*13*

655 31 10
                                    

Na het eten lopen Fred, George en ik naar de leerlingenkamer. Terwijl ik lachend achter me kijk naar George, die net een grap maakte, loop ik vol tegen iemand aan. Geschrokken kijk ik op. 

"Kijk eens aan! De beroemde Eva Black," Lockhart kijkt me vrolijk aan. "Uhmm wat?" Vraag ik en ik kijk hem raar aan. Beroemd? Ik ben niet beroemd toch? "Kom hier meisje, dan maken we snel een foto samen," zegt Lockhart. 

Voordat ik het besef trekt hij me tegen zich aan en slaat hij zijn arm om me heen. "Wezel, kan jij een foto maken?" Vraagt hij en hij duwt de camera in George's handen. En beetje verbaasd maakt George een foto en gelukkig laat Lockhart me weer los. 

"Het was me een genoegen! En als je ooit nog hulp nodig hebt met beroemdheidsdingen kun je altijd bij me aankloppen!" Lockhart geeft me nog een knipoog en loopt dan weg. 

Als hij ver genoeg weg is beginnen Fred en George keihard te lachen. "Wat was dat nou weer?" Mompel ik verbaasd en ik ben helemaal rood. Dan kom ik erachter dat een aantal meisjes me jaloers aankijken. "Kom we gaan weg," zegt Fred snel en hij pakt me bij mijn arm. 

De hele weg naar de commonroom maken Fred en George grapjes over Lockhart en mij. Als we er eindelijk zijn zegt Fred het wachtwoord en dan slaat het schilderij open. Ik stap een ronde kamer in, die gedecoreerd is met met name rood en goud. Er staan knusse stoelen en tafels, en het is vooral heel gezellig. 

"Nou dit is dus de commonroom," zegt Fred en hij knipoogt. Dan ploffen we op een knusse bank en kletsen we een beetje terwijl we naar het vuur kijken. 

"Eef, morgen krijg je een rondleiding. Er zijn dan toch geen lessen, die beginnen een dag later, op maandag," George kijkt me aan en ik knik. Dan komt er een oudere jongen naar ons toe. 

"Fred, George, morgen zijn de selectietrainingen voor het team. Kunnen jullie erbij zijn?" Ik pak mijn kop thee en blaas zachtjes, dit gesprek interesseert mij niet zo, dus ik luister met een half oor. 

"Wat voor spelers zoek je?" Vraagt Fred, nadat hij en George hebben beloofd dat ze erbij zullen zijn. "3 chasers," antwoord de jongen die volgens mij de aanvoerder is, te zien aan de speld op zijn gewaad. "Weten jullie nog iemand?" Ik heb nog niet zoveel aanmeldingen, en ik wil op tijd beginnen met trainen." 

Ja, zeker weten de aanvoerder. Ik neem een slok thee. "Vraag Eva," stel George voor. Wacht wat?! Ik verslik me in mijn thee. Hoestend buig ik voorover terwijl Fred op mijn rug klopt. Als ik klaar ben het hoesten zegt George, met pretlichtjes in zijn ogen, "Oliver, dit is Eva trouwens." 

De aanvoerder, Oliver kijkt me aan. "Hoi," zeg ik met nogsteeds een rood hoofd van het hoesten. Fred grinnikt. 

"Wil je je opgeven?" Oliver kijkt me hoopvol aan. Ik schud mijn hoofd, "nee ik ben helemaal niet goed." 

"Woah, dat is niet waar," zegt George. "Je bent best goed hoor Eef." Ik bloos en kijk dan weer naar Oliver. Hij kijkt me hoopvol aan. "Okay kom maar dan," zucht ik en ik schrijf mijn naam op de lijst. "De selectie is morgen om 3 uur 's middags, ik zie jullie dan!" Zegt Oliver nog en dan loopt hij weg. 

"Ik ga echt voor lul staan," mompel ik half boos terwijl ik George op zijn arm sla. "Waarom dat nou weer?" Vraagt Fred, aan zijn ogen te zien vind hij het wel leuk. "Ik speel echt niet zo heel goed," mompel ik.

"Jij hebt echt weinig zelfvertrouwen," zegt Fred lachend. "Zo slecht ben je niet hoor." Ik rol met mijn ogen, "Dat zeggen jullie alleen maar omdat ik jullie beste vriendin ben." 

George schud zijn hoofd en pakt Harry's mouw, die achter hem staan. "Harry, weet jij nog iemand die chaser kan zijn voor ons team?" Vraagt hij. "Uhmm nou Eva is goed genoeg, en Ginny ook wel alleen die is te jong." Harry draait zich weer om en Fred en George kijken me aan met een 'zie je wel' blik. 

Ik steek mijn tong uit en drink mijn thee op. Dan ga ik samen met Hermione naar onze tweepersoons dorm, er zijn ook vierpersoonskamers. "Wat ga jij morgen doen?" Vraagt Hermione aan me terwijl we onze pyjama's aantrekken. 

"Ik krijg een rondleiding van Fred en George en dan heb ik quidditch selectie voor het team. Jij?" Antwoord ik en ik ga in bed liggen. "Weet ik nog niet," mompelt Hermione en al snel vallen we in slaap. 

~

De volgende ochtend loop ik zelf naar de Grote Zaal. Dat was een hele domme beslissing, want al snel ben ik verdwaald. Als ik het gevoel heb dat ik weet waar ik ben loop ik opgelucht een trap op. Dan begint de trap onder me te bewegen. "Hé godverdomme!" Roep ik geschrokken uit. 

Ik stap van de trap af en zie dat ik bij een soort kerkers ben. Nieuwsgierig kijk ik rond. "Wat doe jij nou hier?" Hoor ik een stem en als een wesp gestoken draai ik me om. Daar staat Malfoy, nonchalant hangend tegen een muur. 

"Niks hoor," stamel ik. Ik ben nog niet vergeten wat ik de vorige keer gezegd heb, en volgens mij Malfoy ook niet. "Hey rustig maar," Malfoy stapt op de af en ik stap snel achteruit, vol tegen een muur. Fuck wat nu. 

Grijnzend kijkt Malfoy me aan, "ik stap al terug, rustig." En hij stapt weer achteruit. Opgelucht haal ik adem. Draco kijkt me nogsteeds aan. "Waarom doe je zo aardig?" Vraag ik voorzichtig. Even flitst er iets van schuldgevoel door zijn ogen. 

"Ik besefte me dat ik je eigenlijk wel mag, ondanks onze verschillende ideeën over zuiver bloed enzo." Ik kijk hem raar aan. 

"Kijk, we kunnen het wel niet met elkaar eens zijn, maar ik vind je wel leuk en grappig enzo, en je bent ook niet bang." Hij kijkt me aan. "Voor een Gryffindor dan," voegt hij er snel aan toe en ik grijns. 

"Nou uhm dankje," zeg ik en ik glimlach naar hem. "Geen probleem hoor," zegt Draco opgewekt en hij duwt zich van de muur af. "Zal ik je de weg wijzen naar de Grote Zaal?" 

Dankbaar knik ik. Zwijgend lopen we naast elkaar. "Denk je dat we vrienden kunnen zijn?" Vraagt Draco onzeker. Ik kijk verbaasd op. "Uhmm, ik denk het niet eigenlijk. Door onze verschillende ideeën kan dat niet echt. Ik weet ook niet of ik je aardig vind, maar we kunnen elkaar in ieder geval respecteren." 

Draco knikt begrijpend en brengt me dan naar de Grote Zaal.

-----------------------------------------

Hoihoi! Ik wilde even laten weten dat ik de cover en de titel heb aangepast! Ik hoop dat jullie het boek nogsteeds leuk vinden en dat jullie een fijne vakantie hebben! 

My Other Half ~ Fred WeasleyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu