*132*

316 28 23
                                    

Langzaam maar zeker begint het team me te accepteren. Maarten stopt met zijn irritante flirtpogingen, Adrian wil zelfs de quaffle naar me overgooien en Graham noemt me nu gewoon Black. Hij noemt de rest bij hun voornaam, dus ik ben er nog niet, maar het is een hele vooruitgang.

"Oké, nu nog schieten op doel!" Schreeuwt Graham over het veld en meteen zoef ik naar de ringen die Graham aanwijst. Met een handige worp gooi ik de quaffle er in en Maarten werpt me een vernietigende blik toe. Sinds dat ik probeer te scoren, scoren we alles en lijkt het alsof hij de slechtste keeper ooit is.

Draco kijkt me grijnzend aan en vrolijk lach ik terug. "Accio," hoor ik Graham achter me mompelen en snel duik ik weg voor de quaffle die bijna tegen mijn hoofd vliegt. Jammer genoeg krijg ik geen tijd om een geïrriteerde opmerking te maken, aangezien de training door een ander team onderbroken wordt.

"Johnson!" Zegt Graham hard en hij vliegt naar de grond. Samen met de rest van het team land ik ook. Het team van Gryffindor kijkt ons boos aan en ik voel een knoop ontstaan in mijn maag. Gelukkig hebben ze me nog niet gezien, aangezien ik achterin de groep sta en Blaise mijn hele aanwezigheid afschermt.

"Wat moet je?" De vraag van Graham komt er een beetje agressief uit. Angelina trekt haar wenkbrauwen op.

"Trainen," snauwt ze kortaf. Graham schudt snel zijn hoofd. "Wij zijn al aan het trainen, en bovendien, waarom moet je nu ineens een extra training op maandag?"

"Omdat we een chaser missen en nu met het team een oplossing moeten bedenken," sist Angelina boos en de knoop trekt zich strakker aan. "En waarom heb jij deze training nodig? Jullie trainen 3 keer in de week."

"Wij hebben een nieuwe chaser die we moeten inwerken," antwoordt Graham triomfantelijk en hij geeft Blaise een duwtje waardoor mijn schild weg moet stappen. Het team van Gryffindor kijkt me ongelovig aan en ik voel dat ik rood word.

"Ze is goed, Johnson. Ik weet zeker dat we nu wel van jullie winnen!"

Opgewekt kijkt Graham Angelina aan en ik staar naar mijn voeten. Ik voel de blikken van mijn oud-teamgenoten branden en zo onopvallend mogelijk ga ik weer achter Blaise staan.

"Nooit," zelfverzekerd kijkt Harry Graham aan en verbaasd kijk ik toe. "Dat jullie allemaal schoothondjes van Umbridge zijn, en wij een overloper in ons team hadden, zegt niet dat jullie gaan winnen. Wij hebben namelijk talent, en jullie hebben alleen rijke vaders."

Ik bijt hard op mijn lip als Harry me een overloper noemt en ik kijk strak naar de rug van Blaise. Ik kan moeilijk gaan huilen voor mijn oude team en mijn nieuwe team.

"Dat is bullshit," reageert Draco op Harry en hij stapt naar voren. "Wij hebben ook talent en als je dat niet gelooft dan weten we altijd nog zeker dat je niet kunt zeggen dat Eva geen talent heeft."

"Noem haar geen Eva," zegt George scherp en verbaasd kijk ik hem aan. Zodra onze blikken kruisen kijk ik direct weg. George is nooit echt boos geweest op me, dus het is nogal wennen om deze emotie in zijn ogen te zien.

"Hoe moet ik haar dan noemen?" Kaatst Draco spottend terug en George trekt zijn wenkbrauwen op. "Gewoon Black, zoals je eerst deed."

"Eerst hoorde ze nog niet bij ons. Dingen veranderen, Weasley," snauwt Draco als antwoord en Adrian grijnst. "Accepteer jullie verlies."

Het hele team van Gryffindor blijft stil.

"Het is beter als jullie Eva niet lastig vallen, ze hoort bij ons nu. Jullie gaan haar nooit krijgen en-"

"Hou je mond, allemaal," kap ik Maarten af en verbaasd staart iedereen me aan. Ik voel mezelf boos worden door deze domme discussie over mij, dus ik haal diep adem om mijn woede onder controle te houden. Als ik vind dat ik rustig genoeg ben, praat ik door. "We gaan hier geen hele discussie over mij houden-"

"-We kunnen ook wel over iets anders praten. Wat dacht je van; de relatie tussen jou en Malfoy?" Boos kijkt Ron me aan en ik kijk al even boos terug. "Het gaat jullie niks aan wat ik doe," sis ik en mijn hele team joelt.

"En bovendien, ik ben sowieso een vooruitgang op die Weasley," sneert Draco als aanvulling en het team van Gryffindor vliegt naar voren. Binnen een no-time ontstaat er een gevecht. Hulpeloos kijk ik naar mijn oude vrienden en mijn teamgenoten.

Harry en Ron proberen van Blaise, Goyle en Adrian te winnen en Angelina wordt in de houdgreep gehouden door Graham. Maarten slaat Dean hard in zijn gezicht waardoor hij een bloedneus krijgt en Fred en George vechten met Draco.

Mijn hart gaat als een razende tekeer door de chaos om me heen, maar ik kan geen actie ondernemen. Vastgenageld aan de grond blijf ik staan, terwijl de stemmen in mijn hoofd ook een oorlog voeren.

Help je vrienden.

Maar Umbridge zegt dat ze je moeten haten!

Het gaat hier om Fred!

Hij haat je alleen als je Draco gaat helpen!

Maar-

"Stop!"

Mijn stem schalt over het veld en iedereen stopt meteen met waar ze mee bezig zijn. Ik haal diep adem voordat ik de woorden uitspreek die laten weten dat ik officieel bij de andere kant hoor, in de ogen van Gryffindor.

"Angelina, neem je team mee, wij hebben nu training."

~

Ik blaas mijn adem langzaam uit en leg mijn hoofd op een tribunebank. In stilte kijk ik naar de sterren. Na het hele gedoe met het team van Gryffindor, heeft Graham de training gestopt. Hij heeft me apart genomen om zijn excuses aan te bieden voor zijn eerdere gedrag, en ondanks dat dat complimentje me beter moet laten voelen, voel ik me verschrikkelijk. Het brak mijn hart om te zien hoe het team van Gryffindor wegliep. Zachte voetstappen naderen, en ik hef mijn hoofd op om te zien wie het is.

"Hey," begroet Draco me met een zachte stem en ik glimlach flauwtjes.

"Hey."

"Het spijt me van eerder," zegt hij meteen en hij gaat naast me zitten. Ik krabbel ook overeind. "Maakt niet uit," mompel ik en ik haal een hand door mijn haar. "Je kon er moeilijk iets aan doen." Draco blijft stil, en daaruit maak ik op dat hij het met me eens is.

"Mag ik iets vragen?"

Nieuwsgierig draait Draco zijn hoofd naar me toe en hij knikt. "Waarom doe je zo onaardig tegen Gryffindor, en wel aardig tegen mij. Eigenlijk ben ik ook een Gryffindor namelijk. En nu niet zeggen dat ik zuiver bloed heb, want die onzin is geen antwoord."

Draco grijnst om mijn laatste zin en trommelt mijn zijn vingers op de houten bank. "Ik wil best de vraag beantwoorden, maar ik weet niet of je het een logisch antwoord gaat vinden."

Ik trek mijn wenkbrauwen op als teken dat hij het gewoon moet gaan vertellen. Draco zucht.

"Mijn familie is niet al te gezellig en ik wil ze niet teleurstellen. Ze verwachten van me dat ik aardig doe tegen mijn vrienden en dat juist niet doe tegen de rest van de kinderen. Dat is ook waarom ik in de commonroom ook anders ben als op de gang. Ik heb een soort reputatie die ik hoog moet houden voor mijn familie. En nu moet je me niet gaan zien als een zielig kind ofzo, want dat probeer ik er niet mee te bereiken, maar dit is dus wel waarom ik zo doe."

"Oh," zeg ik zacht en hij glimlacht. "Ik heb ook helemaal niet zo'n hele erge hekel aan mudbloods en muggles."

"Ik snap het," mompel ik en ik glimlach aardig naar hem. "Ik zal het ook niet aan de anderen vertellen ofzo," voeg ik eraan toe en Draco werpt me een dankbare blik toe. Dan verandert zijn blik weer naar serieus. "Het was ook niet de bedoeling om je vriendje te beledigen."

"Hij is mijn vriendje niet meer," reageer ik en ik bijt op mijn lip. Verbaasd kijkt Draco me aan. "Jullie waren altijd zo leuk samen."

"Ja, maar het is beter zo," nadat ik de woorden uitspreek pers ik er een klein glimlachje uit. Draco glimlacht een beetje bezorgd terug. "Als je steun nodig hebt, mag je altijd naar mij komen," bied hij aan en nu glimlach ik wel oprecht.

"Dankje."

My Other Half ~ Fred WeasleyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu