*41*

525 29 5
                                    

Tom kijkt me geïrriteerd aan en zwaait dan met Ginny's stok. De letters beginnen te bewegen. 

"I am lord Voldemort," staat er in de lucht geschreven. Verbaasd kijk ik Tom aan, is hij Voldemort? 

"Ben jij Voldemort?" Vraag ik verbaasd en ik kijk hem raar aan. Tom kijkt raar terug. "Ja, je zou bang moeten zijn," zegt hij en ik trek mijn wenkbrauwen op. 

Terwijl hij het zei kwam de boodschap binnen en word ik superbang. Ik besluit dat het beter is als Tom dat niet weet en trek mijn wenkbrauwen op. "Ik ben niet zo'n bang persoon," zeg ik en ik kijk hem eigenwijs aan. 

Verbijsterd kijkt Tom me aan, maar dan herpakt hij zich. "Net zoals je moeder," zegt hij en ik kijk hem verbaasd aan. "Wat weet jij over mijn moeder?" Vraag ik maar Tom negeert me.

Dan komt Harry aanrennen. "Eva! Je leeft nog! Wie is hij?" Roept hij van ver en ik probeer hem verbaasd aan te kijken, ook al had ik hem al gehoord. 

"Harry? Harry Potter?" Vraagt de jonge Voldemort en Harry knikt, zonder te weten wat hij doet. Dan ziet hij de tekst in de lucht staan en hij kijkt mij geschrokken aan. "We hadden net een gezellig gesprek," zeg ik op een normale toon en ik hoop dat het Harry lukt om zijn emoties niet te laten zien. 

Dat blijkt vergeten hoop, want Harry trekt woedend zijn toverstok. Tom maakt 1 beweging en Harry valt op de grond. "Je wint het nooit," zegt hij snerend en dan maakt mij een raar geluid. Het klinkt een beetje zoals een slang. Ik kan het niet verstaan, maar Harry duidelijk wel. 

"Eva, houd je ogen dicht, je gaat dood als je een basilisk in de ogen kijkt," fluistert Harry opeens in mijn oor en gehoorzaam sluit ik mijn ogen. Ik zie nog net Tom weglopen. Dan hoor ik een heel akelig geluid.

"De slang is er," mompelt Harry en ik voel hem naast me liggen. We hebben allebei onze ogen dicht, in de hoop dat de slang ons niet ziet. Dat blijkt geen zin te hebben, want ik voel de slang over me heen glijden. 

Ik weet niet hoe ik het wist, maar dan duw ik Harry snel opzij en rol ik zelf weg. 1 seconde later beukt de basilisk met zijn bek op de vloer waar wij net lagen. 

"Misschien toch handiger als we onze ogen open doen!" Schreeuwt Harry door de klap heen en ik knik. Dan besef ik me dat Harry dat niet kan zien. "Ja!" Roep ik terug en voorzichtig kijk ik door mijn wimpers heen. 

De slang glibbert langzaam weg, wat ik best wel raar vind. Dan zie ik waar hij heen gaat, Harry is blijkbaar opgesprongen en nu volgt de slang hem. Hard rent Harry weg en de slang glijdt achter hem aan. 

~

POV Fred

Stil zit ik in mijn dorm, met George naast me. Na een halfuur zijn we allemaal Dumbledore's kantoortje uit gegaan. Mijn ouders zitten bij McGonagall, en ik zit met George in onze dorm. 

Dan spring ik gefrustreerd op, en ik sla hard tegen de muur. Geschrokken kijkt mijn broer me aan. "Rustig man," zegt hij zacht maar ik schud mijn hoofd. Ik begin rondjes te lopen door de kamer terwijl George me met zijn ogen volgt. 

Dan springt hij ook op en hij trekt me in de knuffel. Langzaam leg ik mijn hoofd op zijn schouder, terwijl ik de tranen in mijn ogen voel prikken. 

"Eva kan niet dood zijn," mompel ik terwijl George me weer loslaat en er loopt 1 enkele traan over mijn wang, die ik snel wegveeg. "Ik weet het," zegt George zacht en hij gaat weer stilletjes op het bed zitten. 

"Hoe is het ook mogelijk dat ons kleine zusje, ons kleine broertje en onze fucking beste vriendin daarbinnen zijn." Zeg ik gefrustreerd en George geeft geen antwoord. Dan klopt er iemand op de deur en mijn hart springt op, misschien is het Eva. 

Als ik mijn ouders door de deuropening zie stappen val ik balend achterover. Mijn ouders hebben tranen in hun ogen en we zitten met zijn vieren in stilte te wachten op nieuws. 

~

POV Eva

Helemaal alleen sta ik in de Geheime Kamer. Tom is verdwenen, Harry wordt achtervolgt door de basilisk ergens in het riool en Ginny ligt bewusteloos op de grond. Ik zak op de grond tegen de muur. 

Mijn broek wordt nat van al het water op de grond, maar dat maakt me niks uit. Dan pas merk ik dat ik aan het trillen ben. Ik hoor een klein geluidje en meteen schiet de basilisk voor mijn netvlies. Dat zorgt ervoor dat ik nog meer ga trillen. 

Ik zak met mijn hoofd in mijn handen, en probeer het trillen te stoppen. Het mislukt volledig en 5 minuten later kijk ik uiteindelijk toch maar op. Ik ben nogsteeds alleen in de kamer, alleen nu zit er een rood-oranje vogel naast me. 

Ik spring op van schrik en kijk het beest wantrouwig aan. Het is een phoenix, en hij heeft de sorteerhoed bij zich. Verbaasd pak ik de hoed op, mijn shakende handen negerend. Ik voel met mijn hand in de binnenkant van de hoed, in de hoop voor iets dat me kan helpen. 

Tot mijn verbazing trek ik een zwaard uit de hoed, dat er nooit volledig in had gepast. Leuk, ik heb een zwaard tevoorschijn getoverd. Toch kijk ik de phoenix dankbaar aan, misschien heb ik nog iets aan dat zwaard. 

Net op dat moment komt Harry terugrennen, met de slang achter zich aan. De phoenix vliegt direct naar de ogen van de slang, die hij uit begint te prikken. Harry rent naar de toe en ik vlieg hem om de hals.

"Je leeft nog," zeg ik opgelucht en Harry glimlacht even opgelucht, "jij ook." Dan vliegt de phoenix over onze hoofden terug naar het veilige plekje bij de muur. Snel kijken we allebei naar de slang, die 2 bloedende gaten op zijn hoofd heeft. 

"Hij is blind," mompelt Harry zacht en ik knik. Dan kijkt de basilisk recht onze kant op. Hij kan niet kijken, want hij heeft geen ogen, maar toch schiet zijn kop onze kant op. "Hij kan ons wel horen," fluister ik zo zacht mogelijk en ik schuif geluidloos naar de muur.

Harry rent zachtjes naar de andere kant van de kamer, nu de slang op mij focust. Hij hapt een meter naast me in de muur, en ik draai snel weg. De slang zwiept boos met zijn staart en hapt opnieuw, nu een meter boven me. 

Dan hoor ik een luide bons, en ik kijk snel op. De slang draait zich ook om, dus ik kan veilig kijken. Dan zakt mijn hart in mijn schoenen. 

De basilisk heeft, zonder het te beseffen, Harry met zijn staart tegen de muur geslagen. 

My Other Half ~ Fred WeasleyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu