heb een aantal mededelingen voor jullie. Allereest wil ik duidelijk maken dat het Bos ten strengste verboden is voor leerlingen," zijn blik vliegt even naar Fred en George, die elkaar lachend onder de tafel schoppen. 

"Waarom kijkt hij naar ons?" Fluister ik in Freds oor, maar aan de pretlichtjes in zijn ogen te zien, weet ik het al. "George en ik letten niet zo op regels," fluistert hij terug en ik begin te grijnzen. Dan let ik snel weer op. 

"De lijst met verboden voorwerpen ligt op het kantoortje van Flich, als iemand die ooit wil zien," sluit Dumbledore zijn tweede punt af. 

"En dan het een na laatste ding, er zal dit jaar geen quidditch gespeeld worden," vertelt Dumbledore en meteen begint de hele zaal te protesteren, waaronder Fred, George en ikzelf. 

"Gemeen!" Hoor ik Harry schreeuwen.

"Onzin!" Roepen Fred en George. 

"Wat een bullshit!" Gil ik keihard door de Grote Zaal en iedereen kijkt me aan. "Hoe kan iedereen dat nou gehoord hebben," fluister ik beschaamd terwijl ik me achter Fred verstop, die zit te schudden van het lachen.

"Nu de hele zaal weel stil is, met dank aan mevrouw Black, kan ik de reden vertellen," zegt Dumbledore en hij kijkt me met twinkelende ogen aan. Beschaamd verstop ik me nog verder achter Fred. 

"Tot mijn grote plezier kan ik aankondigen dat op Hogwarts dit jaar het Triwizard Tournament gehouden zal worden," zegt Dumbledore plechtig en iedereen kijkt elkaar verbaasd aan. Wat is dat nou weer?

"Het Triwizard Tournament is-"

Een luide donderslag dreunt door de zaal, en opeens staat er een man in de deuropening. Hij ziet er om eerlijk te zijn, best eng uit. De man loopt naar Dumbledore toen en begint druk in zijn oor te praten. 

"Eerst iets anders, bij deze stel ik jullie voor aan jullie nieuwe professor DADA, professor Moody," zegt Dumbledore vrolijk en meteen barst de zaal los in een luid geroezemoes. 

 "Is dat Mad-Eye Moody?" Vraagt George enthousiast en Fred knikt bedachtzaam. "Volgens mij wel," zegt hij en hij kijkt naar Moody. "Wie is Mad-Eye Moody?" Vraag ik nieuwsgierig en Fred kijkt me even kort aan, voordat zijn blik weer naar Moody schiet. 

"Dat is een van de bekendste aurors die er is," zegt Fred snel en ik knik begrijpend. "Waarom komt er een auror lesgeven?" Vraag ik dan fronsend. "Dumbledore zal zijn redenen wel hebben," zegt George en ik knik. 

Dan begint Dumbledore weer te praten. "Zoals ik al zei, onze school heeft de eer gekregen om gastheer te zijn voor een bijzonder evenement, het Triwizard Tournament. Het is een wedstrijd tussen 3 magische scholen, waaronder Hogwarts. Iedere school zal een kampioen kiezen, met behulp van de Vuurbeker, die dan 3 extreem gevaarlijke opdrachten moet voltooien. Als hij/zij deze het best uitvoert, kan hij/zij zich winnaar noemen van het Triwizard Tournament." Legt Dumbledore uit en met grote ogen kijk ik hem aan, dat klinkt extreem gevaarlijk. 

"Doordat de opdrachten gevaarlijk zijn, mag je alleen deelnemen als je meerderjarig bent." Zegt Dumbledore snel en ik haal opgelucht adem, geen van mijn vrienden is meerderjarig. 

"Belachelijk!" Schreeuwen Fred en George daarentegen. De rest van de zaal barst ook los in een verontwaardigd geschreeuw. "De regels zijn de regels!" Roept Dumbledore eroverheen en dan verschijnt er allemaal eten op tafel. 

Meteen is de zaal een stuk stiller, want iedereen heeft eten in zijn mond. Zelf neem ik ook een hap, terwijl ik lachend naar Fred en George kijk die zijn weggerend om Dumbledore ervan te overtuigen dat zij, als minderjarigen, ook mee kunnen doen.

My Other Half ~ Fred WeasleyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu