*74*

486 25 18
                                    

Klop klop klop.

Iemand klopt op de deur en daardoor schrikken Fred en ik ons helemaal de pleuris. We zijn nu ongeveer anderhalve week verder en nogsteeds weet niemand over onze relatie. 

Als we geen reactie geven, klopt degene nog een keer. "Eva? Ik kom naar binnen oké?" Klinkt Hermione's stem van achter de deur. Gepanikeerd kijk ik Fred aan. Zijn haar zit helemaal door de war. Misschien hebben we toch iets te wild gedaan. 

"Weef me een half minuutje!" Roep ik dan maar terug, terwijl ik Fred gebaren probeer te vertalen in mijn hoofd. 

"Wat bedoel je?" Sis ik gestrest. "Trek je shirt uit," fluistert Fred en geïrriteerd kijk ik hem aan. "Fred, dit is niet het moment-"

"Alsof je uit de douche komt," kapt Fred me snel af en ik knik begrijpend. Snel duw ik hem onder het bed en trek ik mijn shirt over mijn hoofd. Nu sta ik in mijn bh en joggingbroek. 

"Kom maar!" Roep ik naar de deur, en Hermione komt binnen. Even kijkt ze me verbaasd aan, maar dan herpakt ze zich snel. "Oh, je hebt gedoucht, ik dacht-" Begint ze te praten terwijl ze naar haar bureau loopt. 

"Weetje, laat maar. Het is niet belangrijk wat ik dacht," onderbreekt ze zichzelf dan en ze loopt weer naar buiten. "Zie ik je zo bij het avondeten?"

Gehaast knik ik, en ik duw de deur achter haar dicht. "Kust veilig?" Hoor ik Fred fluisteren van onder het bed en ik glimlach even. Wat een cutie is het toch ook. 

"Ja," antwoord ik en ik loop naar de hoek waar ik mijn shirt heb neergegooid. "Damn princess," hoor ik Fred dan achter me en verbaasd kijk ik om. Hij noemt me sinds een week ongeveer princess, en ik vind het echt super schattig. Meestal noem ik hem babe of Freddie. Ik moet nog wel een leuke bijnaam bedenken. 

Als ik snap wat Fred bedoelt, rol ik lachend met mijn ogen.

Gedraag je," grinnik ik terwijl ik het shirt over mijn hoofd trek. Fred knipoogt en trekt me dan weer op het bed. Hij gaat boven me hangen, en ik kijk hem lachend aan. 

"Shall we continue our work?"

Fred kijkt me vragend aan, en vlug druk ik een kus op zijn lippen. "Dat ligt eraan hoe laat het is," antwoord ik dan en soepel rol ik onder hem weg. 

"Kwart over zes," zeg ik en ik draai me weer om naar Fred. "Dan hebben we over een kwartier avondeten."

"Dat betekent dat we nog 14 minuten hebben princess," hij kijkt me grijnzend aan en ik laat me op het bed vallen. Fred zet zijn lippen passievol op de mijne, en ik glimlach in de kus. Dan haal ik mijn handen door zijn haar en kus ik hem terug.

~

"Waarom zijn jullie zo laat?" Ginny kijkt ons verbaasd aan, net als de rest van de groep, als Fred en ik 10 minuten te laat bij de tafel aankomen. Frederique knipoogt overdreven en George gaat er druk op in. Met zijn tweeën proberen ze uit te beelden waarom Fred en ik laat zijn. 

Het is best grappig om te zien, aangezien er een hele tafel tussen ze in zit. Met veel fantasie kun je er een zoen in terug zien, waar een meter afstand tussen zit. Fred geeft George lachend een duw, waardoor hij bijna omvalt. 

"Dát is dus niet de reden," zeg ik nadrukkelijk terwijl ik tussen Fleur en Fré in ga zitten. Daardoor komen Fleur en Ron dichter tegen elkaar aan te zitten, en Ron wordt helemaal rood. Het is echt heel grappig om te zien hoe leuk hij de française vindt.

"Ik moest nog omkleden, en ik kwam Fred tegen. Hij was blijkbaar buiten geweest." Verklaar ik en ik schep wat salade op. Iedereen knikt begrijpend, maar ik zie aan het hoofd van Hermione dat ze er niks van gelooft. Ik besluit maar om het te negeren en begin te eten. 

~

"Heb jij nog een lippenbalsem?" Vraag ik aan Hermione terwijl ik op mijn rommelige bureau zoek naar de mijne. "Nog niet gebruikt," zegt Hermione terwijl ze iets naar me toegooit. Lenig duik ik ernaartoe, je bent chaser of je bent het niet, en dankbaar kijk ik haar aan. 

"Mijne is kwijt, zoals altijd," grijns ik en ik haal een hand door mijn lange haar. Het zit vol klitten. Misschien moet ik het ooit eens borstelen. Ik heb echt van dat haar dat je 5x per dag moet borstelen. Zuchtend loop ik naar de spiegel. 

"Kom je zo ook naar de commonroom?" Ik knik als antwoord op Hermione en haal snel een borstel door mijn haar. Dan volg ik haar naar beneden. 

Op de gang kom ik Fred tegen. De hele gang is leeg, dus snel druk ik een kusje op zijn mond. "Ga je ook naar de commonroom?" Vraagt Fred dan en ik knik. Naast elkaar lopen we de gang door. Er zit meer ruimte tussen ons dan ik zou willen, maar door het risico om iemand tegen te komen moeten we wel.

"Heb je je aanwijzing nou al opgelost?" Vraag ik als we bij Harry, Hermione en Ginny aan komen. Ron en George zullen zo wel komen. Verontschuldigend kijkt Harry me aan, en geïrriteerd kijk ik terug. 

"Harry! Je moet het wel oplossen anders-"

Ik word ruw onderbroken door George en Ron die enthousiast de commonroom binnen komen rennen. "Wij hebben hier waardevolle informatie over Fred!" Roept Ron al vanaf de andere kamt van de kamer en verbaasd kijkt iedereen op. 

"Fred heeft een chick," zegt George triomfantelijk en nog verbaasder kijkt iedereen nu Fred aan. "Hoe kom je daar nou bij?" Fred kijkt zijn broertjes vragend aan, maar ik zie de stress in zijn ogen. 

Ondertussen denkt iedereen dat Fred en ik zijn stukgelopen trouwens. We zijn nu al best lang niet meer op 'officiële date' geweest. Ik denk dat de groep gewoon denkt dat het hem toch niet geworden is. 

"George vond deze lippenbalsem in zijn kamer," zegt Ron grijnzend en hij trekt de balsem uit zijn zak. "Die is van mij sukkels," reageert Fred snel en hij trekt het ding uit Rons hand. Mijn lippenbalsem. 

Beteuterd kijken George en Ron hem aan, en Fred schiet in de lach. "Kom op! Als ik echt iemand zou hebben, dan zou ik dat echt wel zeggen!"

Iedereen knikt begrijpend, dat zal dan wel. Opgelucht kijk ik de groep door, ze lijken het te geloven. Dan valt mijn oog op Hermione, die me grijnzend aankijkt. 

"Ik ga even een trui aan doen, ik heb het koud. Fred, jij ziet er ook uit alsof je het koud hebt. Kom je even mee?" Gestrest frutsel ik aan de onderkant van mijn shirt. Fred kijkt verbaasd op, maar hij gaat wel staan. 

"Uhm oké," zegt hij en hij loopt naar de dorms. Snel draai ik me om om achter hem aan te lopen. 

"Ik heb het ook koud," hoor ik Hermione achter me zeggen voordat ze ons volgt.

My Other Half ~ Fred WeasleyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu