"Ja."
Mijn antwoord lijkt zichzelf duizend keer te herhalen door de echo. Of nou ja, soort van bos echo. De echo die je hoort als het heel stil is. Langzaam verdwijnt het woordje tussen de bomen en Fred kijkt me verbaasd aan.
"Echt?"
Daardoor schiet ik weer in de lach, opeens ook overvallen door zenuwen. "Ja, echt," zeg ik terwijl ik moeite doe om mijn zenuwen en lach onder controle te houden.
Opgelucht haalt Fred adem. "Ik dacht echt dat je nee zou zeggen en ik voor lul zou staan," mompelt hij waardoor ik weer begin te lachen. "Serieus! Ik was echt super zenuwacht-"
"Hooo stop met praten vriend, dadelijk wil ze niet meer."
George slaat Fred vrolijk op zijn schouder waardoor hij opschrikt. "Ik deed niks fout!" Roept hij verontwaardigd uit en George grijnst eventjes.
"Eva, even dubbelcheck, heeft hij het gevraagd?" Zegt hij terwijl hij Fred negeert, die hem nogsteeds verontwaardigd aankijkt.
Ik knik lachend. "Hebben jullie een tijd afgesproken?" Vraagt George dan en ik kijk Fred vragend aan terwijl ik met mijn hoofd schud naar George.
"Half 3 in de commonroom," zegt Fred snel en ik knik. "Oké," is het enige wat ik zeg en ik lach eventjes kort naar Fred, die mijn glimlach met plezier beantwoordt.
"Oké, wij gaan weer!" Roept George dan vrolijk uit en hij sleurt Fred mee in de richting van het kasteel. "Je hebt het niet verkloot, well done mate," hoor ik George nog zeggen en dan tikt er iemand op mijn arm.
Frederique kijkt me grijnzend aan en meteen vlieg ik haar om de hals. "OMG!" Gil ik blij en ze begint meteen mee te gillen en dansen.
Als we 5 minuten later klaar zijn met onze vreugdedans, ploffen we neer op het gras. "Vertel me alles," zegt Frederique en ze kijkt me met twinkelende ogen aan.
~
Als ik even later alle details heb doorgegeven kijk ik Frederique blij aan. Snel geeft ze me een knuffel en dan gaat ze plat op haar rug liggen.
Als ik naast haar ga liggen beginnen we meteen te praten over van alles. Gewoon hoe het gaat, wat er nou met Cedric was en natúúrlijk de date.
Glimlachend kijk ik even opzij, waar Frederique met haar ogen dicht een heel verhaal ligt te vertellen. Ze is in een best wel korte tijd een van mijn betere vriendinnen geworden.
Natuurlijk zijn Hermione en Ginny mijn beste vriendinnen. Of nou ja, Fred en George zijn mijn beste vrienden en Hermione en Ginny komen daarna. En vlak daarachter komt Frederique. Samen met Harry, Ron en Fleur.
"Oh fuck," mompel ik als ik een druppel op mijn wang voel vallen. "Het gaat regenen, kom Fré!"
Snel springen we op en rennen we naar het kasteel. Als we bij de ingang zijn gaat Frederique de andere kant op, ze slaapt bij de Ravenclaws, daar waren er nog kamers over.
Snel geeft ze me nog een kus op mijn wang, ze is Frans, laten we het daarop houden, en dan rent ze snel weg.
~
Zenuwachtig sta ik voor de spiegel van de badkamer. Het is nu de volgende dag, en een halfuur voor de date van Fred en mij. En ik ben stiknerveus.
"Eef, kom naar buiten," Ginny klinkt ongeduldig vanuit mijn dorm. Ginny, Fré en Hermione zijn er. Meteen toen ik terug was heb ik het Ginny en Hermione verteld.
Flashback
"Mijn broer?!" Ginny kijkt me geschokt aan. "Sorry Gin! Maar ik kan er ook niks aan doen! Je wist dat ik hem al langer leuk vind toch?"
JE LEEST
My Other Half ~ Fred Weasley
FanfictionWATTYSHORTLIST 2021 Eva Black is de verborgen en verzwegen dochter van Sirius Black en Jessica Smith. Als haar moeder vermoord wordt, laat Sirius haar niet meer naar buiten gaan omdat hij bang is dat hetzelfde met Eva zal gebeuren. Totdat de Weasley...