*76*

499 26 10
                                    

"Babe heb jij-"

 Geschrokken houd ik mijn mond als ik twee roodharige jongens in de kamer zie staan. Niet 1, zoals ik verwachtte. 

George kijkt mij met open mond aan. "Wacht wat huh?" Stottert hij.

"Wacht wat babe!?" Roept hij dan als jij zijn spraak weer terug heeft en met een rood hoofd kijk ik hem aan. 

Snel stapt Fred op me af en hij gaat beschermend voor me staan. "Verrassing," zegt hij grijnzend terwijl hij de rits van mijn vest omhoog trekt. Oja. Dat vest.

George is ondertussen bijna aan het springen op het bed door zijn enthousiasme. "George calm down," mompel ik, nogsteeds een beetje rood.  

"Voor hoelang? Is het officieel? Ik word toch wel getuige he?" Ratelt George en Fred schiet in de lach. Ik grinnik ook, maar ik ben ook nogsteeds aan het blozen omdat George me in mijn bh heeft gezien.

"Voor 2 weken, het is officieel en we zijn nog niet verloofd." Antwoordt Fred simpel en George grijnst vrolijk. Dan loopt hij op Fred af om hem te omhelzen. 

"Congrats broer," zegt hij en hij kijkt er heel trots bij. "En Eef, Fred is one lucky guy," knipoogt George nadat hij mij ook een knuffel heeft gegeven. Met een rood hoofd druk ik mezelf tegen Fred aan, die George een waarschuwende blik stuurt.

"Waarom hebben jullie het niet gezegd?" Vraagt George dan, op een iets rustigere toon.

"Omdat ik niet wilde dat jij zo druk zou worden als je nu bent en dat je je er dan mee zou gaan bemoeien. Eigenlijk zouden we het nu ongeveer gaan zeggen," antwoord ik en Fred knikt. Gisteren hebben we het hier ook al over gehad, en we kwamen tot de conclusie dat het misschien wel tijd was om het aan de groep te vertellen.

"Dat zou ik nooit doen!" Roept George verontwaardigd uit en ik schiet in de lach. Fred trekt spottend zijn wenkbrauwen op. "Nou ja, misschien wel," zegt George dan aarzelend en ik grijns even. 

"Nou uhmm leuk, ik ben blij voor jullie," zegt George dan en Fred kijkt me even kort aan. Ik glimlach even kort en druk zachtjes mijn lippen op die van hem. 

"Eeww eww dat wilde ik niet zien!" George houdt dramatisch zijn handen voor zijn gezicht en ik schiet in de lach. 

"Nou het spijt me, we zullen ons inhouden." Antwoord ik en Fred knikt. "We maken wel een niet storen bord, zodat je niet binnenloopt als wij hier zijn. Oh en misschien moet je soms ook bij Lee slapen you know?" zegt hij bloedje serieus en met een rood hoofd sla ik hem op zijn arm. 

"Ik ben nog niet eens 15!"

"Je bent over anderhalve maand 15," brengt George vrolijk in en ik stuur hem een vernietigende blik. 

Fred grinnikt en plaatst dan een kus op mijn voorhoofd. Dan lopen we met zijn drieën naar de commonroom. 

~

"Wacht even," mompel ik tegen Fred en ik houd hem tegen. "Alles oké princess?" Hij klinkt een beetje bezorgd.

Ik glimlach even geruststellend als antwoord. "Ik wilde alleen vragen of jij het oké vindt als we het de rest vertellen," leg ik uit en Fred knikt. 

"Ik vind het prima."

Lief geeft hij me een kusje en ik glimlach. Dan stap ik weer in de richting van de commonroom. Snel pakt Fred mijn hand zodat ik niet meer verder kan en verbaasd kijk ik om. 

"Waarom was je zo aan het blozen net?" Alweer kijkt hij me bezorgd aan en ik word weer een beetje rood. "George zag mijn bh," mompel ik en Fred schiet in de lach. 

"Dat is hij morgen alweer vergeten, en anders praat ik wel met hem. En het zag er mooi uit hoor," zegt hij en hij knipoogt naar me. Lachend geef ik hem een duw en dan lopen we samen naar de commonroom. 

~

"We hebben een nieuwtje," onderbreek ik het gesprek dat gaande is tussen Harry en Fleur. Het gaat over het Tournament. Verwachtingsvol kijkt iedereen me aan. Iedereen is eigenlijk: het golden trio, Ginny, Fleur, Frederique en George. George en Hermione weten zo te zien al waar het heengaat. 

"Uhmm," begin ik aarzelend. Hoe vertel je dit? Ik heb hier echt 0 ervaring mee. 

"Fred en ik uhmm," stotter ik en ik kijk Fred hulpzoekend aan. 

"Zijn een koppel," maakt Fred mijn zin af en dankbaar kijk ik hem aan. Ik ben niet zo'n pro op dit gebied. Frederique slaat dramatisch haar hand voor haar mond en vliegt me om de hals. 

"Je le savais! Toutes nos félicitations!" Roept ze blij uit. (Ik wist het wel! Gefeliciteerd!)

Fleur geeft me ook een knuffel en begint in het Frans tegen me te ratelen. Snel steek ik mijn hand op om de hele rits woorden tegen te houden.

Ginny vliegt me blij om de hals. "Nu heb ik eindelijk een zusje! Of schoonzusje!" Gilt ze blij en ik schiet in de lach. 

"Gefeliciteerd!" Zeggen Harry en Ron precies tegelijk en ik lach opgelaten. 

Dan gaat het gesprek weer verder. Natuurlijk beantwoorden Fred en ik nog wel een paar vragen, maar in principe lijken mijn vrienden niet heel panisch te doen. Gelukkig.

"Zie je wel princess, niks om je zorgen om te maken," fluistert Fred in mijn oor en ik glimlach naar hem. Natuurlijk heeft hij gelijk. Met een gelukzalig gevoel in mijn buik laat ik mezelf tegen hem aanzakken en Fred slaat zijn arm om me heen. Zo hangen we met de hele groep heel de avond in de commonroom.

~

"Wát zeg je!"

Hermione kijkt me smekend aan. "Je hoorde me wel. En je hoorde ook dat ik zei dat je niet zo moest reageren!" Fluistert ze paniekerig. Madam Pince kijkt ons vernietigend aan. Je mag ook nooit herrie maken van haar als je in haar geliefde bieb bent. Alsof de boeken er last van hebben.

"Viktor fucking Krum!" Fluister ik onder de indruk. "Is jou date voor het bal." Maak ik mijn eigen zin af. Hermione giechelt kort. 

"Hij vroeg me en ik zei ja. Ik denk het wel dan," giechelt ze en ik schiet in de lach. "Dat is echt cool!"

"Maar hij is ook maar een mens. En zodra hij zich beter voelt omdat hij toevallig beroemd is, praat ik niet meer met hem," zegt Hermione standvastig en ik trek mijn wenkbrauwen op. "Vast wel."

Ik snap haar punt wel. Als je met een beroemdheid omgaat, kom je zelf ook in het nieuws, mocht er iets gebeuren. Maargoed, Hermione is slim genoeg om voor zichzelf te zorgen.

"Je moet wel een jurk," zeg ik dan zachtjes en Hermione knikt. "Gin ook," zegt ze dan. Verbaasd kijk ik haar aan, ik wist niet dat Ginny een date had. "Neville," zegt Hermione en ik knik. Ik snap wel dat Ginny ja heeft gezegd. 

Ze kan alleen mee als een ouder iemand haar vraagt en ze is goed bevriend met Neville. Waarschijnlijk gaan ze samen als vrienden. Denk ik. 

"Heeft Fred jou al gevraagd?"

Mijn gezicht betrekt. Het gaat heel goed tussen mij en Fred, maar hij heeft me niet gevraagd. Nog niet, houd ik mezelf voor. Maar toch ben ik heel bang dat hij het niet doet. Of vergeet of iets in die richting. 

"Hij vraagt je nog wel, het is pas over twee weken," troost Hermione me en ik knik. Hij heeft nog 2 weken om me te vragen. 

Hij had ook 2 weken om me te vragen vóór vandaag en dat is ook niet gebeurd.

My Other Half ~ Fred WeasleyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu