*82*

539 29 41
                                    

"Hoe heb je dit allemaal geregeld?" Vraag ik nieuwsgierig als ik de cupcakekruimels van mijn schoot veeg. Fred kijkt me mysterieus aan. 

"Magie,"

"Nee, maar serieus? Hoe heb je dit gedaan?"

"Hermione heeft de bezweringen gedaan die zorgen dat we onzichtbaar zijn voor mensen die langslopen en de bezwering die zorgt dat het warm blijft. George en Ginny deden de versieringen en ik hielp waar moest. En ik coördineerde de boel," legt Fred uit en onder de indruk kijk ik hem aan. 

"Allemaal voor mij?"

Fred gaat staan en steekt zijn hand uit. Een beetje verbaasd leg ik mijn hand in die van hem, die veel groter is, en elegant sta ik op. Fred trekt me naar het midden van de open plek en ondertussen wijst hij met zijn staf naar ergens tussen de bomen. Zodra hij dat gedaan heeft, begint er muziek af te spelen en verbaasd kijk ik Fred aan. Hij heeft echt veel geregeld voor dit. 

Fred trekt me dichter tegen zich aan en legt zijn hand rondom mijn middel. Zonder iets te zeggen begint hij te dansen, en langzaam wieg ik met hem mee op de maat van de muziek. Fred legt zijn kin op mijn hoofd, wat niet heel moeilijk gaat aangezien hij veel groter is.

"Allemaal voor jou," murmelt hij dan, en mijn hart smelt. Tegelijkertijd begint het ook veel sneller te kloppen en vliegt de hele vlindertuin weer omhoog. Laten we zeggen, hij heeft een rare invloed op me. 

Als het liedje is afgelopen, buig ik een beetje naar achter zodat ik hem aan kan kijken. Ik kijk hem echter niet aan, ik druk vol passie mijn lippen op die van hem. Fred verstijft even omdat hij mijn reactie niet verwachtte, maar dan kus hij me liefdevol terug. 

Zo blijven we staan, verwikkeld in onze kus. 

~

Een uil scheert over onze hoofden en geschrokken trek ik me terug. Ik schrik snel. Ik schrik ook echt van alles, iets waar de tweeling maar al te graag gebruik van maakt. Het is echt al honderd keer voorgekomen dat ze me hebben laten schrikken en ik stopte met alles waarmee ik bezig was. 

Klapwiekend vliegt het beest tussen de bomen door, en Fred kijkt hem bozig na. 

"Uilen moeten verboden worden na het avondeten," gromt hij en ik glimlach door zijn houding. Lief druk ik nog een kusje op zijn mond en Fred kust me meteen terug. Ik schiet in de lach door zijn enthousiasme waardoor de kus alweer afgebroken wordt. 

"Princesss," mompelt Fred zeurderig waardoor ik weer begin te lachen. Ik was net weer gestopt. Fred kijkt me overdreven teleurgesteld aan en dan pakt hij mijn hand om me weer terug naar het tafeltje te trekken. 

"Of wil je dansen?"

Halverwege draait hij zich om waardoor ik tegen hem op bots. Hij slaat zijn armen om me heen en grinnikend kijk ik omhoog. "Hai,"

"Hey," antwoordt Fred en ik grijns. 

"Kunnen we dansen? Alleen als jij ook wilt ande-"

"Let's go," zegt Fred vrolijk tussen mijn zin door en hij trekt me weer terug naar de dansvloer. Het is niet echt een dansvloer, meer het midden van de open plek. Maargoed. 

Glimlachend druk ik mezelf weer tegen hem aan, en Fred legt zijn handen weer op mijn heupen. Lichtjes wiegen we samen op en neer op de muziek, en dan pakt Fred mijn hand. Verbaasd kijk ik hem aan, en hij grijnst alsof hij een heel plan in zijn hoofd heeft. 

Zonder iets te zeggen draait hij me ineens rond om mijn as. Ik slaak een gilletje van schrik en net op het moment dat ik weer recht op mijn benen wilt gaan staan, tackelt Fred me. Of nou ja, een soort van. 

My Other Half ~ Fred WeasleyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu