"Kom Eef, we gaan naar Buckingham Palace," aan mijn arm word ik meegetrokken door Frederique, die blij door de gang van het hotel rent. Omdat mijn familie in Frankrijk woont, overnachten we nu in een hotel in London. En omdat we er nu toch zijn, gaan we toeristische dingen doen.
"Volgens mij is Buckingham Palace helemaal niet leuk," mopper ik terwijl ik achter Fré aanren. Het is half 8 's ochtends, en dan moet je me niet wakker maken. Je moet sowieso niet in mijn buurt komen in de ochtend.
"Is het ook niet," Felix kijkt me grijnzend aan terwijl hij naast me gaat lopen. Ik rol geïrriteerd met mijn ogen. Zachtjes geeft hij me een duwtje tegen mijn schouder, zodat ik naar buiten stap.
Het is ook nog eens hondenweer.
"Goedemorgen!"
Vrolijk kijken Aaron en Florence me aan en ik glimlach kleintjes. De twee volwassenen lopen naar de kant van de weg om een taxi aan te houden, en ik zucht dramatisch. Ik heb helemaal geen zin om door de stad te lopen als het regent.
"We kunnen weglopen als we uit de taxi komen en pa en ma afgeleid zijn," fluistert Felix naar Frederique en mij en zijn ogen twinkelen vrolijk. Meteen knik ik enthousiast, maar Fré kijkt bedenkelijk.
"Ik wil echt Buckingham Palace zien," gaat ze tegen haar broer in en ik zucht nog een keer.
"We blijven als Buckingham Palace leuk is. Als het niet leuk is dan gaan we," zeg ik en Fré knikt. Felix kijkt een beetje moeilijk. "Dan moeten we het nogsteeds zien,"
"Wees blij dat Fré instemt," fluister ik in zijn oor en hij knikt uiteindelijk ook maar. Snel lopen we met zijn drieën naar mijn oom en tante als ze een taxi hebben gevonden.
~
"This sucks," mompel ik in de richting van Felix terwijl ik een geïrriteerde blik op Fré werp. "I know," fluistert Felix terug en ook hij kijkt bozig naar Fré. Precies op dat moment kijkt ze naar ons, en ze rolt met haar ogen in de richting van een of andere bijzondere muur.
Triomfantelijk geef ik Felix een high-five en daarna wenk ik haar. Als Fré het stom zou vinden dan zouden we gaan, en ze vindt het stom. Een stuk vrolijker kijk ik mijn neef en nicht aan. We moeten wel bespreken hoe we hier weg gaan komen.
"We doen het nu gewoon," sist Felix als Fré bij ons staat en ik knik instemmend. Zelfs als het niet lukt, is het beter dan hier rondhangen.
Soepel glipt Felix het hoekje om, en Fré volgt een seconde later. Snel stap ik achter ze aan. Zo onopvallend mogelijk lopen we met zijn drieën naar de uitgang, en ik haal opgelucht adem als we die ook echt bereikt hebben.
"Wat nu?" Vragend kijk ik mijn neef aan. Hij lijkt degene te zijn met het plan. Met een enkele hoofdbeweging maakt Felix duidelijk dat we hem moeten volgen, en dat doen Fré en ik dan ook.
~
"Dit is leuk," zegt Felix als we na 10 minuten door het centrum lopen stilstaan. Frederique steekt opgetogen haar handen omhoog. "Thank god you found something that is good enough for you." Ik schiet in de lach om haar opmerking en ik begin nog harder te lachen om de blik die Felix haar geeft.
"Anyways, gaan we naar binnen?"
Een beetje ongeduldig kijkt Felix mij aan en ik knik. Snel kijk ik nog even naar het uithangbord dat naast de deur hangt en mijn hart gaat sneller kloppen van het enthousiasme.
We gaan naar een casino.
"Felix, zijn we hier niet te jong voor?" Fluister ik naar hem terwijl ik naast hem ga lopen. "Overdag is de beveiliging niet zo streng," reageert Felix en hij stapt op een gokautomaat af. "En bovendien, we kunnen best doen alsof we volwassen zijn."
Schamper schraapt Fré haar keel en vragend kijkt hij haar aan. "Wij zijn dan wel 17, maar Eva is net 15," zegt Fré en ze trekt haar wenkbrauwen op om haar zin te versterken.
"Who cares?" Grijnzend gooi ik wat geld in de automaat en Felix kijkt me grinnikend aan. Frederique kijkt een beetje bezorgd, maar zodra de automaat begint te rinkelen is ze daar ook vanaf.
"Al het geld inzetten en dan delen door 3 aan het einde?" Vraagt ze en ik knik, terwijl ik gefixeerd naar de automaat staar. Hij rinkelde vast niet om niks. "We winnen extra geld," zegt Felix enthousiast terwijl hij het gewonnen geld uit de gleuf pakt.
Veel te opgewekt lopen we met zijn drieën door het casino. Het is niet zo heel druk, maar het is nogsteeds overweldigend. Alle lampjes, de rinkelende bellen van de hoofdprijs en het gezoem van alle apparaten.
Felix sleurt ons naar een nieuwe automaat en gooit het gewonnen geld erin. Hij houdt 1/3 ongeveer in zijn hand en vragend wijs ik ernaar. "Anders raken we alles in 1 keer kwijt," legt hij uit en Fré haalt de hendel over.
We krijgen minstens 2 keer zoveel terug en met grote ogen kijk ik naar het geld. We zitten sowieso al rond de 50 euro. Frederique lijkt even erg onder de indruk en Felix grinnikt. Dan lopen we naar de volgende automaat. Bij iedere automaat die we afgaan, en dat zijn er veel, halen we winst binnen. Vrolijk lachend kijken we elkaar aan. Dit gaat goed.
Opeens verandert Felix' hele houding.
"Een bewaker," sist hij en snel duwt hij de muntjes in Frederiques tas. Dan slaat hij casual zijn arm om me heen en drukt hij een kus op mijn hoofd. "Doe alsof wij iets hebben, Fré loop achter ons aan. Eva is het jongst dus zij moet niet gezien worden," fluistert Felix en ik knik.
Alsof ik een verliefde tiener ben, leg ik mijn hoofd op Felix' schouder. Snel loopt Felix naar buiten, mij met zich mee trekkend. Als we 20 meter voorbij de winkel zijn laat hij me weer los. Ik schiet in de lach als hij me aankijkt.
Frederique komt 2 seconden later bij ons aan en opgelucht kijkt ze naar mij. Dan verandert haar blik en boos kijkt ze naar haar broer.
"Hoe kun je dat nou doen?! Wat als er iets met Eva was gebeurd?!" Sist ze en Felix steekt kalmerend zijn handen op. Het helpt voor geen meter. Het lijkt zelfs alsof Frederique alleen maar bozer wordt.
"Rustig Fré, er is niks gebeurd. Hij heeft het toch ook weer opgelost? En we zijn nu rijk," zeg ik snel, voordat Frederique Felix iets aandoet. Haar blik wordt al iets minder boos als ik mijn zin heb afgemaakt.
"Dat is waar," zegt ze uiteindelijk en ik glimlach flauwtjes. Dan pak ik haar arm en Felix' pols.
"We kunnen vast ook iets anders doen,"
JE LEEST
My Other Half ~ Fred Weasley
Fiksi PenggemarWATTYSHORTLIST 2021 Eva Black is de verborgen en verzwegen dochter van Sirius Black en Jessica Smith. Als haar moeder vermoord wordt, laat Sirius haar niet meer naar buiten gaan omdat hij bang is dat hetzelfde met Eva zal gebeuren. Totdat de Weasley...