*30*

590 32 2
                                    

Het is nu dinsdag 21 december. Morgen ben ik jarig, op de 22e. Dan is het de zaterdag de 25e kerst, dus dat is dan dubbel feest! Snel rol ik uit mijn bed om aan te kleden, het is al 10 uur! Vandaag ga ik cadeautjes maken, kopen en inpakken. 

"Hey Eef, ben je al wakker?" Iemand klopt op de deur. "Ja, wacht ff!" Roep ik terug. Ik sta nu in mijn ondergoed dus ik schiet snel in een spijkerbroek en een trui. "Kom maar!" Roep ik als ik klaar ben en Hermione komt binnen. 

"Wat ga jij vandaag doen?" Vraagt ze terwijl ze op mijn bed gaat zitten. "Kerstcadeautjes kopen, bedenken en inpakken enzo." Antwoord ik terwijl ik voor de spiegel mijn mascara op doe. "Mag ik mee?" Vraagt Hermione en ik knik, ik heb toch al een cadeautje voor Hermione. 

"We moeten wel naar het dorp, op de fiets." Zeg ik met een speldje in mijn mond. Hermione knikt en ik schuif snel het speldje in mijn haar. Dan lopen we samen naar buiten, ik pak nog snel een boterham en mijn portemonnee. 

"Kan jij fietsen met iemand achterop?" Vraagt Hermione aan me. Ik knik, "jij niet?" Ze schud haar hoofd en ik schiet in de lach, "ik fiets wel." 

Omdat er maar 1 fiets is moet Hermione achterop. Ik dacht dat ik goed kon fietsen, maar ik heb het al zolang niet gedaan dat het een beetje tegenvalt. Gierend van de lach zitten we met zijn tweeën op de fiets, die uiteindelijk al twee keer bijna is omgevallen.

Als we eindelijk in het dorp aankomen beginnen we met cadeautjes kopen. "Ik moet nog voor iedereen behalve jou en Harry," zeg ik. Hermione kijkt me nieuwsgierig aan. "Ik zeg toch niet wat je krijgt," grinnik ik en ze begint te lachen.

"Ik moet alleen nog voor Ginny, Harry en de tweeling." Zegt ze en dan lopen we samen een winkel in.

~

POV Fred

Samen met George zie ik Eva en Hermione vertrekken. Gisteren hebben we met zijn allen afgesproken hoe we het gaan doen voor Eva's verjaardag. Hermione heeft de taak op zich genomen om Eva vandaag af te leiden.

Flashback

Het is nu avond, twee avonden voor Eva's verjaardag. Samen met George loop ik door het huis op zoek naar Sirius. "Sirius?" Vraag ik en ik steek mijn hoofd om de hoek een kamer in. Sirius steekt zijn hand op als groet en George en ik gaan aan tafel zitten.

"Weet jij wat we kunnen doen voor Eva's verjaardag?" Vraagt George en ik kijk Sirius onderzoekend aan. "Hebben jullie al een cadeautje?" Vraagt hij en tegelijk knikken we. "We hebben een gitaar gekocht, zodat ze ook muziek kan maken op Hogwarts." Zeg ik.

"Aangezien ze daar bijzonder veel talent voor heeft," voegt George toe. Sirius knikt blij, "dat vind ze zeker weten leuk! Jullie kunnen woensdag misschien een soort speurtocht ofzo maken, dat deed Eva's moeder altijd. In iedere kamer iets verstoppen met een soort puzzel."

Ik kijk George even aan en hij knikt. Mij lijkt het ook wel een leuk idee! Eva houd van spelletjes dus ze vind het inderdaad zeker weten leuk. George en ik bedanken Sirius en lopen naar onze kamer. 

"Hoe gaan we ooit een hele speurtocht maken?" Vraagt George. Ik haal mijn hand door mijn haar, daar heeft hij gelijk in. "We vragen Harry enzo gewoon om hulp," antwoord ik en George knikt. "Dan moeten we dat wel nu doen, anders halen we het niet om het morgen uit te voeren," zegt hij en meteen buigen we af naar de kamer van Harry en Ron.

Zo te horen zitten Hermione en Ginny er ook. Snel leggen we samen uit wat ons idee is. Ron knikt, "wij helpen wel."

Ik denk nog even na, we moeten wel zorgen dat Eva niet in de buurt is. George lijkt mijn gedachten te kunnen lezen want hij zegt, "iemand moet Eva dan wel bezig houden,"

"Dat doe ik wel," zegt Hermione en ik kijk haar dankbaar aan. Ik weet dat Eva en Hermione goede vriendinnen zijn dus dat komt wel goed. "Ik zorg wel dat ze vanaf morgenochtend uit het huis is, dan moeten jullie alles voorbereiden. In de avond zetten we alles op." Hermione kijkt me nog even aan en ik knik, "super, bedankt Hermione!"

Einde Flashback

"Kom, we moeten doorwerken," mompelt George en hij trekt me aan mijn arm. Snel kom ik in beweging en loop ik achter hem aan naar de kamer van Harry en Ron. Ginny zit er ook al. Met zijn vijven beginnen we aan de puzzels, raadsels en hints die Eva kan verdienen. 

Bij de lunch leggen we snel ons plan aan de volwassenen uit. Iedereen moet in een kamer zijn cadeautje verstoppen, en dan zorgen wij voor de raadsels. Onder de indruk kijkt ma ons aan, "Wat?" grijns ik en ik neem een hap van mijn broodje. "Ik vind het heel lief hoe jullie dit allemaal voor Eva doen," antwoord mijn moeder. 

De rest van de middag werken we alles uit, en precies op tijd zijn we klaar. Eva komt samen met Hermione binnen en begint meteen aan George en aan mij te vertellen over wat er allemaal gebeurd is in het dorp. 

~

Als Eva welterusten heeft gezegd en ik haar kamer is verdwenen springen George en ik op. Snel pakken we alle cadeautjes en hints en lopen we door het huis om alles op te zetten. Harry en Ron slapen al, maar Hermione vraagt nog even hoe het is gegaan. 

"Wel goed hoor," fluister ik terwijl ik naast haar achter George aanloop. "We hebben alles voorbereid, dus het komt goed." 

Hermione knikt tevreden en gaat dan ook naar bed. Snel maken George en ik de laatste dingen af, en dan lopen we de trap op. "Hoi," horen we opeens achter ons en meteen draaien we ons om. Daar staat Eva, en ik weet niet of ze slaapwandelt.

"Hoi," zegt George voorzichtig. Als Eva niks terugzegt weet ik het zeker, ze is aan het slaapwandelen. Ooit heeft ze ons vertelt dat ze dat soms doet. "Ze slaapt," fluister ik in Georges oor en ik probeer niet te lachen. George knikt lachend. 

"Kom Eef," zeg ik en ik duw haar zachtjes voor me uit naar haar kamer. George loopt alvast door naar die van ons, dus we zijn met zijn tweeën. "Freddie?" Vraagt Eva zachtjes en ze blijft staan. Bijna bots ik tegen haar op. 

"Ja?" Vraag ik en ik ga voor haar staan zodat ze me kan aankijken. Voor zover slaapwandelaars mensen aankijken dan. "Ik heb het koud," mompelt ze en ik schiet in de lach. "Kom maar," zeg ik en ik geef haar mijn trui, die veel te groot is voor haar. 

Tevreden gaat ze in haar bed liggen en ze valt in slaap. Grinnikend sluit ik de deur en loop ik naar mijn kamer. "Waar is je trui?" Vraagt George en ik zie dat hij al in bed ligt. "Eva had het koud," zeg ik lachend en ik kleed me snel om. Meteen val ik in slaap.

My Other Half ~ Fred WeasleyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu