*77*

471 22 11
                                    

POV Fred

"Heb je het nou al gevraagd?" George kijkt me streng aan. Verontschuldigend schud ik mijn hoofd. "Ik heb nog geen moment gehad," mompel ik en mijn broer rolt met zijn ogen.

"Het is 1 zin: wil je met me naar het bal?" 

Bozig kijk ik hem aan. "Jij hebt toch ook nog geen date?"

"Jawel, ik ga met Frederique," reageert George trots en ik schiet in de lach. "Als vrienden," zegt George snel voordat ik er iets van kan zeggen. 

"Het is al over een week, ik zou opschieten als ik jou was. Eva heeft genoeg mensen die met haar willen," George kijkt me een beetje dwingend aan. Twijfelend knik ik. 

"Ik zal het wel vragen."

~

POV Eva

"Heeft ie het al gevraagd?" 

"Nee,"

"Asshole,"

"Ginny doe normaal,"

Samen met Ginny loop ik over het terrein. We komen net van Hagrid af, Ginny moest iets vragen en ik ging voor de gezelligheid mee. En natuurlijk vraagt ook Ginny naar Fred. 

"Het gaat wel goed tussen jullie toch?"

Snel knik ik. "Het gaat heel goed, daarom snap ik het ook niet. Misschien ben ik wel gewoon een slechte vriendin," twijfelend kijk ik voor me uit, terwijl ik de knoop in mijn buik probeer te negeren. Ik heb heel erg het gevoel dat het door mij komt. 

"Je bent geen slechte vriendin, ik heb Fred nog nooit zo gelukkig gezien," Ginny kijkt me een beetje bezorgd aan. Ik zucht onzeker.

"Laten we zeggen dat als hij het over 2 dagen nog niet gevraagd heeft, je met iemand anders gaat. Dan heeft hij zijn kansen gehad," zegt Ginny standvastig. Geschrokken kijk ik haar aan. Als ik niet met Fred ga, ga ik liever niet.

"Kom op Eef, dat is het beste. Fred moet begrijpen dat hij niet zo langzaam kan zijn en jij niet eeuwig wacht," streng kijkt ze me aan. Uiteindelijk knik ik. Ze heeft ook wel gelijk, ik ben ook een persoon en ik ga niet eeuwig wachten. 

~

"Welterusten babe," snel geef ik Fred een kus. Het is nu twee dagen later en hij heeft het nogsteeds niet gevraagd. Met een steeds strakker wordende knoop in mijn buik loop ik zijn kamer uit. 

"Goodnight princess," hoor ik Fred nog zeggen en ik glimlach. Ondanks dat hele bal is hij wel cute. Op de gang kom ik Ginny en George tegen. 

Gevraagd? Seint Ginny met haar ogen en ik schud mijn hoofd. Vragend kijkt George ons aan. "Wat?"

"Fred vraagt Eva niet voor het bal," zegt Ginny en boos sla ik haar op haar arm. Het is niet de bedoeling dat George dat weet. 

"Nogsteeds niet?! Ik heb gezegd dat hij het moest doen, echt," George kijkt me bezorgd aan. "Misschien wil hij niet," mompel ik teleurgesteld. Als zelfs George heeft gezegd dat hij me moet vragen, en hij doet het nogsteeds niet, dan zal het wel aan mij liggen toch. 

"Wij gaan een andere date voor je zoeken, hij heeft zijn kansen gehad," Ginny kijkt boos naar de deur van de kamer van de tweeling. Dan haakt ze haar arm in die van mij en samen lopen we weg. 

~

"Ik wil geen andere date," mompel ik geïrriteerd tegen Ginny. Samen zitten we op de kamer van Frederique, die net chocola is gaan halen. "Je verdient een leuke avond sweetie, en dat kan ook zonder Fred,"

My Other Half ~ Fred WeasleyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu