*107*

409 29 20
                                    

Lieve tante Florence en oom Aaron, 

Het is al een tijdje geleden dat ik weer iets van me laat horen. Ondertussen is er veel gebeurd. Natuurlijk hebben jullie wel meegekregen dat Cedric er nu niet meer is, tante Florence was immers ook aanwezig bij het Tournament. Ik denk dat jullie ook wel weten dat er gezegd wordt dat hij vermoord is door Voldemort. Het enige dat ik niet weet, is of jullie dat geloven. 

En dan wil ik jullie iets op het hart drukken. Het is waar. Voldemort is teruggekeerd. Harry Potter heeft het gezien. Jullie hebben geen reden om het te geloven, maar jullie hebben ook geen reden om het niet te geloven. En dan moet je je bedenken; zou een 15 jarige jongen dit bedenken? 

Als je de Daily Prophet moet geloven, dan wel. Dan is Harry een jongen die alles verzint en Dumbledore een gek. Geloof dat alsjeblieft niet. Harry heeft gelijk, en Dumbledore probeert de situatie te redden. Want Voldemort is bezig met een leger, een heel plan om de toverwereld over te nemen. Als we niks doen, sterven we of we worden deatheaters. 

De vraag is dus, neem je het risico om Dumbledore te geloven. En ik zou dat wel doen, want jullie hebben niks te verliezen. Daarom bied ik jullie, namens de Order of the Phoenix, de kans om je bij ons aan te sluiten. De Order of the Phoenix is eigenlijk een verzetsgroep onder leiding van Dumbledore die tegen Voldemort vecht. 

Jullie hoeven je niet aan te sluiten, maar denk alsjeblieft aan wat je kunt verliezen als je het niet doet. Als jullie interesse hebben, stuur me dan een brief terug, dan spreken we wat meer af. 

Liefs, Eva

Trots duw ik mijn brief onder de neus van mijn vader. "Is dit goed?" Hij grinnikt en pakt hem op om te lezen. Remus gaat achter hem staan zodat hij over zijn schouder mee kan kijken. Ik wiebel van mijn ene been op mijn andere totdat ze klaar zijn. 

Onder de indruk kijken ze me allebei aan. "Heel indrukwekkend," zegt mijn vader lachend en ik schenk hem een dankbare glimlach. "Goede brief, echt heel goed geschreven," mijn peetoom kijkt me trots aan en ik kijk blij terug. "Dus dit is goed?" Vraag ik nog een keer voor de zekerheid. Tegelijkertijd knikken ze. 

Enthousiast spring ik van de bank af en ren ik naar mijn kamer. Daar zit Nemo al op me te wachten. Handig bind ik de brief aan zijn poot en klapwiekend vliegt hij mijn kamer uit. Het is nu een dag later, en ik ben heel de middag bezig geweest met de brief voor mijn oom en tante. Ik verwacht over 2 dagen ongeveer antwoord. 

~

"Succes Harry," zenuwachtig kijk ik toe hoe Harry samen met Arthur de deur uitstapt. Hij glimlacht kleintjes naar me als hij me hoort. Sinds dat ik de brief heb verstuurd, heb ik niet heel veel gedaan. Bij het avondeten ging het vooral over de hoorzitting, waardoor ik steeds zenuwachtiger werd. Ze mogen Harry niet van school sturen. Dat mag gewoon niet. Afgelopen nacht heb ik dan ook amper geslapen. 

Fred trekt me zachtjes aan mijn arm weer naar binnen. "Het komt wel goed," fluistert hij lief in mijn oor en ik glimlach kleintjes. In de keuken ga ik naast Hermione zitten, die nog zenuwachtiger is dan ik. 

Voor me zit Ron aan tafel. Hij staart afwezig naar zijn handen en reageert ook niet op de geluiden om hem heen. Fred en George proberen iedereen vooral gerust te stellen en te laten lachen, en Ginny heeft zich teruggetrokken in haar kamer. 

"Wie doet er mee met Uno?" Vragend kijkt George de groep rond en enthousiast spring ik op. Alles is beter dan hier in stress zitten. Fred staat ook op. Een beetje bezorgd zwaait hij voor het gezicht van Ron, die opschrikt uit zijn gedachten. "Doe je mee? Het is goed voor je om nu iets te gaan doen," zegt Fred en Ron knikt. Zonder iets te zeggen staat hij ook op. 

Ik kijk vragend naar Hermione. Ze schudt haar hoofd. "Ik heb nu niet echt zin om spelletjes te gaan doen," mompelt ze en ik glimlach lief. "Het is beter voor je dan hier zitten."

Ze zucht kort, en uiteindelijk geeft ze zich over. Stilletjes staat ze op en loopt ze achter George aan. Bezorgd kijkt Fred me aan. "Hoe gaat het met jou stress princess?" Ik glimlach kleintjes. 

"Ik kom er wel, er zijn mensen waar het erger bij is."

"Dat betekent niet dat dat van jou niet telt. Je moet ook voor jezelf zorgen," bezorgd kijkt Fred me aan en ik zucht kort voordat ik mijn armen spreid voor een knuffel. In stilte luister ik naar het kloppen van zijn hart, terwijl Fred zijn armen om me heen houdt. 

"Dankje," mompel ik na een minuutje en ik wurm mezelf iets losser zodat ik Fred aan kan kijken. Hij grijnst. "Geen probleem." Na die woorden pakt hij mijn hand om me mee te trekken naar de woonkamer. 

"Freddie?"

Halverwege de weg stopt hij en vragend kijkt hij me aan. 

"Ja?"

"Ik hou van je."

"Ik hou ook van jou princess."

~

"Raad eens wie er mee mag naar Hogwarts?" Grijnzend komt Harry door de deuropening en blij spring ik op. Nog voordat ik iets kan zeggen, is Hermione al in zijn armen gevlogen. Een beetje verbaasd aait Harry haar kalmerend over haar rug. 

"Het is goed, ik mag mee," sust hij en Hermione laat voorzichtig los. De opluchting druipt van haar gezicht af. Ron slaat ook zijn armen om zijn beste vriend heen. Grijnzend laten ze elkaar weer los. 

Dan ben ik aan de beurt. "Was het heel naar?" Vraag ik zachtjes aan hem en hij zucht. "Het was verschrikkelijk, maar ik mag in ieder geval terug." Ik grijns. "Kunnen we weer samen Snape haten." Harry schiet in de lach om mijn opmerking en loopt dan naar de tweeling, die hij ook omhelst. 

"Oh en we hebben onze boekenlijsten ontvangen," zegt George dan en hij zwaait met de brieven. Enthousiast pakt iedereen ze aan. Hermione loopt naar de deur. "Ik maak de mijne hier open, want McGonagall heeft er iets persoonlijks ingezet voor een functie. Heeft ze vorig jaar al gezegd." Met die woorden loopt ze weg. Verbaasd kijkt iedereen haar na. Ik haal mijn schouders op, ze zal het zo wel zeggen. 

Vrolijk scheur ik de brief open, en naast me zie ik Ron hetzelfde doen. Ik ben volledig afgeleid als ik zie was er op zijn brief staat. 

"KLASSENOUDSTE!?" Met open mond kijk ik hem aan. Geschokt staart hij terug. Verbaasd komen Harry, Ginny en de tweeling om ons heen staan. 

"Jij?" Harry klinkt iets té verbaasd. Ron kijkt hem half lachend, half beledigd aan. "Ja ik, blijkbaar," reageert hij en hij haalt de badge uit envelop. Verbaasd kijk ik ernaar. Hoopvol kijkt Ron op. "Heeft een van jullie nog iets? Zodat ik niet de enige ben?"

Fred en George schudden hun hoofd. Harry wappert met zijn brief. "Ik heb alleen dit." 

Ginny houdt haar envelop ondersteboven zodat haar brieven eruit vallen. Eentje met de informatie over de start van het schooljaar, en 1 boekenlijst. Grijnzend doe ik haar na. 

Bij mij vallen er ook brieven uit. Maar geen 2. Het zijn er 3. 

Plus een klassenoudste-badge. 

My Other Half ~ Fred WeasleyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu