POV Fred
Het is nu donderdag en ik ben al 4 dagen bij Sirius. Het is best gezellig, en het fijnste is dat Sirius niet boos op me is omdat ik met Malfoy heb gevochten. Tijdens het avondeten op maandag heb ik alles vertelt, over Eva, Malfoy, George, Harry en nog superveel andere dingen. Nu hang ik een beetje op de bank een boek te lezen.
Ik kan mezelf het gezicht van George goed voorstellen als hij zou weten dat ik een boek aan het lezen was. Grinnikend sla ik de pagina om. Je moet toch wat hè? Ik heb ook geen zin om superveel werk bij te werken, dus dan doe ik dat nu maar.
Een halfuurtje later klap ik het boek dicht, "Ik ben klaar," geeuw ik en ik strek me uit. Sirius kijkt verbaasd op. "Ooh, met je schoolwerk." Zegt hij als hij doorheeft wat ik het afgelopen uur gedaan heb.
Ik knik en ik kijk om me heen. "Is hier nog iets te doen?" Sirius schiet in de lach, "niet echt, het spijt me. Eva speelde altijd piano, dus misschien kun je dat proberen..?" Ik kijk hem even raar aan.
Pianospelen, ik weet niet of dat mijn ding is. Net op het moment dat ik het begin te overwegen, vliegen er 2 uilen binnen. De eerste herken ik meteen, dat is Hedwig, Harry's sneeuwuil. Dan herken ik ook het kleine lichtbruine uiltje dat ernaast is geland, het is Nemo, de uil van Eva!
Vrolijk spring ik op en neem ik beide brieven aan. De brief van Hedwig gooi ik naar Sirius, terwijl ik die van Nemo zelf open.
Ik schiet in de lach als ik de brief lees, zo te zien gaat alles nog goed en heeft Eva nogsteeds een hekel aan Lockhart en Snape. Ik ga aan de keukentafel zitten, waar Sirius net zijn brief uit heeft gelezen.
"Hoe gaan wij zaterdagmiddag ervoor zorgen dat het lijkt alsof ik met mijn vrienden mee de trein uitkom?" Vraag ik en Sirius kijkt op. "Als we nou zorgen dat we op tijd zijn, dan leid ik Molly en Arthur wel af als hond zijnde. Jij kan dan snel bij Eva en George gaan staan." Antwoordt hij nadat hij even na heeft gedacht.
Ik knik, "ik zal wel een brief terugsturen."
~
POV Eva
Snel lees ik de brief van Fred door en ik laat hem ook aan George zien.
Lieve Eef en George,
Zaterdagmiddag zorgen Sirius en ik dat we te vroeg zijn. Sirius leidt dan pa en ma af, zodat ik bij jullie kan gaan staan. Kunnen jullie er dan voor zorgen dat de rest me niet verraad? Ik zie het Hermione nog wel zeggen.
Verder gaat het goed hier, het is best gezellig. Ik heb ook geprobeerd piano te spelen, maar dat is nogal mislukt.
Ik zie jullie zaterdag!
Liefs Freddie
"We moeten inderdaad wel even de rest informeren," zegt George en hij kijkt me even aan. Ik knik, "zullen we dat dan maar meteen doen? We vertrekken tenslotte morgenochtend." George knikt en samen lopen we naar de dorm van Harry en Ron.
"Helloowww?" Roep ik terwijl George op de deur klopt. "Kom maar!" Hoor ik Ron roepen en samen lopen we naar binnen. Ginny en Hermione zijn er ook, dus dat is handig.
Ik plof op het bed van Harry neer, waar Ginny en Harry naast elkaar zaten. Snel schuift Ginny een stukje op. Ik trek mijn wenkbrauw op en sein met mijn ogen in de richting van Harry. Zoals verwacht wordt Ginny knalrood.
Ondertussen is George naast Hermione gaan zitten, en Ron ligt languit op de grond. "Ik denk dat jullie wel willen weten waar Fred is," begint George en de 4 kijken hem nieuwsgierig aan. George en ik hadden het niet aan iemand verteld, maar natuurlijk zijn er wel geruchten.
"Fred heeft met Malfoy gevochten, dat is waarom Draco zich ook zo aanstelt." Zeg ik en alle 8 ogen gaan naar mij. "En daarvoor is hij een week geschorst," sluit George af. Ron en Ginny kijken hem geschrokken aan, "Ma gaat hem vermoorden," mompelt Ginny en Ron knikt.
"Nou daar hadden we dus iets op bedacht. Fred logeert nu bij mijn vader, daar zijn genoeg kamers. Zaterdag gaat mijn vader als hond ons mee ophalen, dus dan kan hij Molly en Arthur afleiden. Fred kan dan doen alsof hij ook uit de trein komt." Zeg ik en ze knikken alle vier begrijpend.
"Het is alleen wel de bedoeling dat jullie niks zeggen en een beetje meespelen." Zegt George. Harry, Ron en Ginny knikken enthousiast, dus ik weet dat ze dat wel zullen doen. Alleen Hermione kijkt bedenkelijk.
"Pleaseeee Hermione?" Smeek ik en ik kijk haar zielig aan. Haar ogen gaan van mij naar George, die haar ook smekend aankijkt. "Oké," zucht ze. Blij spring ik op en geef ik haar snel een knuffel. "Maar Fred moet het wel ooit aan zijn ouders vertellen," voegt Hermione er snel aan toe. Meteen knik ik en ik kijk George waarschuwend aan.
Of Fred het echt ooit gaat vertellen zien we later wel, het belangrijkste is dat iedereen meespeelt. "Kom George, wij moeten Fred snel nog een briefje sturen." Zeg ik en George staat meteen op en loopt naar de deur.
Als de deur achter ons dichtvalt, kijk ik George grijnzend aan. "Dat ging best goed!" George knikt blij, "nu moeten we alleen nog een brief aan Fred schrijven om het door te geven!"
In de commonroom beginnen we samen aan de brief, hij is niet zo heel lang, maar dat hoeft ook niet.
De brief:
Heeyyy Freddieeee!
Wij hebben alles hier geregeld! Hermione deed een beetje moeilijk, maar het komt goed. Het is al best laat, dus we moeten dadelijk illegaal nog naar de uilenvleugel. Stuur Nemo maar niet terug, we zijn morgen toch weer bij jullie.
George wil nog even zeggen dat de toffees goed getest zijn, blijkbaar heeft hij dat ooit gedaan. Oh, en ik zal je wel pianoles geven in de vakantie!
Greetzzzz George en Eef
George leest lachend wat ik geschreven heb, "nu nog illegaal naar de uilenvleugel," zegt hij en hij zegt het alsof hij heel bang is. Ik schiet in lach, "kom op dan," zeg ik en ik loop naar het portretgat.
Stilletjes lopen we samen door de gangen. Bij de uilenvleugel aangekomen fluit ik zachtjes en Nemo komt aanvliegen. Ik geef hem het briefje en hij vliegt weg. "Nu alleen nog terug." Georges stem klinkt zacht in het donker.
Stilletjes pakt hij mijn arm en we lopen de gang weer op. Snel gaan we op weg naar de commonroom.
"Wat doen jullie hier?" Hoor ik Lockhart achter me vragen. "Fuck," hoor ik George zachtjes fluisteren. Snel draai ik om en ik glimlach. "Professor! Ik zocht u net!" Zeg ik blij en George kijkt me verbaasd aan, net als Lockhart.
"Ja, ik had een probleempje," ga ik snel verder. "Ik heb namelijk fanmail gekregen, en ik wil graag wat terugsturen. Ik weet alleen niet wat en hoe." Lockhart kijkt me trots glimlachend aan, terwijl George zijn lach in moet houden.
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan, fanmail?! Het eerste dat in me opkwam is fanmail?! Dan begint Lockhart ineens te praten. "Je kunt het beste een foto en een lieve tekst doen mevrouw Black."
Ik kijk hem raar aan, ik had niet verwacht dat hij mijn smoes zou geloven. Ik herpak me snel. "Oké professor, dat zal ik doen! Bedankt voor uw hulp," zeg ik en ik loop snel weg, George met me meetrekkend.
"Fanmail?" Grinnikt George. "Het eerste dat in me opkwam," mompel ik. "Nou snel weg hier, voordat hij gaat uitleggen hoe ik persfoto's moet maken." George houd zijn lach in en snel lopen we naar de commonroom.
-----------------------------------------
Hoihoi! Dit hoofdstuk was wel een beetje saai, maar ik hoop dat jullie het alsof leuk genoeg vonden om op het sterretje te klikken! :)
Ik hoop dat jullie het nog een beetje volhouden op school enzo! xoxoxoxoxo
JE LEEST
My Other Half ~ Fred Weasley
FanfictionWATTYSHORTLIST 2021 Eva Black is de verborgen en verzwegen dochter van Sirius Black en Jessica Smith. Als haar moeder vermoord wordt, laat Sirius haar niet meer naar buiten gaan omdat hij bang is dat hetzelfde met Eva zal gebeuren. Totdat de Weasley...