Zenuwachtig loop ik de commonroom in, met Ginny en Hermione op mijn hielen. Frederique is al vooruit gesprint en staat nu vrolijk met de tweeling te praten. Dan kijken ze ineens alle drie mijn kant op en Frederique is stil. Ik weet 100% zeker dat ze het over mij hadden.
Snel loop ik naar ze toe en ik ga bij ze staan terwijl ik doe alsof ik heel ervaren op dit gebied ben en ook totaal niet zenuwachtig ben.
"Hey," zeg ik zachtjes tegen Fred als ik naast hem sta en hij glimlacht eventjes kort. "Hey, je ziet er leuk uit," reageert hij en ik begin lichtjes te blozen.
Natuurlijk besluiten George en Frederique om het een beetje te overdrijven. "Oh oh, het flirten is al begonnen," grijnst George en Frederique maakt heftige zoenbewegingen.
Fred rolt met zijn ogen en trekt me mee naar het portretgat. "Wij gaan," zegt hij over zijn schouder en ik moet moeite doen om mijn lach in te houden.
"Doe het veilig he!" Gilt Frederique achter ons aan en ik schiet in de lach. Fred grinnikt ook en dan lopen we samen de gang op.
~
"Echt, sorry, ik wist niet dat George en Fré er zo'n ding van zouden maken," zegt Fred als we naast elkaar lopen en ik grijns kort. "Maakt niet uit, ik neem niet aan dat je aan ze gevraagd hebt om het te doen."
Meteen schud hij zijn hoofd. "Het was ook niet helemaal mijn idee om het op die manier te vragen gisteren. George duwde me ineens," grijnst hij dan en hij haalt een hand door zijn haar.
Ik schiet weer in de lach en Fred kijkt me verontwaardigd aan. "Sorry," lach ik dan maar en Fred glimlacht eventjes. Dan laten we onze papieren controleren door Flich en lopen we van het terrein af.
~
Met grote ogen kijk ik rond door de knusse straatjes, het is echt heel schattig. "Nou dit is dus Hogsmeade," zegt Fred achter me en ik draai me om. "Het is echt schattig," reageer ik en Fred grinnikt.
Dan duwt hij me een winkeltje in waar het heel zoet ruikt. "Wat gaan we doen?" Vraag ik verbaasd als ik rondkijk door de snoepwinkel. Het is heel druk en ik zie Fred al niet meer.
"Ik ga je eerst Hogsmeade laten zien en dan gaan we ergens iets drinken," fluistert Freds stem dan opeens in mijn oor en ik schrik op. Als ik me omgedraaid heb kijk ik Fred nep-boos aan.
De enige reactie die ik daarop krijg is een knipoog waarvan alle vlinders in mijn buik weer opvliegen. Dan wurm ik mezelf snel de mensenmassa door achter Fred aan.
Uiteindelijk koopt Fred een hele zak snoep en voor mij een supergrote lolly die kan praten. Ik wilde eigenlijk zelf betalen, maar Fred stond erop dat hij betaalde. Uiteindelijk ben ik daar maar mee akkoord gegaan.
Vrolijk lopen we het winkeltje weer uit, recht tegen Malfoy en zijn vriendengroepje op. "Jongens kijk! Die rooie en Black op date!" Schreeuwt Draco hard door het straatje en iedereen kijkt onze kant op.
"Draco, zoek een leven en echte vrienden. Het enige plezier dat jij krijgt komt van het plezier van anderen af, een beetje sneu, niet?" Met die woorden trek ik Fred achter me aan de massa door en laten we Draco bedremmeld achter.
~
"Draco is een zak," mompel ik geïrriteerd als Fred en ik in een iets rustiger straatje aankomen. Fred schiet in de lach door mijn taalgebruik, maar kijkt me dan toch ietwat bezorgd aan. "Vind je het erg dat hij ons gezien heeft?"
Meteen schud ik mijn hoofd. "Nee, dat maakt me niks uit. Ik vind het alleen irritant dat hij zich de hele tijd met mij bemoeit en daardoor ook met jou."
Fred glimlacht eventjes kort. "Dat maakt me niks uit hoor," antwoordt hij en ik knik. Dan lopen we weer zwijgend naast elkaar, en het is gelukkig niet akward.
"Waar gaan we heen?" Vraag ik als het al best wel lang stil is geweest. Fred lijkt al de hele tijd een doel te hebben waar we naartoe gaan. "We gaan naar een tearoom," antwoordt hij en met die woorden wijst hij een schattig cafeetje aan.
Blij kijk ik hem aan, waardoor hij grinnikt. Dan opent hij de deur voor me en ik stap naar binnen. Meteen voel ik dat ik het warmer krijg, buiten was het best wel koud.
Zonder iets te zeggen wijst Fred naar een tafeltje in de hoek en ik loop er naartoe. Het is nog best wel een gedoe om bij het tafeltje aan te komen door de smalle paadjes, maar uiteindelijk zijn we erg.
Fred trekt een stoel naar achter en gebaart dat ik moet gaan zitten. "Gentlemen," giechel ik met opgetrokken wenkbrauwen als ik op de stoel neerzak. Fred knipoogt kort en gaat dan tegenover me zitten.
Vrijwel meteen als we zitten komt er een ober naar ons toe om onze bestelling op te nemen. "Willen jullie wat drinken?" Vraagt hij beleefd en Fred knikt. "Heb je thee?"
Meteen begint de ober een heel verhaal te houden en alle soorten thee op te noemen die ze hebben. Dat zijn er nogal wat, we zijn in een tearoom. Fred kijkt me ongemakkelijk aan, hij gaat niet tegen die ober zeggen dat hij zijn mond moet houden.
"Mogen we 2 muntthee en 2 stukken appeltaart alsjeblieft?" Vraag ik snel tussen het geratel van de ober door en hij knikt voordat hij wegloopt. Dankbaar kijkt Fred me aan.
"Hij bleef maar praten die man," zucht hij dramatisch en ik grijns. Dan zie ik Freds gezicht verstarren en zich focussen op de deur. Doordat ik met mijn rug naar de deur zit, kan ik niet zien wie er net binnen is gekomen.
"Wie is er binnen gekomen?" Vraag ik zachtjes en Fred kijkt me weer aan. "Cedric met een of ander meisje," mompelt hij jaloers en ik probeer een grijns te verbergen, wat niet echt goed lukt.
"Oké Freddie, no reason to be jealous. Cedric is met Cho en ik kijk toch naar jou?" Zeg ik terwijl ik nu duidelijk lach. "Ik ben helemaal niet jaloers," zegt Fred zacht en ik kijk hem met opgetrokken wenkbrauwen aan.
"Oké misschien wel een beetje maar-"
"Geen gemaar, er is niks tussen mij en Cedric en ik zit hier toch met jou? Dat is toch een vrij duidelijk signaal dat ik jou leuker vind en geen interesse heb in Cedric," zeg ik streng en Fred knikt. Zo te zien laat hij het ook gaan, wat ik best wel fijn vind. Ik begin het onderhand wel een beetje irritant te vinden hoe hij de hele tijd naar Cedric kijkt.
Dan komen onze 2 dampende koppen thee en stukken appeltaart aan bij onze tafel. Stilletjes nip ik van mijn thee, die veel te heet blijkt te zijn.
"Heet!" Proest ik terwijl ik de thee toch maar door slik. Fred schiet in de lach en ik neem snel een hap taart om te blussen terwijl ik hem dramatisch boos aankijk.
"Gaat het weer mevrouw?" Vraagt Fred als ik mijn hap heb doorgeslikt. Daardoor begin ik te giechelen en ook Fred grinnikt. "Zekers, danku," zeg ik dan en ik kijk Fred met twinkelende ogen aan.
JE LEEST
My Other Half ~ Fred Weasley
FanfictionWATTYSHORTLIST 2021 Eva Black is de verborgen en verzwegen dochter van Sirius Black en Jessica Smith. Als haar moeder vermoord wordt, laat Sirius haar niet meer naar buiten gaan omdat hij bang is dat hetzelfde met Eva zal gebeuren. Totdat de Weasley...