Tijdens het ontbijt praat heel de school over de tekst op de muur. De mensen van Gryffindor speculeren druk over wie erachter zou kunnen zitten. De persoon die het meest logisch zou zijn is uitgesloten, Harry had strafwerk bij Umbridge en is meteen daarna naar bed gegaan volgens de jongens uit zijn slaapzaal.
Ik heb snel naar Felix en Frederique gezwaaid, die vrolijk terugzwaaiden. Aan hun ogen kon ik zien dat er bij hun ook drukke gesprekken over gevoerd lopen. Fred stoot me zachtjes aan en hij wijst naar de lerarentafel.
Umbridge is boos naar Dumbledore en McGonagall aan het gebaren. Haar hoofd is rood geworden van woede, waardoor ze volledig roze lijkt met een rode accent op haar gezicht. Grinnikend kijk naar het verhitte hoofd van Umbridge, en Dumbledore die op zijn gemakje doorgaat met ontbijten.
Uiteindelijk stampt Umbridge kwaad de Grote Zaal uit. Ik kijk Fred en George lachend aan, die Umbridge zo goed mogelijk nadoen. Heel de zaal schiet in de lach als ze zien wat de tweeling doet.
Ik laat mijn ogen over de lerarentafel glijden, en ze blijven haken bij die van McGonagall. Ze schenkt me een van haar zeldzame glimlachjes, en een trots gevoel verspreidt zich door mijn borst. Dumbledore kijkt me ook met twinkelende ogen aan.
Dan is het tijd om naar de les te gaan. Ik geef Fred snel een kus voordat ik achter Hermione aanren.
~
"Hey," begroet ik haar als ik naast haar ga lopen. "Hey," reageert ze en ze kijkt opzij. "Moet jij iets aan mij uitleggen?" Verward kijk ik haar aan. Ik denk niet dat Hermione erachter is gekomen dat ik die muur heb bekladderd, of eigenlijk Felix en Fré, maar het zou kunnen.
"Waar slaap jij tegenwoordig? Ik heb al 2 nachten achter elkaar een kamer voor mezelf," zegt Hermione en haar ogen twinkelen vrolijk als er blosjes op mijn wangen verschijnen.
"Bij Fred," antwoord ik en Hermione kijkt me grijnzend aan. "Doe het wel veilig he."
Verontwaardigd sla ik haar op haar arm. "Hermione! Het betekent niet dat als ik bij Fred slaap dat we dat meteen doen!"
"Wacht, slaap jij bij Fred op de kamer?"
Gepikeerd kijk ik Ron en Harry aan, die ook ineens meedoen met het gesprek. "Er is niks gebeurd," zeg ik duidelijk. Harry en Ron kijken me aan alsof ze er niks van geloven. Ik rol met mijn ogen.
"Dan geloven jullie het niet," mompel ik en ik klim de ladder op. Trelawney moet echt een keer een andere ingang maken voor haar debiele vak. Ik heb er nogsteeds spijt van dat ik Divination heb gekozen.
Ik zak neer op een van de kussenachtige-stoelen en sla mijn schrift open. Fred heeft volgens mij mijn dromen bedacht, dus ik bekijk nieuwsgierig wat hij heeft opgeschreven. Harry stoot me aan.
"Waarom kijk jij zo geïnteresseerd naar je eigen dromen?"
"Fred heeft ze bedacht terwijl ik voor McGonagall ging oefenen," antwoord ik en ik houd hem mijn schrift voor.
"Gekidnapt worden door een draak, en daarna gered door superheld Freddie," leest Harry lachend voor en verbaasd kijken Ron en Hermione ons aan. "Je hebt wát gedroomd?" Vraagt Ron en hij trekt mijn schrift uit Harry's handen.
"Ik heb niks gedroomd, dit heeft Fred bedacht omdat ik ander huiswerk had," leg ik snel uit en Ron grijnst. "Hij is wel heel creatief, moet je luisteren; ik werd verkozen tot president en samen met Fred heerste ik over de wereld. Natuurlijk zorgde ik er ook voor dat Umbridge verbannen werd naar een andere planeet."
Ik schiet in de lach, net als Hermione en Harry. "Ik zal aan hem vertellen dat jullie zijn dromen leuk vonden," grinnik ik dan begint professor Trelawney te praten. Haar zweverige stem en de zoete geur van het lokaal zorgen ervoor dat ik half in slaap val.
JE LEEST
My Other Half ~ Fred Weasley
FanfictionWATTYSHORTLIST 2021 Eva Black is de verborgen en verzwegen dochter van Sirius Black en Jessica Smith. Als haar moeder vermoord wordt, laat Sirius haar niet meer naar buiten gaan omdat hij bang is dat hetzelfde met Eva zal gebeuren. Totdat de Weasley...