*11*

626 32 20
                                    

Zuchtend leun ik met mijn hoofd tegen het raam van de Hogwarts Express. Ik zit hier nu al een uur, en we moeten er nog 5. Gelukkig deel ik de coupé wel met Fred, George en Ginny. Harry, Ron en Hermione zijn naar een andere gegaan. 

"Waar denk je aan?" Vraagt Fred aan me, die verbaasd opkijkt door mijn zucht. Ja, waar dacht ik eigenlijk aan? Ik dacht vooral aan in welk huis ik zou komen. Wat nou als dat fout gaat? En ik kom in Slytherin? Dan heb ik wel een probleem denk ik. 

"Gewoon," zucht ik. "In welk huis ik zal komen enzo." 

"Ben je zenuwachtig?" Vraagt Fred grijnzend. "Uhmm.. Wacht waarom vind je dat zo grappig?" Ik kijk hem geïrriteerd aan. "Jaa! Je bent echt zenuwachtig!" Roept Fred lachend uit. "George ik krijg 2 galjoenen van je!"

"Wacht hadden jullie gewed dat ik zenuwachtig zou zijn?" Vraag ik boos. Ik ben niet zo heel erg boos, ik doe alsof in de hoop dat ze schuldgevoel krijgen. Maar, zo blijkt, de tweeling doet niet aan schuldgevoel. 

Trots grijzend knikken ze allebei. Ik zucht, serieus?! "Nou George geef hem je geld dan maar." George kijkt me raar aan, alsof hij verwachtte dat ik boos zou worden op Fred. "Waarom wordt je niet boos op Fred?" 

"Hij had het in ieder geval goed," antwoord ik simpelweg en Fred grijnst terwijl hij de 2 galjoenen ontvangt. Ik zucht weer en zak met mijn hoofd tegen het raam. Dat deed ik iets te lomp, waardoor er een luide: "Bonk," te horen was. 

Bezorgd kijken ze me alle 3 aan. "Gaat het?" Vraagt Ginny, nog voordat ik kan zeggen dat het gaat. "Ja hoor," antwoord ik en ik pers er een half glimlachje uit. 

"Je hoeft echt niet zenuwachtig te zijn hoor." George kijkt me bemoedigend aan. "Ja maar wat als ik niet in Gryffindor kom?" Kaats ik snel terug. "Nou dan zijn wij toch nogsteeds vrienden met je?" Fred zegt het alsof dat heel logisch is. 

"Ook als ik in Slytherin kom?" Vraag ik nog snel. "Ja hoor," antwoord Fred logisch. "Zo lang je maar geen vrienden wordt met Malfoy," voegt hij er snel aan toe. Lachend kijk ik hem aan. "Ja duh."

Dan beginnen Fred en George weer te praten over hun fopshop-plannen en Ginny pakt haar tijdschrift. Ik leun met mijn hoofd tegen het raam en dan zakken mijn ogen dicht. 

Ik sliep ongeveer 4 uur. Wat ik niet doorhad is dat ik na een uurtje niet meer met mijn hoofd op het raam leunde, maar langzaam tegen Fred, die naast me zit, ben gezakt. Ik schrik wakker. 

"Woah hallo daar," zegt Fred, terwijl hij probeert te verbergen dat hij ook schrok. "Hey," antwoord ik zacht en ik kijk om me heen. "Waar zijn George en Ginny?" 

"Die zijn even naar de coupé van Harry, Ron en Hermione. Ik kon niet echt mee wat jij sliep."

"Oh sorry," beschaamd kijk ik hem aan terwijl ik een stukje van hem weg schuif. Even flitst er iets van teleurstelling door Freds ogen, maar dat is vast verbeelding. "Maakt niet uit hoor," zegt hij snel en het is weer stil. 

Om de stilte te breken zeg ik dan maar: "in welk huis denk jij dat ik kom?" Fred denkt even na. 

"Nou ik hoop natuurlijk Gryffindor," zegt hij terwijl hij me een knipoog geeft. "Maar je kan ook zo naar Hufflepuff, je bent loyaal en lief genoeg." Ik bloos een beetje. "En bij Ravenclaw kun je ook zo meedoen, want je bent ook bijzonder intelligent." Zegt Fred terwijl hij niet doorheeft dat ik aan het blozen ben. 

Na een tijdje zegt hij: "Je zou ook naar Slytherin kunnen, je bent ambitieus en je geeft ook niet op." Ik kijk hem bezorgd aan. "Ik wil helemaal niet bij Slytherin!"

"Dat weet ik ook wel Eef, en ik denk dat de hoed daar best rekening mee kan houden." Zegt hij terwijl hij me in een knuffel trekt. "Geen zorgen," voegt hij er mompelend aan toe. 

5 minuten later komen Ginny en Hermione binnen, terwijl Fred en ik druk in gesprek zijn. "Fred jij moet weg," zegt Ginny. Fred trekt zijn wenkbrauwen op. "Waarom dat nou weer?"

"Wij gaan hier omkleden," antwoordt Hermione lachend. "En ik mag niet blijven?" Fred kijkt me zielig aan. "Nee man!" Lach ik en ik duw hem naar de deur. "Kom over een kwartiertje maar terug."

Als hij weg is kijkt Hermione me nieuwsgierig aan. "Wat is er gebeurd? Hebben jullie gezoend?" Vraagt ze enthousiast en ik trek een vies gezicht. "Wat! Nee ew!" Roep ik uit. "Ik ga mijn beste vriend niet zoenen! Dat doe jij toch ook niet bij Ron!"

Ginny begint te lachen en al snel hebben we de slappe lach. Een kwartiertje later zijn we gelukkig wel omgekleed als Fred en George binnenstormen. "Dammit Fred ze zijn al klaar!" Roept George plagerig en ik steek mijn tong uit. 

Een halfuurtje later arriveren we op Hogwarts. Ginny moet met de eerstejaars mee in een bootje terwijl ik samen met Fred, George, Harry, Ron en Hermione naar de koetsen loop. "Wel jammer Eva, jij kan nu nooit in zo'n bootje," zegt Harry tegen me. 

"Als ze echt in een bootje wilt dan regelen wij wel een bootje." George stoot Fred aan en hij knikt. Ik lach vrolijk naar ze "Nee bedankt, ik ben niet het soort persoon dat het leuk vind om in een gammel bootje over een zwart meer te gaan waar een monster inzit."

"Watje," grijnst Fred en hij geeft me een duw. Ik heb geen tijd meer om hem terug te duwen, want de koetsen zijn er. "Wat zijn dit voor een beesten?" Vraag ik terwijl ik naar de Thestrals knik. 

Iedereen kijkt me raar aan. "Er staan daar geen dieren hoor," zegt Ron voorzichtig. "Echt wel! Die trekken de koets!" Roep ik verontwaardigd. "Uhm Eef, die koetsen gaan uit zichzelf." zegt Hermione. Ik schud eigenwijs mijn hoofd en pak Freds pols, want die staat het dichtstbij. 

Ik loop met Freds pols in mijn hand naar Thestrals en leg zijn hand op de flank. Fred kijkt me verbaasd aan. "Daar staat echt iets," zegt hij en ik begeleidt ook de anderen die willen voelen. Dan begint het beest opeens te lopen en snel springen we in de rijdende koets. 

My Other Half ~ Fred WeasleyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu